  • 11. Data: 2019-10-05 22:37:54
    Temat: Re: zdanie starego akumulatora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Oct 2019 12:00:41 +0200, zhbick napisał(a):
    > Potrzebuję zakupić do celów hobbystycznych samochodowy akumulator i nie mam
    > starego na oddanie, czy sprzedawcy mogą robić problem, jeśli w zamian oddam
    > zużyty akumulator z UPS'a?

    Kiedys mi w Tesco nie chcieli przyjac, ale moze sie zmienilo.

    P.S. do jakich celow ?
    Akumulatory rozruchowe nie lubia glebokiego wyladowania ... do
    rozrusznikow sie nadaja :-(

    J.

  • 12. Data: 2019-10-05 22:39:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Oct 2019 12:26:13 +0100, PiteR napisał(a):
> [...]
    pl...

    > Kiedyś za kaucję nie dało się zapłacić kartą. Taki zonk.
    > Czuj się ostrzeżony :)

    Hm, chyba zawsze placilem karta.

    A teraz prowizje spadly, to sklep moze wiecej wziac na siebie,
    zwroty na karte tez sa ...

    J.

  • 13. Data: 2019-10-06 08:39:49
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    net...

    > P.S. do jakich celow ?

    Do dużego poboru prądu przez krótki czas (inwerter) i niezwłocznego
    naładowania do pełna po tym poborze.

    > Akumulatory rozruchowe nie lubia glebokiego wyladowania ... do
    > rozrusznikow sie nadaja :-(

    Wiem, ale mają wielką zaletę: są tanie w porównaniu do AGM. Kilkadziesiąt Ah
    kosztuje poniżej 200 zł.

  • 14. Data: 2019-10-06 11:41:08
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-10-05 16:30, zhbick wrote:

    > Ciężko uwierzyć w taki wymóg, bo akumulator na wykończeniu, który jeszcze
    > latem potrafi skutecznie zakręcić rozrusznikiem, potrafi mieć 10% pojemności
    > nominalnej...

    deklarowanej nominalnej oczywiście

    ale przeczytałem ustawę i jest to najwyraźniej nasz lokalny wymysł żeby
    zarobić na złomie bo w ustawie nie widzę ani słowa na ten temat a
    sklepie sobie tak życzyli...i o ile dobrze pamiętam to intercars parę
    lat temu też doliczał 30 jeżeli akumulator był zbyt mały

  • 15. Data: 2019-10-06 11:59:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-10-05 13:56, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jaki warunek? Sam to wymysliles czy ktoś Ci powiedział?

    w sklepie wisiało więc bezrefleksyjnie przyjąłem za dobrą monetę - w
    końcu kupowanie 260ah i oddawanie 6ah z 'piździka' to też jest sztuka za
    sztukę ale 260ah jest wart jako złom z 200 zlotych a 6ah można nowe 3 za
    to kupić

    ale po przeczytaniu ustawy odszczekuję - nie ma w niej takiego wymogu

  • 16. Data: 2019-10-06 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik zhbick n...@s...pl ...

    > Ciężko uwierzyć w taki wymóg, bo akumulator na wykończeniu, który
    > jeszcze latem potrafi skutecznie zakręcić rozrusznikiem, potrafi
    > mieć 10% pojemności nominalnej...

    Moze chodzi o pojemnosc nominalna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 17. Data: 2019-10-06 22:51:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Oct 2019 08:39:49 +0200, zhbick napisał(a):

    > Do dużego poboru prądu przez krótki czas (inwerter) i niezwłocznego
    > naładowania do pełna po tym poborze.

    > Wiem, ale mają wielką zaletę: są tanie w porównaniu do AGM. Kilkadziesiąt Ah
    > kosztuje poniżej 200 zł.

    Ale niska zywotnosc Cie satysfakcjonuje, czy naprawde przez krotki
    czas ?

    J.

  • 18. Data: 2019-10-07 10:11:01
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    t...

    > Ale niska zywotnosc Cie satysfakcjonuje, czy naprawde przez krotki
    > czas ?

    Tak, na obydwa pytania.

  • 19. Data: 2019-10-09 16:03:23
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-10-05 o 12:00, zhbick pisze:
    > Potrzebuję zakupić do celów hobbystycznych samochodowy akumulator i nie
    > mam starego na oddanie,

    Jak masz niedaleko w okolice Piaseczna pod DC, to mogę Ci dać zużyty
    samochodowy. Może nawet 2 znajdę.
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa