  • 1. Data: 2017-01-26 00:12:14
    Temat: z Androida na PC-et. Jak znaleźć plik?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Piszę ja sobie coś na tablecie z Androidem 4.0.4 po czym jak ten człek
    naiwny, chcę ten tekst przenieś na kompa z W-10, via kabelek USB. Ale
    żadne przeszukiwanie tabletu nie wykazuje najmniejszego śladu po
    zapisanym tekście. Który to został wyprodukowany pod programikiem
    "notepad", ściągniętym ze sklepu Google, acz pewnie o tej samej nazwie
    jest najróżniejszych programów zatrzęsienie.
    Szukam po zawartości, po nazwie, próbuję różnych sztuczek, np klonowanie
    na kartę SD, ale i na niej ani śladu.
    Walczę z Androidem od pewnego czasu, i... przegrywam sromotnie.
    Pomóżcie! Czyżby część zawartości tabletu była jakoś wrednie ukrywana
    przed podejrzeniem?

  • 2. Data: 2017-01-26 09:57:30
    Temat: Re: z Androida na PC-et. Jak znaleźć plik?
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 26.01.2017 00:12) --
> [...]
    > Walczę z Androidem od pewnego czasu, i... przegrywam sromotnie.
    > Pomóżcie! Czyżby część zawartości tabletu była jakoś wrednie ukrywana

    Program może trzymać teksty w bazie danych, nie w pliku.
    Taka baza danych zazwyczaj jest w katalogu danych programu,
    te katalogi chyba są w Android/data/com.producent.program/files
    (oczywiście zamiast "com.producent.program" trzeba wstawić
    stosowny zamiennik).

    Ale czy uda Ci się z pliku bazy danych wyciągnąć ten tekst,
    to wątpię.

    Jeśli program mam możliwość eksportu, to w ten sposób spróbuj.
    Jeśli nie, zawsze pozostaje kopiuj-wklej i wysłać sobie e-mailem.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 3. Data: 2017-01-26 15:08:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Jan 2017 00:12:14 +0100, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > zapisanym tekście. Który to został wyprodukowany pod programikiem
    > "notepad", ściągniętym ze sklepu Google, acz pewnie o tej samej
    nazwie

    W notrpad ustawienia -> export

    --
    Marek

  • 4. Data: 2017-01-26 23:13:35
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-01-26 o 09:57, MKi pisze:
    > Program może trzymać teksty w bazie danych, nie w pliku. Taka baza
    > danych zazwyczaj jest w katalogu danych programu, te katalogi chyba
    > są w Android/data/ (---)

    Masz rację, dzięki Twej podpowiedzi znalazłem "efekt" wpisania tekstu do
    pliku, więc dla tych, co też korzystają z "notepada" (oczywiście
    nie-innego niż ten, co i ja) podaję lokalizację, i plik (tak, jak je
    widzi komp):
    G:\NotepadBackup\database.sql

    > Ale czy uda Ci się z pliku bazy danych wyciągnąć ten tekst, to
    > wątpię.

    Są w nim kawałki wpisanego tekstu, wyprane z [CR] (czyli [enter]-ów),
    początki kolejnych plików są przeplatane sieczką, zapewne to jakieś
    znaki sterujące dla programu, który to tworzy / czyta / pisze... Niby
    wyciągnąć się da, ale potem trzeba się pozbyć śmieci...

    > Jeśli program mam możliwość eksportu, to w ten sposób spróbuj.

    Niby jest opcja "share", z możliwością wyboru różnych różności
    i-netowych, oraz Bluetooth. Ale via BT wysyła tekst jako *html, a w nim
    też jest sporo "naleciałości", których w pierwotnym pliku tekstowym sam
    przecież nie wpisywałem. Jest też niby-możliwość "export to SD card",
    ale niczego nie eksportuje, na karcie nie ma po tej operacji żadnego śladu.

    > Jeśli nie, zawsze pozostaje kopiuj-wklej i wysłać sobie e-mailem.

    Co do wysyłania mailem to też o tym myślałem, ale nie mam pojęcia jak
    się w Androidzie robi kopiuj-wklej? Podpowiesz?
    No cóż, jeśli się nie da inaczej, to pozostaje teksty tworzyć od razu
    jako maile, ale czemuż to trzeba się tego imać? Czemu plik jest ukryty,
    i nie widać go tak, jak w PC-cie? Dziwny jest ten Android, zaiste.

  • 5. Data: 2017-01-27 09:49:13
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > przecież nie wpisywałem. Jest też niby-możliwość "export to SD card",
    > ale niczego nie eksportuje, na karcie nie ma po tej operacji żadnego śladu.

    A eksport e-mailem? Też html?

    > Co do wysyłania mailem to też o tym myślałem, ale nie mam pojęcia jak
    > się w Androidzie robi kopiuj-wklej? Podpowiesz?

    Zazwyczaj działa to tak: Podczas edycji w tym programie dotknij
    i przytrzymaj palcem gdziekolwiek na tekście - zapewne zaznaczy
    Ci jedno słowo, wyświetlając na innym tle ze znacznikami początku i
    końca zaznaczenia. Te znaczniki można przeciągnąć palcem
    na początek i koniec tekstu. Jak coś jest zaznaczone, to pojawia
    się u góry (zazwyczaj) ekranu dodatkowe menu kopiuj / wytnij / wklej
    (mogą być tylko ikony, często fatalnie wybrane i niezrozumiałe).

    Po wklejeniu przechodzisz do pisania e-maila, znów przytrzymujesz
    palcem na tekście (pustym) - pojawia się to dodatkowe menu
    i wybierasz wklej.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 6. Data: 2017-01-27 13:22:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    do
    >G:\NotepadBackup\database.sql

    >Są w nim kawałki wpisanego tekstu, wyprane z [CR] (czyli [enter]-ów),

    No bo unix uzywa LF

    >początki kolejnych plików są przeplatane sieczką, zapewne to jakieś
    >znaki sterujące dla programu, który to tworzy / czyta / pisze... Niby
    >wyciągnąć się da, ale potem trzeba się pozbyć śmieci...

    A nie ma programu, ktory te pliki obsluzy ?
    Google sugeruje, ze to SQL Lite...

> [...]
    >nim
    >też jest sporo "naleciałości", których w pierwotnym pliku tekstowym

    Otworzyc w przegladarce, zaznaczyc tekst, skopiowac do notepada :-)

    >Jest też niby-możliwość "export to SD card",
    >ale niczego nie eksportuje, na karcie nie ma po tej operacji żadnego
    >śladu.

    Hm ... karta w nowych Androidach chroniona przed zapisem przez obce
    aplikacje.
    Mozna probowac odblokowac, mozna poszukac w /Android/Data/katalog
    aplikacji,
    jesli jest mozliwosc - to zapisac w pamieci telefonu.
    Albo ... poszukac w pamieci telefonu.

    >Co do wysyłania mailem to też o tym myślałem, ale nie mam pojęcia jak
    >się w Androidzie robi kopiuj-wklej? Podpowiesz?

    Trzymasz paluch na tekscie, po chwili pojawia sie znaczniki, ustawiasz
    na calosci, jest ikona kopiowania.
    A jak przytrzymasz paluch w oknie tresci email, to po chwili powinny
    sie opcje pokazac - wklejania.

    Ale na moj gust ... zmien program. Ten jest zbyt upierdliwy.

    Uzywam "szybki notatnik" (fastnotepad), zapisuje normalnie w plikach.

> [...]
    >ukryty,
    >i nie widać go tak, jak w PC-cie? Dziwny jest ten Android, zaiste.

    To nie Android, tylko program.
    Skorzystal z zalecanej metod przechowywania w bazie danych, to tak
    masz.

    A sam android pare niuansow z plikami ma, to nie pecet z windows (ten
    tez juz zreszta ma numery).

    J.

  • 7. Data: 2017-01-27 21:56:18
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 26.01.2017 o 00:12, JaNus pisze:
    > żadne przeszukiwanie tabletu nie wykazuje najmniejszego śladu po
    > zapisanym tekście. Który to został wyprodukowany pod programikiem
    > "notepad", ściągniętym ze sklepu Google

    Proponuję zainstalować Total Commandera. Ma wbudowany "normalny" edytor.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 8. Data: 2017-01-28 01:12:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-01-27 o 21:56, Grzegorz Tomczyk pisze:
    > Proponuję zainstalować Total Commandera. Ma wbudowany "normalny"
    > edytor.

    Hm, to trochę jak strzelać do muchy z armaty, wszak większość innych,
    pożytecznych funkcji TC będzie pod Androidem (chyba?) martwa...
    Póki co za radą "J.F" zainstalowałem "szybki notatnik" (fastnotepad), a
    do tego jeszcze "evernote", acz w tym ostatnim jest podobny problem:
    wprawdzie teraz synchronizacja *treści* plików, które są w chmurze,
    pomiędzy wieloma urządzeniami - jest bezproblemowa, ale tak już mam, że
    chętnie bym je widział jako *pliki* właśnie: nazwa.roz(szerzenie) i
    oczywiście *lokalizacja*. A tu tylko zawartość. A gdzieże ona jest
    zapisana w moim PC-cie? Nie wiadomo!
    Spisek jaki, czy-co?

  • 9. Data: 2017-01-30 14:00:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Hm, to trochę jak strzelać do muchy z armaty, wszak większość innych,
    >pożytecznych funkcji TC będzie pod Androidem (chyba?) martwa...

    Problemem pod Androidem jest teraz obsluga kart pamieci.
    Obce programy nie maja prawa zapisac.

> [...]
    >chętnie bym je widział jako *pliki* właśnie: nazwa.roz(szerzenie) i
    >oczywiście *lokalizacja*. A tu tylko zawartość. A gdzieże ona jest

    Nowa, lepsza technologia :-)

    Do tego dodaj pewien problem z rownoczesnym dostepem do jednego
    "dysku".

    J.