  • 1. Data: 2015-03-24 04:48:28
    Temat: zasilanie oscyloskopu z przetwornicy 230V ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Potrzebuję w terenie porobić pomiary moim Rigolem DS1054Z.
    Niestety, w przeciwieństwie do OWONa nie ma on możliwości zasilania z
    akumulatora.

    Czy ktoś zasilał kiedyś oscyloskop z przetwornicy 12V/230V ?
    Bo najwygodniej mi się podłączyć do gniazdka w samochodzie...

  • 2. Data: 2015-03-24 06:03:40
    Temat: Re: zasilanie oscyloskopu z przetwornicy 230V ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    może coś takiego

    http://allegro.pl/przetwornica-pelny-sinus-300w-600w
    -12v-230v-usb-5v-i5118290206.html

    niby z sinusem na wyjściu...

  • 3. Data: 2015-03-24 09:22:50
    Od: Jingiel <X...@x...xx>

    sundayman <s...@p...onet.pl> Wrote in message:
> [...]
    >
    > Czy ktoś zasilał kiedyś oscyloskop z przetwornicy 12V/230V ?
    > Bo najwygodniej mi się podłączyć do gniazdka w samochodzie...

    Zasilałem laptopa z podobnej przetwornicy. Nic się nie działo poza
    tym, że trochę ciepła wydzielała.
    --

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 4. Data: 2015-03-24 14:21:32
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2015-03-24 o 04:48, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś zasilał kiedyś oscyloskop z przetwornicy 12V/230V ?
    > Bo najwygodniej mi się podłączyć do gniazdka w samochodzie...

    A może masz UPS od komputera. Na trochę starczy.

    Pozdr. PK.

  • 5. Data: 2015-03-24 18:45:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-03-24 o 14:21, Paweł Kasztelan pisze:

    > A może masz UPS od komputera. Na trochę starczy.

    Ale wygodny to na milion procent nie będzie. Zwłaszcza że "najwygodniej
    mi się podłączyć do gniazdka w samochodzie".
    Przy takim założeniu wygodny będzie tylko jak auto żona/kochanka zabierze.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2015-03-24 21:07:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Pomysł dobry, tylko no... niepraktyczny :)
    Ale awaryjnie, to rzeczywiście.

  • 7. Data: 2015-03-24 21:09:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pomysł dobry, tylko no... niepraktyczny :)

    z uwagi na ciężar oczywiście.

  • 8. Data: 2015-03-25 09:22:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2015 14:21:32 +0100, Paweł Kasztelan napisał(a):

    > A może masz UPS od komputera. Na trochę starczy.

    uwaga - najpierw sprawdzic czy UPS bez sieci wystartuje.
    Bywaly takie co nie chcialy.

    A tak swoja droga ... ten Rigol to pewnie przetwornice w zasilaczu ma.
    Ciekawe ile mu wystarczy ... 50V DC ?
    Uwaga, prad plynie wtedy duzy, grozi przegrzaniem.

    J.

  • 9. Data: 2015-03-25 10:08:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, March 25, 2015, 9:22:20 AM, you wrote:

    > uwaga - najpierw sprawdzic czy UPS bez sieci wystartuje.
    > Bywaly takie co nie chcialy.
    > A tak swoja droga ... ten Rigol to pewnie przetwornice w zasilaczu ma.
    > Ciekawe ile mu wystarczy ... 50V DC ?

    Nie dawałbym mniej niż 120V DC

    > Uwaga, prad plynie wtedy duzy, grozi przegrzaniem.

    Właśnie dlatego.

    Poza tym - nie wolno popełnić błędu z podłączeniem masy oscyloskopu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-03-26 03:50:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Poza tym - nie wolno popełnić błędu z podłączeniem masy oscyloskopu.

    znaczy że co ?