  • 1. Data: 2008-02-08 15:46:49
    Temat: zamiana neostrady na DSL
    Od: Zbigniew Lisiecki <z...@e...org>

    Witam, sorry za powtórzenie postu, lecz wątek Kuby z 9 stycznia do którego
    doczepiłem pierwotny post jest już być może zamknięty.

    TP SA odmówiła mi w Warszawie zamiany jednomegowej neostrady na jednomegowy
    DSL podając jako przyczynę brak możliwości technicznych. Na tym samym
    numerze telefonicznym do zeszłej jesieni kilka lat podłączony był już
    jednomegowy DSL, lecz jak teraz przypuszczam dawna umowa podpisana została
    w czasach, kiedy nikt nie zwracał tak bacznej uwagi na QoS. Dokładniej DSL
    powstał z zamiany z SDI. Zwróciłem się o ponowne sprawdzenie możliwości
    technicznych, jednak wynik był wbrew nieoficjalnym wypowiedziom techników
    TPSA po raz drugi taki sam - tylko DSL500 !

    Zastanawiam się, czy na jakość może mieć wpływ okablowanie w moim budynku,
    lub samo połączenie w mieszkaniu - płaski kabel telefoniczny z RJ45 prowadzi
    za spliterem z jednego mieszkania do drugiego. Router pokazuje następujące
    tłumienia:

    DSL Modulation Mode: MultiMode
    DSL Path Mode: Fast
    Downstream Rate: 1312 kbps
    Upstream Rate: 320 kbps
    Downstream Margin: 16 db
    Upstream Margin: 14 db
    Downstream Line Attenuation: 24 db
    Upstream Line Attenuation: 12 db
    Downstream Transmit Power: 11 db
    Upstream Transmit Power: 18 db
    PVC Connection
    Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
    Multiplexing: VC
    Qos: UBR
    Pcr Rate: 0
    Scr Rate: 0
    VPI: 0
    VCI: 35

    Z Netią podpisałem umowę dotyczącą dochodzącej także do mnie sąsiedniej
    linii telefonicznej o przejęciu od TPSA całej linii. Nadal nie wiem jednak
    na ile Netia jedzie w tym przypadku na funkcjonalności dzierżawionej od
    TPSA i możliwość włączenie DSL1000 pozostanie nadal ilozoryczna. Netia nie
    potrafiła tego do końca wyjaśnić.
    (Przy okazji będę wdzięczny na url z opisem infrastruktury
    teleinformatycznej polskich sieci TPSA, żebym poznał pojęcia, które mnie
    dotyczą.)
    Uwzględniwszy w moim zeszłorocznym wniosku miesięczny okres wymówienia TPSA
    wyliczyła najbliższe możliwe przełączenie na Netię na kwiecień 2008.

    Czy mogę jeszcze coś zrobić, żeby uzyskać na warszawskiej Saskiej Kępie
    jednomegowe łącze ze stałym IP za cenę do 200 zł ?

    dzięki z góry za odpowiedź
    Zbyszek
    --
    http://zbyszek.evot.org

  • 2. Data: 2008-02-08 15:55:07
    Temat: Re: zamiana neostrady na DSL
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbigniew,

    Friday, February 8, 2008, 4:46:49 PM, you wrote:

    > Witam, sorry za powtórzenie postu, lecz wątek Kuby z 9 stycznia do którego
    > doczepiłem pierwotny post jest już być może zamknięty.

    W usenecie nie ma zamkniętych wątków. To grupa dyskusyjna a nie jakieś
    kulawe forum.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2008-02-08 22:15:40
    Od: jaki <t...@n...pl>

    > W usenecie nie ma zamkniętych wątków. To grupa dyskusyjna a nie jakieś
    > kulawe forum.

    Poza tym co najwazniejsze, NTG

  • 4. Data: 2008-02-08 23:53:02
    Od: przemoN <p...@p...fm>

    jaki pisze:

    > Poza tym co najwazniejsze, NTG
    no właśnie wynocha na neozdradowe forum

  • 5. Data: 2008-02-10 15:50:47
    Od: VoMi7 <v...@n...tlen.pl>

    Zbigniew Lisiecki wrote:
    > Witam, sorry za powtĂłrzenie postu, lecz wÄ?tek Kuby z 9 stycznia do ktĂłrego
    > doczepiĹ?em pierwotny post jest juĹź byÄ? moĹźe zamkniÄ?ty.

    1. NTG !

    2. Weź pod uwagę, że może problem nie leży po stronie kabli tylko od
    tego, że iDSL może być realizowany na innych kartach w ODU niż neo i
    najzwyklej w świecie nie ma wolnych kart dla iDSL już.

    --
    VoMi7