  • 1. Data: 2019-09-25 19:30:59
    Temat: "zabytkowy" sprzęt pomiarowy
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    https://allegro.pl/uzytkownik/InterGrzegorz?bmatch=b
    aseline-cl-dict41-eyesa-bp-uni-1-1-0918

    Nie moje aukcje, nie znam sprzedawcy.

    Włodek

  • 2. Data: 2019-09-25 21:16:04
    Temat: Re: "zabytkowy" sprzęt pomiarowy
    Od: s...@g...com

    użytkownik n...@g...com napisał:
    > https://allegro.pl/uzytkownik/InterGrzegorz?bmatch=b
    aseline-cl-dict41-eyesa-bp-uni-1-1-0918

    > Nie moje aukcje, nie znam sprzedawcy.
    >

    > Włodek

    Hi hi hi, cęgi pomiarowe z PRyLu 1965r do 250A. Nie spotkałem
    żadnej reklamy, wzmianki w gazetach o takim sprzęcie.

    Zawsze mi się wydawało, że takie cęgi to jakieś novum sprzed 15-20 lat.
    Z drugiej strony po co szaremu ludkowi takie cęgi?

  • 3. Data: 2019-09-25 21:19:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Sep 2019 12:16:04 -0700 (PDT),
    s...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > Zawsze mi się wydawało, że takie cęgi to jakieś novum sprzed 15-20 lat.
    > Z drugiej strony po co szaremu ludkowi takie cęgi?

    Dokladnie. Cegi to bardzo stary wynalazek, ale po co to reklamowac -
    kto potrzebuje ten wie gdzie kupic,
    kto nie potrzebuje, ten powie ze za drogo :-)

    J.

  • 4. Data: 2019-09-29 17:36:23
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-09-25 o 19:30, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > https://allegro.pl/uzytkownik/InterGrzegorz?bmatch=b
    aseline-cl-dict41-eyesa-bp-uni-1-1-0918

    > Nie  moje aukcje, nie znam sprzedawcy.
    >

    > Włodek

    Ło matko !
    Może muzeum techniki w Warszawie się tym zainteresuje (serio)
    ten omomierz
    https://allegro.pl/oferta/unitra-era-omomierz-ome-5-
    nr-2-8515984286
    to znałem tylko z rysunków w "ABC napraw telewizorów " Włodzimierza
    Truszyńskiego, a tu nagle prawdziwy zmaterializowany :)

  • 5. Data: 2019-09-29 17:51:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    aseline-cl-dict41-eyesa-bp-uni-1-1-0918

    > Ło matko !
    > Może muzeum techniki w Warszawie się tym zainteresuje (serio)

    Muzeum Techniki w Warszawie teraz bardzo cienko przędzie (serio).
    Przepchnięcie kwoty 19,90 zł na zakup eksponatu może być problemem.

> [...]
    > to znałem tylko z rysunków w "ABC napraw telewizorów " Włodzimierza
    > Truszyńskiego, a tu nagle prawdziwy zmaterializowany :)

    Pan Węgiełek, który do nas przychodził naprawiać telewizor marki
    "Koral", miał dokładnie taki sam.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2019-09-29 22:27:06
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    nr-2-8515984286

    > Pan Węgiełek, który do nas przychodził naprawiać telewizor marki

    Kurczę za te omomierz to by nawet odżałował i kupił im, w końcu to
    produkt POLSKI :)
    Swoją drogą to co widzę na stronie Lumela to faktycznie się produkuje w
    Polsce czy hindus przywozi to z Chin ?

  • 7. Data: 2019-09-29 22:47:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    aseline-cl-dict41-eyesa-bp-uni-1-1-0918

    > Kurczę za te omomierz to by nawet odżałował i kupił im, w końcu to
    > produkt POLSKI :)

    I co oni z nim zrobią? Tam ekspozycja nie zmieniła się ani trochę gdzieś
    tak od pół wieku. Co zresztą może być źródłem ciekawych refleksji. Gdy
    bywałem tam jako dziecko, Muzeum było ekspozycją nowoczesnego świata.
    Parę wiekowych maszym, samochodów czy rowerów umieszczona tam tylko dla
    kontrastu, by pokazać skalę postępu. Ostatnio odwiedziłem Muzeum jakieś
    dziesięć lat temu. Wszystko wyglądało jak dawniej, ale miało się wrażenie,
    że to wystawa starych omomierzy.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2019-09-29 23:32:48
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > dziesięć lat temu. Wszystko wyglądało jak dawniej, ale miało się wrażenie,

    To nie dobrze, samej polskiej elektroniki powojennej trochę by się
    uzbierało. Różne produkty nieistniejących ju zakładów zakładów Unitry
    czy Elwro.
    U mnie w Krakowie na alejach Krasińskiego jest stary sklep z częściami
    AGD w którym właściciel zorganizował wystawkę antycznych elektroluxów i
    innych sprzętów z przed epoki. Kiedy brakło mu ju miejsca na wystawie na
    kolejne eksponaty, przekazał to do muzeum inżynierii miejskiej.

  • 9. Data: 2019-09-29 23:56:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    > To nie dobrze, samej polskiej elektroniki powojennej trochę
    > by się uzbierało. Różne produkty nieistniejących ju zakładów
    > zakładów Unitry czy Elwro.

    Ale czy to jest pomysł na *muzeum techniki*? Ja sobie taki przybytek
    wyobrażam jako miejsce, gdzie można się zapoznać z historią rozwoju
    tego wycinka kultury materialnej. A że to wycinek ogromny, to selekcja
    musi być duża. Sama polskość nie wystarczy, eksponaty muszą wskazywać
    kamienie milowe, ułatwiać zrozumienie, jak przebiegał rozwój.

> [...]
    > i innych sprzętów z przed epoki. Kiedy brakło mu ju miejsca na wystawie
    > na kolejne eksponaty, przekazał to do muzeum inżynierii miejskiej.

    A tam zapewne kustosz pięknie podziękował, następnie zamknął dary
    w magazynie. O ile taki elektrolux w ogóle pasuje do inżynierii
    miejskiej, do dość będzie reprezentacji w postaci jednego egzemplarza.
    Natomiast takie szczegółowe kolekcje odkurzaczy i froterek do rzecz
    potencjalnie bardzo interesująca, jeśli ktoś z głową zrobi ekspozycje.
    Tyle że najlepszym miejscem dla takich wystaw są właśnie sklepy czy
    punkty napraw. Szczególnie w małym miasteczku, bo Kraków dość ma innych
    atrakcji. Gdybym gzieś zobaczył szyld MUZEUM OMOMIERZY, to też bym
    wstąpił, nawet za bilet zapłacił.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2019-09-30 10:33:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 17:36, Roman Rogóż pisze:

> [...]
    > to znałem tylko z rysunków w "ABC napraw telewizorów " Włodzimierza
    > Truszyńskiego, a tu nagle prawdziwy zmaterializowany :)

    To jest omomierz mojego dzieciństwa.
    Miałem miernik U i I, ale nie maiłem omomierza.
    Jak miałem 10..12 lat tata mi przyniósł właśnie taki omomierz.
    Był uszkodzony mechanicznie (pewnie dlatego tata go dostał) i wskazówka
    nie ustawiała się na nieskończoności i nie dało się jej doregulować
    przeznaczonym do tego pokrętłem.
    Za pomocą dwu igieł zacząłem męczyć sprężynkę wskazówki aż udało mi się
    uzyskać prawidłową pozycję.
    Precyzja pomiarów zapewne na tym ucierpiała, ale nie na tyle abym
    potrafił to wtedy jednoznacznie stwierdzić.
    P.G.