  • 1. Data: 2014-10-31 13:14:11
    Temat: zamienił stryjek siekierkę na kijek
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witam,

    ponoć nie ma głupich pytań, a nie bardzo jestem sprzętowcem i nie śledzę
    nowinek w tym temacie dlatego pytam, mianowicie przyszła mi dziś do
    głowy myśl i chciałbym prosić o zweryfikowanie tego pomysłu :)

    Mały rys historyczny:)

    Kilka ładnych lat temu. Zaraz po premierze, zakupiłem do firmy bardzoooo
    na wyrost 5d mark II + 24-105. Teraz mam jeszcze do tego najtańszą 50 C
    i makro sigmy 150 mm. Fotografia (głównie w studio) jest dodatkiem do
    mojego biznesu, nie rozwinęło się to tak jak planowałem inwestując w 5d,
    aczkolwiek sporadycznie mam jakieś zlecenia, a to na architekturę, a to
    na jakieś biżuty, coś tam się kręci, czasem jakiś film.

    Teraz zainteresowałem się fotografią i filmowaniem z powietrza, mam
    gówienko do latania z gopro, zrobiłem papiery i zaczynam budowę czegoś
    większego, co udźwignie mi - wstępnie wybór padł na a6000, bo wożenie 5d
    sobie odpuściłem :) Chciałbym spróbować się w to pobawić komercyjnie.

    Dzisiaj tak sobie oglądam jakieś filmy o a6000 i w sumie to
    zastanawiałem się czy nie sprzedać tego 5d w cholerę (chociaż mam do
    niego sentyment, bo to pierwszy profesjonalny aparat jaki miałem w ręku.
    Całej szklarni i nie przerzucić się na to sony całkowicie... Może coś mi
    zostanie na nowe szkiełka :)

    I to właśnie to głupie pytanie :) Myśleć w ogóle o takiej wymianie, czy
    sobie odpuścić i jak zamieniać 5dII to tylko na 5dIII? Czy iść w a7?
    Wtedy to już na 100% musiałbym wszystko sprzedać, bo nie wydolę finansowo...

    Podsumowując:
    1. kupić a6000 (lub coś innego, co?) i zostawić 5d, bo jakościowo to
    nadal przepaść między aspc a FF?
    2. wymienić 5d na a6000, bo wszystko poszło tak do przodu, że różnica
    przy takim zastosowaniu jak moje będzie minimalna?
    3. wymienić 5d na a7?
    4. inne opcje.

    Co o tym myślicie?

    pozdro

  • 2. Data: 2014-10-31 13:39:34
    Temat: Re: zamienił stryjek siekierkę na kijek
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-31 13:14, twistedme pisze:

> [...]
    > 2. wymienić 5d na a6000, bo wszystko poszło tak do przodu, że różnica
    > przy takim zastosowaniu jak moje będzie minimalna?

    A do czego konkretnie chcesz podczepiać ten sprzęt fotografujący i jakie
    ma być przeznaczenie tych zdjęć?
    Jeśli zastosowania stricte fotogrametryczne, to żadne z powyższych, bo
    to jest już droższa zabawa i trzeba by sięgnąć po coś w stylu Leica RCD30.
    Jeżeli zastosowania typu zwykłe foto z powietrza, to 5D bym sobie
    odpuścił, płytka GO i ultra wysokie ISO nie są potrzebne, bo lata się
    jak jest pogoda. A6000 też bym sobie odpuścił i zamiast niego wziął coś
    takiego:
    http://www.bhphotovideo.com/c/product/1078352-REG/so
    ny_ilce_qx1_mirrorless_lens_style_digital.html
    Tańsze, lżejsze, obiektywy można podpiąć te same, bezproblemowe
    sterowanie bezprzewodowe.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-10-31 13:46:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 31. Oktober 2014 13:14:14 UTC+1 schrieb twistedme:
> [...]
    > większego, co udźwignie mi - wstępnie wybór padł na a6000, bo wożenie 5d
    > sobie odpuściłem :) Chciałbym spróbować się w to pobawić komercyjnie.

    jako samouk , ktory sam sie przylsztalcil do "zawodu " fotografa , jednya mozliwosc w
    praktyce zeby zarobic to sluby i wesela.

    o przejsciu na fotografie z dronu nie bedziesz mial wiecej przychodu niz aktualnie.
    A dlatego , ze dzisiaj to kazdy sie chce w to pobawic i zabawa jest niedroga.

    z punktu zawodowego , przejscie nie ma wielkiego sensu , tzn nie robilbym sobe
    nadzieji ze nagle bedziesz zarabial A jesli fotografia nazimna Ci sie znudzila , t
    byloby to jakies urozmaicenie , do czasu gdy latanie ponownie Ci sie znudzi.

    Prawda jest brutalna - zawod fotografa nie ma specjalnego sensu , tak jak zawod
    szewca , kiedy trampki z chin po malym przebiegu kosztuja 20 zlotych na placu
    targowym.

  • 4. Data: 2014-10-31 13:57:59
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 13:46, XX YY pisze:

> [...]
    szewca , kiedy trampki z chin po malym przebiegu kosztuja 20 zlotych na placu

    No właśnie, to też moje hobby, nie spodziewam się wiele na tym zarabiać,
    chciałbym połączyć przyjemne z pożytecznym i zrobić najlepszy użytek z
    tego kapitału jaki jeszcze mam (5d i szklarnia) i którego nie do końca
    wykorzystuję i raczej już nie będę, bo chociaż nie w pełni się zgadzam,
    że nie ma zupełnie sensu, ale trudno nie zgodzić się, że ogrom wiedzy
    dostępnej w necie jak i jakość sprzętu coraz bardziej utrudnia
    komercyjnym fotografom życie...

    Dlatego szukam rozwiązania (może takie nie istnieje), żeby robić te
    zlecenia, które robiłem do tej pory i jednocześnie móc tym sprzętem
    pofilmować z powietrza.

  • 5. Data: 2014-10-31 14:06:46
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]

    aktualnie. A dlatego , ze dzisiaj to kazdy sie chce w to pobawic i zabawa jest

    Zależy jakie jest przeznaczenie tej fotografii. Jeżeli to ma być do
    celów inżynierskich, pomiarów czy tworzenia map, to wcale nie jest to
    takie niedrogie, aczkolwiek wciąż sporo tańsze niż naloty załogowymi
    samolotami czy śmigłowcami i można na tym dobrze zarobić, bo
    zapotrzebowanie jest coraz większe a koszty dużo niższe niż przy
    klasycznych nalotach.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2014-10-31 14:08:04
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 13:39, mt pisze:

> [...]
    ny_ilce_qx1_mirrorless_lens_style_digital.html

    > Tańsze, lżejsze, obiektywy można podpiąć te same, bezproblemowe

    To niestety odpada z uwagi na wifi.

    Otóż właśnie 5d nie biorę w ogóle pod uwagę, bo zrobienie platformy pod
    takiego kloca, to już wyższa szkoła jazdy i inna półka cenowa.

    Chciałbym uzyskać lepsze rezultaty niż mam teraz przy gopro.

    Pytanie jest nadal otwarte, ile, jeżeli w ogóle stracę zamieniając 5d na
    a6000 lub coś podobnego.

    Zastosowania mniej więcej takie tu akurat gh4, też poza budżetem raczej:
    https://www.youtube.com/watch?v=KNOnjWTJoJk

  • 7. Data: 2014-10-31 14:19:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Dlatego szukam rozwiązania (może takie nie istnieje), żeby robić te
    > zlecenia, które robiłem do tej pory i jednocześnie móc tym sprzętem
    > pofilmować z powietrza.

    przede wszystkim w dronie istnieje ryzyko utraty sprzetu. nie ryzykowalbym tego
    samego sprzetu do obu rodzajow prac.
    pozostwilbym 5d + to co masz , a tylko dla drona kupilbym maly , lekki , tani
    aparacik z jednym obiektywem , stalka .
    olympusy pen bywaja tanie . poszukasz w sklepie to znajdziesz.
    jakosc obrazu wystrczajaco dobra , z drugiej stroyn nikt nie oczekuje na razie z
    drona takiej samej jakosci jak z lustrzanki FF.
    Ja mysle ze w 1000 zlotych miescisz sie lekko z dobrym m4/3 i obiektywem , i to rczej
    szeroki kat , nie tele.
    a dokupic drugi obiektyw z czasem , kiedy nabierzesz doswiadczenia zawsze mozna

  • 8. Data: 2014-10-31 14:51:20
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-31 14:08, twistedme pisze:

> [...]
    > a6000 lub coś podobnego.
    >
    > Zastosowania mniej więcej takie tu akurat gh4, też poza budżetem raczej:

    No ale do czego chcesz to podpinać, jaki udźwig? Jak chciałbyś sterować
    tym A6000 jeśli nie bezprzewodowo?

    --
    marcin

  • 9. Data: 2014-10-31 14:52:47
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 14:19, XX YY pisze:

> [...]
    rczej szeroki kat , nie tele.
    > a dokupic drugi obiektyw z czasem , kiedy nabierzesz doswiadczenia zawsze mozna

    tak, istnieje takie ryzyko niestety... :)

    Dlatego na początku właśnie miałem taki pomysł, jak opisujesz, tyle, że
    myślałem o nex'ie.

    dzięki

  • 10. Data: 2014-10-31 15:04:56
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 14:51, mt pisze:

    > No ale do czego chcesz to podpinać, jaki udźwig? Jak chciałbyś sterować
    > tym A6000 jeśli nie bezprzewodowo?

    Y6, razem z gimbalem chcę się zmieścić w 1,5kg