  • 1. Data: 2014-08-06 13:34:21
    Temat: zakup i rejestracja auta - firma/osoba
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Auto używane, zakupione na fakturę vat od firmy.
    Pierwszy pomysł był by to auto kupić też "na firmę"=DG, i faktura
    została wystawiona na dane "jak kowalski usługi, nip". Przy
    jednoosobowej DG "auto na DG" i tak się rejestruje (ma w dowodzie rej.)
    wlaściciela wpisanego = jak kowalski...
    Ale plan się zmienił, i auto ma nie być na firmę, tylko na "jak
    kowalski". Bo bez sensu wciągać je w koszty i środki trwałe itd,
    odliczać tylko 50% vatu, a potem płacić pełny vat przy jego sprzedaży.

    Czy należy spodziewać się jakichś problemów przy rejestrowaniu auta "na
    osobę" posiadając fakturę "na DG" tej samej osoby?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-08-06 14:41:50
    Temat: Re: zakup i rejestracja auta - firma/osoba
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości :

    > Czy należy spodziewać się jakichś problemów przy rejestrowaniu auta "na osobę"
    > posiadając fakturę "na DG" tej samej osoby?

    prowadząc DG nie da się inaczej zarejestrować auta jak tylko na "jan kowalski"
    niezależnie czy masz fakturę na dg czy na osobę - dla wydziału komunikacji nie
    ma rozróżnienia, różnice są dopiero podatkowe,
    piotr

  • 3. Data: 2014-08-06 16:14:03
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-08-06 14:41, Piotr pisze:

    > prowadząc DG nie da się inaczej zarejestrować auta jak tylko na "jan
    > kowalski" niezależnie czy masz fakturę na dg czy na osobę - dla wydziału
    > komunikacji nie ma rozróżnienia, różnice są dopiero podatkowe,
    Też tak mi się wydawało, ale wolałem się spytać.
    Chodzi o to, by później (kiedyśtam) sprzedać na normalną umowę
    cywilnoprawną z PPC 2%, zamiast faktura vat z 23% vatu do oddania...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-08-06 16:58:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Czy należy spodziewać się jakichś problemów przy rejestrowaniu auta "na
    > osobę" posiadając fakturę "na DG" tej samej osoby?

    A jaką widzisz różnicę w rejestracji?
    DG=osoba.

  • 5. Data: 2014-08-06 16:59:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości grup

    > prowadząc DG nie da się inaczej zarejestrować auta jak tylko na "jan
    > kowalski" niezależnie czy masz fakturę na dg czy na osobę - dla wydziału
    > komunikacji nie ma rozróżnienia, różnice są dopiero podatkowe,

    Też nie ma jeśli chodzi o to co zamieścił sprzedawca na fakturze.
    Jak wpisze Jan Kowalski to nadl można ją w DG rozliczyć na tych samych
    zasadach.

  • 6. Data: 2014-08-06 19:55:59
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-08-06 16:58, Cavallino pisze:
    > A jaką widzisz różnicę w rejestracji?
    > DG=osoba.
    Nie wiem, wolałem zapytać. Na pewno przy rejestrowaniu na podmiot
    gospodarczy - trzeba mieć kopie wpisu do rejestru dg i regonu. Cokolwiek
    to zmienia (później). Poza tym DG zarejestrowana/prowadzona w innym
    miejscu (i takie dane na fakturze) niż meldunek osoby prowadzącej DG,
    co generuje inne podleganie pod inny wydział komunikacji, więc może się
    tutaj coś protestować.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2014-08-06 20:26:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości grup
    > Nie wiem, wolałem zapytać. Na pewno przy rejestrowaniu na podmiot
    > gospodarczy - trzeba mieć kopie wpisu do rejestru dg i regonu.

    A co rozumiesz przez "podmiot gospodarczy"?
    Bo chyna jednak zależy od jego rodzaju.

    >Cokolwiek to zmienia (później). Poza tym DG zarejestrowana/prowadzona w
    >innym miejscu (i takie dane na fakturze) niż meldunek osoby prowadzącej
    >DG,

    Nie ma takiej opcji przy rejestracji auta przy DG.
    Rejestruje się na siebie.

  • 8. Data: 2014-08-06 20:52:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.08.2014 13:34, BartekK pisze:
> [...]
    >
    > Czy należy spodziewać się jakichś problemów przy rejestrowaniu auta "na
    > osobę" posiadając fakturę "na DG" tej samej osoby?

    jakbyś go nie "wpisał" na firmę, zapłaciśz 23%vat przy sprzedaży. nawet
    jak go kupiłeś bez vatu. od początku 2014 tak jest

    ToMasz

  • 9. Data: 2014-08-06 23:24:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-08-06 20:52, ToMasz pisze:
    > jakbyś go _nie_ "wpisał" na firmę, zapłaciśz 23%vat przy sprzedaży. nawet
    > jak go kupiłeś bez vatu. od początku 2014 tak jest
    Jesteś pewny, żeś nie przekręcił i nie jest na odwrót?

    Jakbym "wpisał na firmę" - zapłacę pełny vat przy sprzedaży (to wiem).
    Wg zmiany od 1szego kwietnia 2014.

    Jakbym "nie wpisał na firmę" - to dlaczego miałbym zapłacić? Przecież
    sprzedam, jak każdą prywatną rzecz, na podstawie umowy cywilnoprawnej
    kupna-sprzedaży.

    chyba że czegoś nie rozumiem?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2014-08-07 13:26:59
    Od: tá´Ź

    BartekK wrote:

> [...]
    > kowalski". Bo bez sensu wciągać je w koszty i środki trwałe itd,
    > odliczać tylko 50% vatu, a potem płacić pełny vat przy jego sprzedaży.

    Są sposoby, żeby tego uniknąć, nie będę pisał na grupie, bo nie jestem
    doradzą podatkowym i mogę coś pomylić. Proponuję, żebyś porozmawiał o tym
    z dobrym księgowym, bo to znany "problem".

    --
    ss??q s? ??u??ou??