  • 11. Data: 2019-06-04 18:53:34
    Temat: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.06.2019 o 13:50, WM pisze:

    > Wygoglałem, że to była Wiatka 14.
    > http://archiwumalle.pl/nowa_pralka_wiatka_zabytek_pr
    l_dla_konesera-1_2411843528.html

    Polar PDS 585 C
    https://ns323666.ip-37-187-156.eu/manuals/Polar%20Wa
    shing%20Machine/Polar%20PDS%20585%20Washing%20Machin
    e.pdf

    Westa-85
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pralki_Polar#Polar_Wes
    ta-85

    --
    Czarek

  • 12. Data: 2019-06-04 19:42:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 18:53, Czarek pisze:

> [...]
    >>
    > Polar PDS 585 C
    > https://ns323666.ip-37-187-156.eu/manuals/Polar%20Wa
    shing%20Machine/Polar%20PDS%20585%20Washing%20Machin

    Ciekawe jaka wielka była ich produkcja.
    Wtedy zastanawiałem się nawet nad kupnem takiej pralki.
    Jednak zbyt często ciepła woda miała wtedy u mnie brązowy kolor.

    WM

  • 13. Data: 2019-06-04 20:32:52
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    :

> [...]
    > Wtedy zastanawiałem się nawet nad kupnem takiej pralki.
    > Jednak zbyt często ciepła woda miała wtedy u mnie brązowy kolor.

    PDS 585 C było pełno w sklepach, pracowałem wtedy w tej branży i wiem,
    że się nieźle sprzedawalo

    --
    Czarek

  • 14. Data: 2019-06-05 02:31:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    > Ja nie boje się, że cos się stanie z materiałami, z których wykonana jest pralka.
    >
    > Mi chodzi o to jak zareaguje programator - procesor, czy jak to tam
    > nazwać. Czy nie dostanie wariacji jakiejś.

    Nie powinien bo bez cudowania ciepła-zimna różnice temperatury
    pobieranej wody będą pewnie w zakresie 5-40C zależnie od lokalizacji.
    Nie wiem dlaczego producent miałby coś cudować z programatorem dla
    odbiorców pod równikiem vs Norwegii koła podbiegunowego.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2019-06-05 02:59:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    > IMO - szkodliwej wariacji to nie, ale czy nie przerwie prania po
    > chwili ?

    Nie rozumiem dlaczego ktoś miałby konstruować współczesną pralkę z
    czasem prania regulowanym temperaturą głównie wody. Można to uwzględnić,
    ale jak ma prać godzinę w 30C to dlaczego ma przestać jak dojdzie do
    tych 30?

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2019-06-05 08:35:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie wiem dlaczego producent miałby coś cudować z programatorem dla
    > odbiorców pod równikiem vs Norwegii koła podbiegunowego.

    Blokada otwarcia drzwiczek jest związana ze studzeniem jakiegoś elementu.
    Zapewne ma na czas studzenia wpływ temperatura pomieszczenia.

    WM

  • 17. Data: 2019-06-05 09:24:27
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    > Nie wiem dlaczego producent miałby coś cudować z programatorem dla
    > odbiorców pod równikiem vs Norwegii koła podbiegunowego.

    A kto wie. Liebherr podobno robi lodówki dla żydów z funkcją szabasu ;)
    Ja się zastanawiam, co będzie gdy program będzie nastawiony na 30 stopni
    a dostanie wodę 40 stopni itp.

  • 18. Data: 2019-06-05 10:19:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    tworzywa przy 70C moga juz mieknac.

    > Blokada otwarcia drzwiczek jest związana ze studzeniem jakiegoś elementu.
    > Zapewne ma na czas studzenia wpływ temperatura pomieszczenia.

    Jeśli tak jest (w co trochę wątpię), to nie jest to blokada czasowa a
    blokada do czasu wystudzenia. W praniu zaś głównie chodzi o to aby się
    to wszystko pomietosiło określony czas w określonej temperaturze. Zwykle
    ta temperatura jest osiągana dużo szybciej niż pełna długość cyklu, więc
    nie za bardzo widzę sens regulacji długości prania jako funckji
    osiągniecia konkretnej temperatury.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-06-05 10:34:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, robot <a...@o...pl> wrote:

    tworzywa przy 70C moga juz mieknac.

    > A kto wie. Liebherr podobno robi lodówki dla żydów z funkcją szabasu ;)

    Ale to by była szabaso-lodówka i powinna działać w różnych
    lokalizacjach.

    > Ja się zastanawiam, co będzie gdy program będzie nastawiony na 30 stopni
    > a dostanie wodę 40 stopni itp.

    Tam przeciez jest termostat i cały układ ma jakąś histerezę wynikającą z
    bezwładności grzania, która z kolei wynika m.in. z tego, że grzeje się z
    większą mocą niż potrzeba do osiągnięcia jakiejś asymptotycznej
    równowagowej temperatury. Oznacza to, że jak się woda grzeje to
    występuje taki moment gdzie ma ona więcej niż np. programowe 30C.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-06-05 11:11:02
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    tworzywa przy 70C moga juz mieknac.

    > Jeśli tak jest (w co trochę wątpię), to nie jest to blokada czasowa a
    > blokada do czasu wystudzenia. W praniu zaś głównie chodzi o to aby się

    Tam jest podgrzewany bimetal, który rygluje drzwiczki podczas prania.
    Po wyłączeniu pralki, trzeba odczekać aż ostygnie i odrygluje zamek.

> [...]
    > ta temperatura jest osiągana dużo szybciej niż pełna długość cyklu, więc
    > nie za bardzo widzę sens regulacji długości prania jako funckji

    Czas grzania wody zależy od jej temperatury początkowej.
    Jeżeli jest bardzo zimna to trzeba ją dłużej grzać.
    Zapewne czas prania liczony jest od momentu aż termostat wyłączy grzanie.

    WM