  • 1. Data: 2011-02-07 17:51:03
    Temat: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Kupiłem takie żarówki:
    http://sklep.motohid.pl/pl/p/W5W-LED-Canbus-POWER-LE
    D-1.5W-W5W-T10-white/158
    Co o nich myślicie pod względem montażu ? zastanawiam się czy się nie
    przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
    Żarówki będą pracować jako światła postojowe.

  • 2. Data: 2011-02-07 17:59:18
    Temat: Re: żarówki postojowe W5W ktoś je testował ?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    .
    wrote:

> [...]
    > przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
    > Żarówki będą pracować jako światła postojowe.

    Myślę, że nie mają one homologacji i możesz się nabawić problemów u
    niebieskich.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-02-07 18:24:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-02-07 18:51, . pisze:
> [...]
    > przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
    > Żarówki będą pracować jako światła postojowe.
    Po pierwsze - przegrzewają się. Jak chcesz je użyć jako
    postojowe/pozycyjne to wymień rezystory smd na większą wartość, bo te
    ledy padają (zaczynają migać w takt temperatury struktury) bardzo szybko
    przy takim chińskim prądzie (temperaturze, zwłaszcza gdy są w kloszu
    razem z świecącą żarówką 55W).

    Po drugie sprawdź jak masz gniazdo żarówki zasilane, czy nie zrobią
    zwarcia! Pisałem już o tym:
    https://lh4.googleusercontent.com/_sy_AmuOLKhA/TRhl4
    xDUQUI/AAAAAAAACSM/CHWEocDy7lA/s912/Bez%20tytu%C5%82
    u%201.gif

    Po trzecie - są niezgodne z homologacją, to fakt ;) W dodatku
    kierunkowość ich świecenia (w stosunku do żarówki) jest dyskusyjna, może
    sie okazać że rażą w oczy tym 1W led "punktem" zamiast rozpraszać
    światło po całym kloszu.

    Po czwarte - nie wiem czy warto zabezpieczać je lakierem - bo pogorszysz
    (i tak za słabe) ich chłodzenie, a wewnątrz reflektora powinno być im
    czysto sucho i spokojnie.

    Po piąte - tego typu ledy jako oświetlenie kabiny sprawują się znacznie
    lepiej ;>

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2011-02-07 20:57:36
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik " ." <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przegrzeją na pewno zabezpieczę elementy smd jakimś lakierem.
    > Żarówki będą pracować jako światła postojowe.

    Co oznacza, że mają "wbudowany uklad eliminacji blędów układu elektrycznego"
    i "rozwiązuje 90% przypadków problemów z CAN-BUS'em"? Nie znam się na
    elektryce samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?

    Michał

  • 5. Data: 2011-02-07 23:21:42
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:iipmco$au$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > układu elektrycznego" i "rozwiązuje 90% przypadków
    > problemów z CAN-BUS'em"? Nie znam się na elektryce

    Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
    uwage juz bez sensu oszczednosci kiedy nawet biora mniej niz 5W) jezeli jest
    to pod kazdym wzgledem funkcjonalnym gorsze niz zwykla zarowka, lacznie z
    tym ze kosztuje kilka razy tyle co ona?

    pzdr

  • 6. Data: 2011-02-08 06:45:56
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]

    > elektrycznego" i "rozwiązuje 90% przypadków problemów z CAN-BUS'em"? Nie
    > znam się na elektryce samochodowej, ale chodzi o pobór prądu?

    Tak, chodzi o pobór prądu. Na zdjęciu widać 2 rezystory smd po 200 Ohm
    połączone równolegle, co daje 100 Ohm.

  • 7. Data: 2011-02-08 09:02:56
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Tmek napisał:

> [...]
    > jest to pod kazdym wzgledem funkcjonalnym gorsze niz zwykla zarowka,
    > lacznie z tym ze kosztuje kilka razy tyle co ona?

    Estetyka, załóż xenony i zostaw żarówkowe pozycje a potem rzuć okiem jak
    to świeci, kwalifikuje się do wiejskiego tuningu, u siebie wróciłem do
    żarówek jak mi jedna diodowa pozycja zaczęła mrugać. Uprzedzając
    ewentualne oskarżenia o dresizm i że to niejegalne informuję że dla mnie
    estetyka nie ma większego znaczenia (nie jeździłbym tym paskudztwem
    którym jeżdżę) a xenony założyłem dla lepszej widoczności (temperatura
    barwowa 4300K), założone 2 lata temu, 2 przeglądy przeszedł bez uwag i
    zero problemów ze stróżami prawa (do tej pory).

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 8. Data: 2011-02-08 09:05:14
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Tmek napisał:

> [...]

    to świeci, kwalifikuje się do wiejskiego tuningu, u siebie wróciłem do
    żarówek jak mi jedna diodowa pozycja zaczęła mrugać. Uprzedzając
    ewentualne oskarżenia o dresizm i że to nielegalne informuję że dla mnie

  • 9. Data: 2011-02-08 20:53:38
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Czyli jezeli biora tyle pradu co zarowka, to jaki to ma sens (biorac pod
    Sens ma w tych modelach, gdzie do wymiany żarówki trzeba wyciągać silnik :(
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 10. Data: 2011-02-08 21:13:01

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości

    > Sens ma w tych modelach, gdzie do wymiany żarówki trzeba wyciągać silnik
    > :(
    > Wojtek

    A w zapasie i tak będziesz musiał wozić ... w niektórych krajach.