  • 1. Data: 2010-01-08 10:34:23
    Temat: zapis pliku txt do xml
    Od: "Robert" <d...@o...pl>

    Witajcie,
    mam plik .txt w którym zapisany jest kod xml. Jak automatycznie przekształcić
    ten plik txt do xml. Oczywiście spróbowałem ręcznie txt zamienić na xml ale
    pojawia się problem z kodowaniem - polskich znaków nie ma. Muszę to robić
    automatycznie, gdyż mam bardzo dużo tych plików txt. Czy jest to w ogóle
    możliwe? Nie znam zbytnio xml, więc jakieś kopiowanie fragmentów, uwzględniające
    strukturę dokumentu raczej odpada. Jeśli skopiuję zawartość txt i wkleję do
    dokumentu zapisując go w formacie xml to wszystko działa ok. Ja jednak
    potrzebuję automatu.
    Będę wdzięczny.

  • 2. Data: 2010-01-08 10:48:25
    Temat: Re: zapis pliku txt do xml
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-01-08, Robert <d...@o...pl> wrote:
    > Witajcie,
    > mam plik .txt w którym zapisany jest kod xml. Jak automatycznie przekształcić
    > ten plik txt do xml.

    Wstaw zawartość do sekcji <![CDATA[..]]>.

> [...]
    > automatycznie, gdyż mam bardzo dużo tych plików txt. Czy jest to w ogóle

    Nie, tego się nie da zrobić. To musi robić człowiek z użyciem programu,
    musi ręcznie otwierać plik i ręcznie go zapisywać. Tego się nie da
    zautomatyzować.

> [...]
    > dokumentu zapisując go w formacie xml to wszystko działa ok. Ja jednak

    Na razie nie powiedziałeś absolutnie nic o tym co chcesz zrobić. Nie
    wiemy w jakim formacie są dane wejściowe ani wyjściowe. Sądzisz że
    bardzo będziemy w stanie pomóc?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2010-01-08 11:10:40
    Od: d...@o...pl

    > Wstaw zawartość do sekcji <![CDATA[..]]>.

    > Na razie nie powiedziałeś absolutnie nic o tym co chcesz zrobić. Nie
    > wiemy w jakim formacie są dane wejściowe ani wyjściowe. Sądzisz że
    > bardzo będziemy w stanie pomóc?

    Dzięki za odpowiedź, ale nie wiem gdzie to wstawić.
    To może konkretny przykład. W pliku tekstowym mam coś takiego:

    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    <item xmlns="http://www.supermemo.net/2006/smux">
    <lesson-title>word 2 </lesson-title>
    <chapter-title>Words 1-200 </chapter-title>
    <question><span style="color: #0000FF; font-weight: bold; font-size: 14pt">
    font-size: 12pt"> zastanawiać się </span></sentence><translation> to cause
    someone to feel confused and slightly worried because they cannot understand
    something, or to think hard about something in order to understand it
    </translation></text>
    1. Management are still puzzling about/over how the accident could have
    happened. <br /> 2. He was puzzled by the reactions to his remark. <br />
    </modified><template-id>1</template-id><question-aud
    io>true</question-audio></item>

    Teraz muszę to zapisać do pliku z rozszerzeniem xml (całą zawartość txt),
    najlepiej automatycznie. Nie mogę CTRL-C i CTRL-V bo dużo czasu to zajmuje -
    dlatego poszukuję automatu. Jedyny problem jaki napotykam, to złe kodowanie
    znaków przy zmianie rozszerzenia z txt na xml.

  • 4. Data: 2010-01-08 11:14:02
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2010-01-08, d...@o...pl <d...@o...pl> wrote:

    > Dzięki za odpowiedź, ale nie wiem gdzie to wstawić.
    > To może konkretny przykład. W pliku tekstowym mam coś takiego:
    >
    ><?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    [...]

    No i masz XML.

    > Teraz muszę to zapisać do pliku z rozszerzeniem xml (całą zawartość txt),

    Ah so. Znaczy masz plik z niewłaściwą nazwą. Trzeba tak było od razu.

    > najlepiej automatycznie. Nie mogę CTRL-C i CTRL-V bo dużo czasu to zajmuje -
    > dlatego poszukuję automatu. Jedyny problem jaki napotykam, to złe kodowanie
    > znaków przy zmianie rozszerzenia z txt na xml.

    for file in *.txt; do mv "$file" "${file%.txt}.xml"; done

    To powinno załatwić sprawę.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 5. Data: 2010-01-08 11:18:40
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    d...@o...pl pisze:

> [...]

    > dlatego poszukuję automatu. Jedyny problem jaki napotykam, to złe kodowanie
    > znaków przy zmianie rozszerzenia z txt na xml.

    A ty nie szukasz jakiegos konwertera (który po drodze zmieni
    rozszerzenie pliku) , kolego?
    iconv, ale są i inne ...
    Możesz ale nie musisz po drodze spotkać temat końca linii.
    Źle możesz widzieć bo masz źle w pliku (80% szans), albo używasz do
    oglądania programu który wysiada w tej kombinacji a my nie wiemy jakiego.

    Sorry ale nie da się lepiej zrozumiec o co chodzi, stad również cudaczne
    odpowiedzi kolegów

  • 6. Data: 2010-01-08 11:37:33
    Od: d...@o...pl

    > On 2010-01-08, d...@o...pl <d...@o...pl> wrote:

    > Ah so. Znaczy masz plik z niewłaściwą nazwą. Trzeba tak było od razu.
    >
    > for file in *.txt; do mv "$file" "${file%.txt}.xml"; done
    >
    > To powinno załatwić sprawę.

    To chyba za wysokie progi na moje nogi. Czy nie ma jakiś gotowych narzędzi
    realizujących tę komendę? Jeśli ją dobrze rozumiem, to ona tylko zamienia
    rozszerzenie z txt na xml tego samego pliku? Jeśli ręcznie to robię (czyli tak
    jak komenda?), to nie działa; sypie się kodowanie, więc żaden program - tak mi
    się przynajmniej wydaje - który tylko i wyłącznie zamienia rozszerzenie, a nie
    ingeruje w inne aspekty, też nie da rady.
    Kolega poniżej podał program iconv, ale to jakiś linuksowy i chyba dla
    specjalistów. Może jest prostszy, dla windowsowców? Nadmienię jednak, że
    znalazłem jakieś konwertery, ale one plik tekstowy, w którym zapisane są jakieś
    dane np. o klientach, zapisują w składni xml. Ja de facto już mam plik ze
    składnią xml, ale zapisany w notatniku w rozszerzeniu txt.
    Mam nadzieję, że teraz jaśniej opisałem.

  • 7. Data: 2010-01-08 11:40:41
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    d...@o...pl pisze:

    > To chyba za wysokie progi na moje nogi.

    Zdecydowanie.

  • 8. Data: 2010-01-26 09:47:16
    Od: "Rafal\(sxat\)" <gonzak@(op).pl>

    > <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
    > <item xmlns="http://www.supermemo.net/2006/smux">
    > <lesson-title>word 2 </lesson-title>
    > <chapter-title>Words 1-200 </chapter-title>

    pewny jestes ze masz to utf-8 a moze w cp1250 ?

    Rf