  • 1. Data: 2019-06-04 11:12:03
    Temat: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: robot <a...@o...pl>

    A gdyby tak podłączyć do pralki wodę gorącą. Czy w ten sposób można zaoszczędzić
    na grzaniu wody. Czy raczej zepsuć pralkę?

  • 2. Data: 2019-06-04 11:29:05
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 11:12, robot pisze:
    > A gdyby tak podłączyć do pralki wodę gorącą. Czy w ten sposób można
    > zaoszczędzić
    > na grzaniu wody. Czy raczej zepsuć pralkę?

    Za PRL-u sprowadzano takie pralki z ZSRR.

    WM

  • 3. Data: 2019-06-04 12:59:48
    Od: Krzysztof Mitko <i...@k...at.list.dot.pl>

    On 2019-06-04 09:12:03 +0000, robot said:

    > A gdyby tak podłączyć do pralki wodę gorącą. Czy w ten sposób można
    > zaoszczędzić
    > na grzaniu wody. Czy raczej zepsuć pralkę?

    Pralka nie podgrzewa całej pobieranej wody, np. płukanie jest na
    zimnej, więc może się okazać że dostarczanie ciepłej wyjdzie ci drożej
    (ale konkretnych liczb nie znam, zależy od modelu i skąd ta gorąca
    woda).

    Po drugie: co zrobisz z praniem w 30 stopniach? Nie każdy materiał
    powinno się prać w gorącej.

    --
    They laughed at Columbus, they laughed at Fulton, they laughed at the
    Wright Brothers. But they also laughed at Bozo the Clown.

  • 4. Data: 2019-06-04 13:07:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    >A gdyby tak podłączyć do pralki wodę gorącą. Czy w ten sposób można
    >zaoszczędzić
    >na grzaniu wody. Czy raczej zepsuć pralkę?

    Zepsuc raczej nie - bo woda w kranie jak ma 50C, to jeszcze nie
    powinna zaszkodzic.
    Chodzi mi po glowie, ze takie pralki byly.

    Pytanie czym grzejesz wode, i czy aby nie pradem :-)

    Dalsza kwestia ... patrzac na niechec producentow do takich pralek ...
    moze jednak pranie wymaga stopniowania grzania.
    Zeby np najpierw sie spralo to co wymaga zimna, a goraca woda utrwala.

    A jeszcze dalej - dawniej byly proszki "enzymatyczne", ktore wymagaly
    odpowiedniej temperatury pracy.
    Moze zamiast sie bawic w precyzyjne termostaty, to grzeja powoli i
    przez pewien czas ta temperatura bedzie odpowiednia ...

    J.

  • 5. Data: 2019-06-04 13:50:22
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 13:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Zepsuc raczej nie - bo woda w kranie jak ma 50C, to jeszcze nie powinna
    > zaszkodzic.
    > Chodzi mi po glowie, ze takie pralki byly.

    Wygoglałem, że to była Wiatka 14.
    http://archiwumalle.pl/nowa_pralka_wiatka_zabytek_pr
    l_dla_konesera-1_2411843528.html

    WM

  • 6. Data: 2019-06-04 14:32:22
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 12:59, Krzysztof Mitko pisze:

    > Pralka nie podgrzewa całej pobieranej wody, np. płukanie jest na zimnej, więc może
    się okazać że dostarczanie ciepłej wyjdzie ci drożej (ale konkretnych liczb nie znam,
    zależy od modelu i skąd ta gorąca woda).

    To pomijamy. Nie mam liczników, płacę ryczałtem.

    > Po drugie: co zrobisz z praniem w 30 stopniach? Nie każdy materiał powinno się prać
    w gorącej.

    Powiedzmy że to szczegół. Można na przykład używać tylko programów o wyższej
    temperaturze.
    Mnie tylko ciekawi jak na to zareaguje pralka.
    Zreszta pytanie jest raczej tylko teoretyczne.

  • 7. Data: 2019-06-04 14:37:07
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 13:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Zepsuc raczej nie - bo woda w kranie jak ma 50C, to jeszcze nie powinna zaszkodzic.
    > Chodzi mi po glowie, ze takie pralki byly.

    Droższe zmywarki maja oddzielne wejścia: na wodę gorącą i na wodę zimną.
    A jak jest z pralkami, to nie wiem.

  • 8. Data: 2019-06-04 15:01:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >Powiedzmy że to szczegół. Można na przykład używać tylko programów o
    >wyższej temperaturze.
    >Mnie tylko ciekawi jak na to zareaguje pralka.
    >Zreszta pytanie jest raczej tylko teoretyczne.

    50C na wlocie jej IMO nie zaszkodzi, troche wiecej tez nie, ale
    niektore tworzywa przy 70C moga juz mieknac.

    Ale tak sie jeszcze zastanawiam, czy niektore pralki nie odmierzaly
    sobie czasu wlasnie przez grzanie wody.

    Czyli grzej i z rzadka obracaj beben az termostat powie, ze dosc.
    A u powie od razu. I koniec prania.

    J.

  • 9. Data: 2019-06-04 16:30:02
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 15:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup

    > 50C na wlocie jej IMO nie zaszkodzi, troche wiecej tez nie, ale niektore tworzywa
    przy 70C moga juz mieknac.

    Ja nie boje się, że cos się stanie z materiałami, z których wykonana jest pralka.

    Mi chodzi o to jak zareaguje programator - procesor, czy jak to tam nazwać. Czy nie
    dostanie wariacji jakiejś.

  • 10. Data: 2019-06-04 17:59:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >Ja nie boje się, że cos się stanie z materiałami, z których wykonana
    >jest pralka.
    >Mi chodzi o to jak zareaguje programator - procesor, czy jak to tam
    >nazwać. Czy nie dostanie wariacji jakiejś.

    IMO - szkodliwej wariacji to nie, ale czy nie przerwie prania po
    chwili ?

    Mozesz sprawdzic - wsadz pranie, nalej cieplej/goracej wody do bebna,
    wlacz pralke.

    Tylko teraz latem to chyba trudno o goraca wode w kranie ... ze 40C
    powinna miec, zobaczyc jak dziala program 30C ?

    J.