  • 1. Data: 2018-01-16 14:26:20
    Temat: zakręci, zatrzyma, kręci dalej...
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    złożyłem swój pierwszy stacjonarny na CPU intela. reakcja na włączenie
    zasilania:
    a) uruchamia się na sekundę-dwie
    b) wyłącza się na sekundę
    c) włącza się ponownie
    głośniczek dźwięku nie wydaje. obrazu brak.

    coś jest walnięte/niekompatybilne. spotkaliście się z takimi objawami?
    co to może być? wszystko intelowskie pieruńsko drogie i chciałbym zacząć
    diagnostykę (= zakup innej części) od najbardziej prawdopodobnego
    scenariusza uszkodzenia/niedopasowania.

    pozdrawiam,
    geos

  • 2. Data: 2018-01-16 14:42:46
    Temat: Re: zakręci, zatrzyma, kręci dalej...
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-16 o 14:26, geos pisze:
> [...]
    > zacząć diagnostykę (= zakup innej części) od najbardziej
    > prawdopodobnego scenariusza uszkodzenia/niedopasowania.

    Normalny objaw mojego kompa. Miał to od nowości że pierwsze uruchomienie
    po odcięciu od zasilania zawsze skutkuje jednorazowym restartem,wg -
    scenariusza - naciskam przycisk zasilania - komp startuje i na moment
    się wyłącza i za chwilę sam startuje już normalnie.

  • 3. Data: 2018-01-16 14:45:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-16, geos <g...@S...autograf.pl> wrote:
> [...]
    > co to może być? wszystko intelowskie pieruńsko drogie i chciałbym zacząć
    > diagnostykę (= zakup innej części) od najbardziej prawdopodobnego

    Tak, ale objawy zależą MZ od płyty i są niespecyficzne. To może być
    wszystko zaczynając od źle włożonej karty, poprzez źle włożoną pamięć lub
    uszkodzenia cpu, pamięci, karty.

    Jak chcesz to diagnozować to wywal wszystko co nie jest niezbędne, usuń
    wszystkie karty rozszerzeń (za wyjatkiem graficznej o ile jest
    niezintegrowana), zostaw pojedyńczą kość pamięci (chyba że stara płyta i
    musi mieć do pary), odłącz dyski etc. etc. i wtedy testuj. Jesli nadal
    bedzie upa to zamień kość pamięci na inną, a potem wstaw w inny "bank".

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-01-16 14:52:58
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 16.01.2018 14:45, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > musi mieć do pary), odłącz dyski etc. etc. i wtedy testuj. Jesli nadal
    > bedzie upa to zamień kość pamięci na inną, a potem wstaw w inny "bank".

    dzięki Panowie za odpowiedzi. czy na podstawie tych zachowań (poprawna
    reakcja na zasilanie) można z dużym prawdopodobieństwem wykluczyć
    procesor czy też nie bardzo? w AMD jak był walnięty procek to po prostu
    płyta włączała się po włączeniu zasilacza tj. bez naciskania przycisku
    power. nie wiem jednak czy to ogólna reguła czy tylko moje doświadczenie.

    pozdrawiam
    geos

  • 5. Data: 2018-01-16 14:53:09
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

  • 6. Data: 2018-01-16 15:21:09
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > co to może być? wszystko intelowskie pieruńsko drogie i chciałbym zacząć
    > diagnostykę (= zakup innej części) od najbardziej prawdopodobnego

    Miałem podobny objaw na nowszej wersji procesora i5, którego nie
    wspierała płyta główna, trzeba było wgrać najnowszy BIOS pod starszą
    wersją procesora i potem już nie było problemów.
    Napisz co to za procek i płyta?

  • 7. Data: 2018-01-16 15:50:43
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 16.01.2018 15:21, nadir wrote:

    > Miałem podobny objaw na nowszej wersji procesora i5, którego nie
    > wspierała płyta główna, trzeba było wgrać najnowszy BIOS pod starszą
    > wersją procesora i potem już nie było problemów.
    > Napisz co to za procek i płyta?

    Asrock X99E-ITX/ac + Xeon E5-2603 v3. według strony producenta powinno
    działać. może zacznę od wymiany pamięci bo mam DDR4 LRDIMM i włożę
    "zwykłą" DDR4...

    pozdrawiam,
    geos

  • 8. Data: 2018-01-16 16:19:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 14:26:20 +0100, geos

    > głośniczek dźwięku nie wydaje.

    Ten głośniczek w ogóle jest? ;) Takie zachowanie wskazuje w pierwszej
    kolejności na problem z MB/zasilaniem, względnie z prockiem. Reszta by
    raczej siała błędami. Próbowałeś resetować BIOS?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-01-16 17:35:11
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "geos" <g...@S...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > coś jest walnięte/niekompatybilne. spotkaliście się z takimi objawami?

    Zasilacz.

    --
    marfi

  • 10. Data: 2018-01-16 17:52:16
    Od: Netx <n...@g...pl>

> [...]
    > co to może być? wszystko intelowskie pieruńsko drogie i chciałbym zacząć
    > diagnostykę (= zakup innej części) od najbardziej prawdopodobnego

    Czy podłączyłeś dodatkowe zasilanie do CPU? Jest do tego dedykowane
    gniazdko na płycie 4 lub 8 pin obok procesora. Można też pomylić przewód
    od zasilacza i włączyć nie ten. Np. ja ostatnio podłączyłem 8-pin
    wtyczkę i objawy były podobne jak opisujesz. To chyba była wtyczka do
    karty graficznej. Następnie znalazłem wtyczkę 4-pin i po jej podłączeniu
    komputer bryka. 4 piny nie obsadzone w płycie.