  • 1. Data: 2016-10-13 10:29:47
    Temat: zilion dysków usb
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    wpiętych w orginalne gniazda mobo i w gniazda mobo na śledziach

    wiesza xp przy starcie. Pomaga psikanie kontaktem wtyków usb co pół
    roku. Czy dyski usb lubią taką pracę? (komp włączam raz na dobę).
    Ma to prawo działać na usb czy nie? Czy jednak powyjmować dyski z
    obudów i podłączyć wewnątrz kompa po SATA?

    przyznam się że zaczyna mnie to już wk. powoli.

    GA-Z77X-D3H (rev. 1.0)
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?p
    id=4144#ov

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 2. Data: 2016-10-13 11:21:11
    Temat: Re: zilion dysków usb
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 października 2016 10:29:49 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
> [...]
    > obudów i podłączyć wewnątrz kompa po SATA?
    >
    > przyznam się że zaczyna mnie to już wk. powoli.

    Ale wiesza zawsze czy tylko do czasu poprawienia styku/popsikania kontaktem?

    USB chyba nie było projektowane do zapewnienia trwałego połączenia "na zawsze".
    Czy samo poprawienie (wyjęcie i włożenie ponownie) wtyczek pomaga?
    Czy feler tyczy się jednego gniazda czy problem występuje w różnych gniazdach?

    Za mało szczegółów aby zawyrokować.
    Odpowiedź bazująca na tym co napisałeś brzmi:
    Nie powinno być problemem zostawienie podpiętych dysków na dłuższy czas ale jak styki
    nie działają poprawnie to powinno pomóc ich poprawienie.
    Wymień kable, upewnij się że wtyczki usb nie są naprężone i są wetknięte prosto.

    Podpięcie tych dysków po kabelku wewnątrz komputera jest zazwyczaj lepszym
    rozwiązaniem.

  • 3. Data: 2016-10-13 11:42:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sczygiel pisze tak:

> [...]

    tylko do czasu poprawienia styku/popsikania kontaktem

    > USB chyba nie było projektowane do zapewnienia trwałego połączenia

    :/

    > Czy samo poprawienie (wyjęcie i włożenie ponownie) wtyczek pomaga?

    często tak, pomaga

    > Czy feler tyczy się jednego gniazda czy problem
    > występuje w różnych gniazdach?

    raczej tylko na śledziowych, jeden wtyk więcej od mobo do dysku

    > Za mało szczegółów aby zawyrokować. Odpowiedź bazująca na tym co
    > napisałeś brzmi: Nie powinno być problemem zostawienie podpiętych
    > dysków na dłuższy czas

    i to chciałem usłyszeć :) wg mnie ma działać, jak Mac ;)

> [...]
    > naprężone i są wetknięte prosto.
    >
    > Podpięcie tych dysków po kabelku wewnątrz komputera jest zazwyczaj

    ok

    Czy są jakieś koszyki adaptery np na 5 dysków 2.5 na 3.5 cala?
    bo obudowę mam nie najnowszą.

  • 4. Data: 2016-10-13 12:35:22
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 października 2016 11:42:57 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > i to chciałem usłyszeć :) wg mnie ma działać, jak Mac ;)

    Zwróć uwage na to.
    Wtyczka/gniazdko usb ma styki w postaci blaszek.
    One mogą być albo brudne, albo niezbyt dobrze pokryte metalizacją która sie nie
    utlenia albo niesprężyste.
    I to sie tyczy zazwyczaj właśnie gniazdek.

    Jak problem tyczy sie głównie tych na śledziu to kup na próbe śledzia i wymień. Może
    ten co jest jest kiepski i nie ma żadnej innej magii tutaj...

    > ok
    >

    > Czy są jakieś koszyki adaptery np na 5 dysków 2.5 na 3.5 cala?
    > bo obudowę mam nie najnowszą.

    To już lepiej sprawić sobie NAS-a i zmigrować te dane do jednego miejsca i podpiąc po
    sieci.
    Zakłądam że masz tam jakieś relatywnie nowe dyski więc po tym usb masz transfery w
    okolicy 20MB/sek.

    Jakbyś sobie kupil NAS-a i podpiął gigabitem to jest szansa że będzie działać 2-4
    razy szybciej.

    Ja ostatnio zrobilem inny ruch.
    Mam 5 obudów usb z różnymi dyskami i korzystałem z nich po usb. Ale troche mi za
    wolno działało. Kupilem 5 kabelków sata-esata i podpiąłem te obudowy przez te
    kabelki.
    Sporo szybciej śmigaja :)

  • 5. Data: 2016-10-13 13:14:03
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 13/10/2016 10:42, PiteR wrote:

    > tylko do czasu poprawienia styku/popsikania kontaktem

    Nie znam składu tego "kontaktu", ale może lepiej zastosować sprawdzony
    isopropyl/izopropanol?

    > Czy są jakieś koszyki adaptery np na 5 dysków 2.5 na 3.5 cala?
    > bo obudowę mam nie najnowszą.

    Oczywiście, że tak, ale zaznaczam, że nie są to rozwiązania tanie bo
    przeważnie "serwerowe", np. IcyDock 5x3.5" in 3x5.25" (jeśli masz wolne
    3x5.25" w budzie). Są też zewnętrzne, ale IMO bez połączenia SAS mija
    się to z celem.
    Jak już wspomniano NAS byłby dobrym rozwiązaniem (jeśli potrzebujesz
    jakiś dysk "mobilny" to zawsze możesz podłączyć go po esata do NASa czy
    komputera).

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 6. Data: 2016-10-13 17:51:46
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.10.2016 o 11:42, PiteR pisze:
    /../
    > Czy są jakieś koszyki adaptery np na 5 dysków 2.5 na 3.5 cala?
    > bo obudowę mam nie najnowszą.

    Sprawdź pod Linuxem

  • 7. Data: 2016-10-13 19:39:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Kupilem 5 kabelków sata-esata i podpiąłem te obudowy przez te kabelki.
    > Sporo szybciej śmigaja :)

    A zasilanie dalej z USB?

  • 8. Data: 2016-10-13 22:20:38
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 13 października 2016 19:39:35 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A zasilanie dalej z USB?

    Te obudowy to w większości wellandowe me-ileśtam. One maja osobne zasilacze 12V.

    BTW. Mimo że fajne to nie obsługują dysków większych niż 2,7TB. feler jest taki że po
    włożeniu wiekszego dysku pokazują tylko modulo 2,7TB pojemnosci.
    Dysk 3TB widziany jest jako 300GB :)

    Ale z mniejszymi dyskami bardzo fajnie działają...