  • 1. Data: 2011-12-10 01:54:25
    Temat: zasilacz ATX
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Witam

    Mam zasilaczz ATX, do którego nie ma oryginalnej obudowy. W związku z tym
    nie mogę podać typu. Z oglądu jest to ok 350W. Scalak SMPS to KA7500B,
    płytka ma oznaczenie PW - 95104. Czy z tych danych da sie wywnioskować typ i
    znaleźć schemat? Zasilacz ma małą wydajność prądową. Po obciążeniu linii 12V
    żarówką 12V 50W napięcie na tej linii spada do 9,6V. W tym czasie na
    nieobciążonej gałęzi 5V jest 5,1V. Od czego zależy wysokość napięć
    wyjściowych? W datasheet KA7500B jest moim xdaniem dezinformacja. Na
    schemacie blokowym pin 13 jest opisany jako "output control", natomiast na
    aplikacyjnym ten pin jest na masie. Może ktoś mi wyjaśnić o co chodzi?

    Datasheet:

    http://www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/K/A/7
    /5/KA7500B.shtml

    Remek

  • 2. Data: 2011-12-10 09:28:17
    Temat: Re: zasilacz ATX
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 02:54:25 +0100, Remek napisał(a):

    > Może ktoś mi wyjaśnić o co chodzi?

    Output control w sensie wszystko albo nic. Można to wykorzystać albo i nie,
    to juz zależy od konstruktora.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-12-10 10:34:40
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-10 02:54, Remek pisze:
> [...]
    > znaleźć schemat? Zasilacz ma małą wydajność prądową. Po obciążeniu linii 12V
    > żarówką 12V 50W napięcie na tej linii spada do 9,6V. W tym czasie na

    Obciąż linię 5V i zobacz czy podskoczy napięcie na obciążonej 12V.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2011-12-10 11:00:17
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

> [...]
    > schemacie blokowym pin 13 jest opisany jako "output control", natomiast na
    > aplikacyjnym ten pin jest na masie. Może ktoś mi wyjaśnić o co chodzi?

    Po co ci schemat w ATXach pada zawsze to samo !

    Miernik do reki i szukaj, raptem 5 minut i powinienes znalezc.

  • 5. Data: 2011-12-10 11:29:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello NoTak,

    Saturday, December 10, 2011, 12:00:17 PM, you wrote:

    /5/KA7500B.shtml
    > Po co ci schemat w ATXach pada zawsze to samo !
    > Miernik do reki i szukaj, raptem 5 minut i powinienes znalezc.

    Ale ja tu nie widzę żadnej awarii - spadek napięcia na wyjsciu 12V
    przy braku obciążenia na linii 5V jest normalny.

    A twierdzenie o dezinformacji związaniej z pinem 13 doprowadziło mnie
    do ROTFL!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-12-10 19:01:10
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > A twierdzenie o dezinformacji związaniej z pinem 13 doprowadziło mnie
    > do ROTFL!

    Darzę Cię wielkim szacunkiem, ale przypomnę twierdzenie - "Nie głupich pytań
    ...". Nie skończę. A do rzeczy? Skoro na blokowym jest "output control",
    czyli jak rozumiem "wyjście sterujące", a innego o podobnym przeznaczeniu
    nie widzę, to podłączenie tego pinu do masy wprowadza mnie w zakłopotanie.
    Tym bardziej, że na schematach zasikaczy widzę, żw własnie ten pin jbywa
    wykorzystywany. W podanym datasheet na schemacie aplikacyjnym do sterowania
    tranzystora jest wykorzystany pin 8. Na blokowym opisany jako C1. Skąd mam
    wiedzieć jak działa to wyjście nie mając pełnego schematu scalaka? Bywały
    czasy kiedy dokumentacje bt\yły kpmpletne i przejrzyste. Chciałbym jednak
    ten zasilacz naprawić. Linia 12V powinna mieć wydajność prądową kilkanaście
    A, a pada przy 4A. Czego szukać?

    Pzdr Remek

  • 7. Data: 2011-12-10 19:13:58
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Mario" napisał:

    > Obciąż linię 5V i zobacz czy podskoczy napięcie na obciążonej 12V.

    Podskoczy. I co ma z tego wynikać?

    Remek

  • 9. Data: 2011-12-10 19:15:07
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.12.2011 20:01, Remek wrote:

    > Darzę Cię wielkim szacunkiem, ale przypomnę twierdzenie - "Nie głupich pytań
    > ...". Nie skończę. A do rzeczy? Skoro na blokowym jest "output control",
    > czyli jak rozumiem "wyjście sterujące"

    Źle rozumiesz. To jest "kontrola wyjścia" (czyli wejście wyłączające
    tranzystory wyjściowe). Wystarczyło spojrzeć na schemat blokowy.

  • 8. Data: 2011-12-10 19:15:07
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "NoTak" napisał:

    > Po co ci schemat w ATXach pada zawsze to samo !

    Co mianowicie?

    > Miernik do reki i szukaj, raptem 5 minut i powinienes znalezc.

    Przetań.

    Remek

  • 10. Data: 2011-12-10 19:20:51
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 10.12.2011 20:15, Zbych wrote:

    > Źle rozumiesz. To jest "kontrola wyjścia" (czyli wejście wyłączające
    > tranzystory wyjściowe). Wystarczyło spojrzeć na schemat blokowy.

    Poprawka - nie wyłączające, tylko zmieniające tryb pracy.