  • 1. Data: 2016-07-20 12:52:50
    Temat: zasieg wifi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak to jest z tym zasiegiem wifi ?
    Normalnie zasieg ma mierny - oficjalnie cos _do_ 100m, w praktyce
    nawet mniej.

    Sa rozne sieci radiowe, chyba w podobnej technologii, ale tam sprzet
    specjalny.

    A teraz czytam - wifi na plazy jest.
    AP mozna wzmocnic - nada wieksza moca, bedzie dalej.

    Ale jeszcze trzeba jeszcze odebrac sygnal od zwyklych urzadzen, typu
    telefon.
    Antena kierunkowa byc nie moze, bo ludzie dookola.

    Jakis czulszy odbiornik, AP gesto rozstawione, czy np mozna splaszczyc
    ch-ke anteny w pionie i wiekszy zysk uzyskac ?

    J.

  • 2. Data: 2016-07-20 15:32:58
    Temat: Re: zasieg wifi
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Jul 2016 12:52:50 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jakis czulszy odbiornik, AP gesto rozstawione, czy np mozna
    splaszczyc
    > ch-ke anteny w pionie i wiekszy zysk uzyskac ?

    Poczytaj jak to zostało zrobione na Stadionie Narodowym, tam jest
    najnowocześniejsze w Polsce rozwiązanie masowej obsługi WiFi.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-07-20 15:47:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    On Wed, 20 Jul 2016 12:52:50 +0200, "J.F."

    >Poczytaj jak to zostało zrobione na Stadionie Narodowym, tam jest
    >najnowocześniejsze w Polsce rozwiązanie masowej obsługi WiFi.

    No ale tam problemu zasiegu nie ma - jedna antena centralna moze objac
    cala widownie :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-07-20 16:33:23
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > No ale tam problemu zasiegu nie ma - jedna antena centralna moze objac
    > cala widownie :-)
    > J.

    No nie bardzo. Poza tym kwestia przepustowości.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2016-07-20 20:11:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Jul 2016 15:47:30 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale tam problemu zasiegu nie ma - jedna antena centralna moze
    objac
    > cala widownie :-)

    Tam nie ma.jednej anteny centralnej, wifi nie ma takiego zasięgu.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-07-21 13:09:55
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    On 07/20/2016 12:52 PM, J.F. wrote:
    > Jak to jest z tym zasiegiem wifi ?
    > Normalnie zasieg ma mierny - oficjalnie cos _do_ 100m, w praktyce nawet
    > mniej.

    Kilka(naście?) lat temu bez problemu puszczałem linki na kilometrowe
    odcinki, z czego jedna strona była zwykłą anteną dookólną.

    Wszystko zależy od anten, ukształtowania terenu i przeszkód na drodze.

  • 7. Data: 2016-07-21 14:09:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wielebny" napisał w wiadomości grup
    On 07/20/2016 12:52 PM, J.F. wrote:

    >Kilka(naście?) lat temu bez problemu puszczałem linki na kilometrowe
    >odcinki, z czego jedna strona była zwykłą anteną dookólną.

    Ale takie "zwykle wifi", 802.costam ?
    Czy cos lepszego ?

    >Wszystko zależy od anten, ukształtowania terenu i przeszkód na
    >drodze.

    Tylko tu z jednej strony mamy zwykle urzadzenia przenosne, z wbudowana
    antena, a z drugiej, od strony AP, tez musi byc w miare dookolna
    antena.
    Teren akurat dobry, a przeszkod brak.

    No coz, w zasadzie problemu nie ma powiesic AP co 50 m, kwestia tylko
    kosztow.

    J.

  • 8. Data: 2016-07-21 17:48:55
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Użytkownik "Wielebny" napisał w wiadomości grup

    > Ale takie "zwykle wifi", 802.costam ?
    > Czy cos lepszego ?

    Wtedy, byly dostepne jedynie urzadzenia BreezeCom.
    http://www.alvarion.com/addons/support/ics/product_s
    upport_form/BreezeNET4_4.pdf

> [...]
    > Teren akurat dobry, a przeszkod brak.
    >
    > No coz, w zasadzie problemu nie ma powiesic AP co 50 m, kwestia tylko

    Wtedy AP, kosztowalo 8 - 10 tys. nowych zlotych.

  • 9. Data: 2016-07-21 19:21:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup

    >Wtedy, byly dostepne jedynie urzadzenia BreezeCom.
    >http://www.alvarion.com/addons/support/ics/product_
    support_form/BreezeNET4_4.pdf

    Ale to specjalizowane urzadzenie, o zasiegu na jaki go tam
    zaprojektowano.
    A ja tu o o lacznosci z popularnymi sprzetami, o ktorych wiadomo, ze
    malej mocy i juz kilkadziesiat metrow jest problematyczne.

    >Wtedy AP, kosztowalo 8 - 10 tys. nowych zlotych.

    I starczal na 2.5km :-)
    Dzis AP za darmo, w porownaniu do innych kosztow :-)

    Ale tak czytam ... to juz 802.11, czyli w zasadzie WiFi. Standard
    zaprzeszly co prawda.
    Moc 100mW/20dBm ... czyli tyle co wspolczesny AP.

    Czy to z powodu wiekszej predkosci/szerszego pasma teraz jest taki
    krotki zasieg ?

    A jaka moc maja np smartfony - tez 100mW ?

    J.

  • 10. Data: 2016-07-21 22:02:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-21 o 19:21, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Czy to z powodu wiekszej predkosci/szerszego pasma teraz jest taki
    > krotki zasieg ?
    >
    > A jaka moc maja np smartfony - tez 100mW ?

    Kilkanaście lat temu zdarzyło mi się kłaść sieci w większych firmach.

    Przykład: zakłady PKS w jednym z większych miast. Wtedy sama antena
    kosztowała więcej, niż dziś cały AP.

    Teren zakładu przypominał półkole, w środku teoretycznego koła znajdował
    się główny budynek - praktycznie przy siatce ogrodzeniowej. Postawiłem
    więc dwie mocne anteny sektorowe w centrum, natomiast w pozostałych
    budynkach (do kilkuset metrów odległości) bliżej były dookólne, dalej
    natomiast Yagi. Chodziło to jeszcze na 802.11B. Chodziło wszystko
    stabilnie, nawet w kiepską pogodę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam