  • 1. Data: 2019-08-08 15:20:22
    Temat: zagadka z gui
    Od: fir <p...@g...com>

    zalozmy ze chce zrobic taka aplikacje typu ankieta, czy tez quizz (raczej ankieta
    chyba):

    cos w rodzaju 10-20 pytan na gorze ktore klikasz wybierajac 1 z 5 odpowiedzi

    te odpowiedzi tez moga byc chyba w tym wydaniu proste typu:

    "czy lubisz koty?"

    1) zdecydwanie tak
    2) raczej tak
    3) trudno powiedziec
    4) raczej nie
    5) zdecydowanie nie

    celem apki (jej dzialania) jest przeklikanie przez usera setu pytan i wyswietlenie
    podsumowania z przeklikanych pytan

    pytanie czy jest jakis "oficjalny" dobry
    paradygmat zrobienia czegos takiego przy pomocy prostej logiki i ukladu "kontrolek"

    czy sa mzoe jakies gorsze jakies lepsze?

    czy ktos moze cos takiego zaproponowac?

    (moja pytanie jest z definicji agnostyczne wobec konkretnej biblioteki gui, choc w
    praktyce raczej zrobie to na androidzie
    (gdzie tez o ile sie orientuje jest kilka mozliwosci zrobienie tego)

    jakies konkretne ospowiedzi ? (dot kontrolek i 'logiki') ??

  • 2. Data: 2019-08-08 16:47:04
    Temat: Re: zagadka z gui
    Od: g...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2019 15:20:23 UTC+2 użytkownik fir napisał:
> [...]
    > (gdzie tez o ile sie orientuje jest kilka mozliwosci zrobienie tego)
    >
    > jakies konkretne ospowiedzi ? (dot kontrolek i 'logiki') ??

    Że pozwolę sobie zacytować klasyka:

    "jak dla mnie jest to dosyc żenujace pytanie

    w popkulturze funkcjonuje jakies powiedzenie "nie ma glupich pytan" ale
    w praktycznym programowaniu bywa mocno odwrotnie: duzo pytan jest mega glupie (mega
    glupich) "

    Mnie się to pytanie kojarzy z czymś w rodzaju
    "w jakim języku najlepiej zaimplementować 'hello world'"

    Poziom trudności zadania jest taki, że nawet jeśli podejmiesz najgorsze możliwe
    decyzje, to się z nim łatwo uporasz.

    Ja pewnie bym coś takiego zrobił w htmlu i PHP na backendzie (w zależności od
    dostępności). Ewentualnie bym użył JavaScriptu, jeśli bym nie chciał mieć backendu.
    Ale to wynika ze złych nawyków, których się nabawiłem w dzieciństwie.

    Może też bym spróbował Clojure/ClojureScript, gdybym chciał, żeby było bardziej
    przygodowo. Albo Elm. Albo Pythona z Enamlem. Albo w BASICu na Commodore 64.
    Ewentualnie w Lua na PICO-8. Albo w Mathematice. Albo w Kogucie. Albo w C2.

  • 3. Data: 2019-08-08 17:11:50
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2019 16:47:05 UTC+2 użytkownik g...@g...com
    napisał:

> [...]
    Ewentualnie w Lua na PICO-8. Albo w Mathematice. Albo w Kogucie. Albo w C2.

    pytanie nie jest w jakim jezyku to zrobic tylko chodzi o to ze mozna to zrobic na
    kilka sposobow, i ptyanie jest ktory jest lepszy a ktory gorszy i dlaczego

    dla mnie to pytanie (jesli zorozumiane poprawnie) jest dosyc ciekawe

  • 4. Data: 2019-08-09 23:02:09
    Od: J-23 <B...@p...fm>

    W dniu 08.08.2019 o 15:20, fir pisze:
> [...]
    > paradygmat zrobienia czegos takiego przy pomocy prostej logiki i ukladu "kontrolek"
    >
    > czy sa mzoe jakies gorsze jakies lepsze?

    Nie znajdziesz jakiegoś gotowego mechanizmu rozwiązania. Powód jest to
    zadanie które ma na tyle mało składowych że przy obecnych maszynach i
    dostępnych rozwiązaniach (bazy danych i nie tylko) to jest zadanie które
    się nie komplikuje wraz z wzrostem ilości pytań

> [...]
    > (gdzie tez o ile sie orientuje jest kilka mozliwosci zrobienie tego)
    >
    > jakies konkretne ospowiedzi ? (dot kontrolek i 'logiki') ??

    Jeżeli chodzi o kontrolki to tutaj też nie widzę wzrostu skomplikowania
    wraz przybywaniem ilości pytań

    Jedyny problem to jak zainteresować użytkownika by odpowiedział np na
    milion pytań i dobrnął do końca by zobaczyć podsumowanie swoich odp. :)

    Ale raczej nie to miałeś na myśli zadając to pytanie :)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-08-09 23:53:59
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2019 23:02:13 UTC+2 użytkownik J-23 napisał:

> [...]
    > milion pytań i dobrnął do końca by zobaczyć podsumowanie swoich odp. :)
    >
    > Ale raczej nie to miałeś na myśli zadając to pytanie :)

    moje pytanie wynika z moich sklonnosci teoretycznych (uogolniania problemow i
    rozwiazywania ich na generalnym poziomie) i dotyczy tego jak wogole mozna robic
    'kontrolki' i ktore z tych
    sposobow sa lepsze

    kiedys sam sobie odpowiem bo narazie znowu wzialem kilka dni wolnego ;c

  • 6. Data: 2019-08-09 23:55:28
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2019 23:54:00 UTC+2 użytkownik fir napisał:

    > kiedys sam sobie odpowiem bo narazie znowu wzialem kilka dni wolnego ;c

    przy czym u mnie wziace wolnego od programowania znaczy mw "ciezkie
    umieranie"

    (mowiac co nieco metaforycznie, choc ostatnie dni zaiste koszmar)

  • 7. Data: 2019-08-10 00:05:23
    Od: fir <p...@g...com>

> [...]
    'kontrolki' i ktore z tych
    > sposobow sa lepsze
    >
    > kiedys sam sobie odpowiem bo narazie znowu wzialem kilka dni wolnego ;c

    ogolnie to zdaje sobie sprawe ze jest to bardzo (dosyc) proste ale czasem nawet
    bardzo (dosyc) proste problemy moga wygenerowac ciekawe rozwazania

    nop ja chyba sklaniam sie do tego by walneac jedten "text view" piec "buttonow z
    tekstem" i w 'logice' programu (tej ankiety) tylko zmieniac w runtime napisy na tych
    kontrolkach

    to jest najprostsze ale czy napewno zgodne z jakimis tam standardami? moze sa jakies
    powody po temu by np dac dwadziescia "dialogow" i jena przyklad przelaczac (?)