  • 1. Data: 2017-09-14 19:31:07
    Temat: zasilanie ISDN
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    od ISDN jest niby osobna grupa, ale chyba wymarla.

    Przypominam sobie wiadomosci i zagwozde mam:
    -od centrali do NT1 u klienta obowiazuje w Europie ponoc ten standard
    https://en.wikipedia.org/wiki/4B3T

    -NT1 moze byc awaryjnie zasilana z linii od centrali ... no wlasnie,
    jak ?
    na tyle duze napiecia tych bitow, ze faktycznie może ?

    J.

  • 2. Data: 2017-09-14 20:55:49
    Temat: Re: zasilanie ISDN
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-09-14 o 19:31, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > -NT1 moze byc awaryjnie zasilana z linii od centrali ... no wlasnie, jak ?
    > na tyle duze napiecia tych bitow, ze faktycznie może ?

    Nie tylko NT ale nawet 1 wybrany aparat telefoniczny.

    Linia ISDN jest pod dość dużym napięciem stałym: 96V. Nie pamiętam, ile
    można pociągnąć, ale tak gdzieś 300 mA.

    Amplitudy sygnałów nie pamiętam, ale to są pojedyncze wolty.

  • 3. Data: 2017-09-15 07:13:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Sep 2017 20:55:49 +0200, SnCu napisał(a):

> [...]
    > można pociągnąć, ale tak gdzieś 300 mA.
    >
    > Amplitudy sygnałów nie pamiętam, ale to są pojedyncze wolty.

    Czyli te bity to nie 0, +, -, a powiedzmy 95, 100 i 90 V ...

    J.

  • 4. Data: 2017-09-15 10:54:25
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-09-15 o 07:13, J.F. pisze:

    > Czyli te bity to nie 0, +, -, a powiedzmy 95, 100 i 90 V ...

    W pewnym sensie tak, ale nikt tak na to nie patrzy. W stacji końcowej
    sygnał jest odcinany odpowiednim filtrem od zasilania. A jak działa
    analogowy telefon? Dwa prądy zmienne (mikrofonowy i słuchawkowy)
    nałożone na prąd stały.