  • 1. Data: 2005-04-04 17:56:29
    Temat: zmiana delegacji domen - KOSZMAR
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Witam,

    chciałem zapytać, czy to normalne i legalne, że niektórzy z
    "rejestratorów domen" stosują praktyki w moim odczuciu ... dziwne ?

    rejestrują domeny po np. 59 zł za domenę .pl, a potem jak chce się
    przenieść do innego operatora ... to wysępić auth-info jest prawie
    nierealne - strasza karami "umownymi" za przedterminowe zerwanie umowy
    itp. Nie znam dokładnie regulaminu ani umowy, bo to jeden z moich
    Klientów chciał prznieść od nich utrzymanie ale wydaje mi się to dość
    dziwne. Spotkałem się z tym w firmie: http://www.ibc.pl/

    sam rejestruje w Netarcie i tam raczej jest normalny układ ...

    to taka Polska specyfika - robić Klienta w bambuko ?
    NASK ma jakiś wpływ na swoich "partnerów" - można (i czy ma to sens) im
    to zgłaszać ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2005-04-04 18:12:22
    Temat: Re: zmiana delegacji domen - KOSZMAR
    Od: "Lesio" <3...@p...FyMy>

    crazy bejbi wrote:
    > Klientów chciał prznieść od nich utrzymanie ale wydaje mi się to dość
    > dziwne. Spotkałem się z tym w firmie: http://www.ibc.pl/

    A rozmawiales z nimi przez telefon ? Panowie sa bardzo mili, a kultura od
    nich az uderza!
    Wiecej na ten temat napisal Jaroslaw Druzbinki jakies ~ 2 tygodnie temu.
    --
    .: Lesio :.
    www.bloklan.org

  • 3. Data: 2005-04-04 18:15:47
    Od: fakir <m...@w...mikrus.pw.edu.pl>

    Dnia 4/4/2005 7:56 PM, napisałeś:

> [...]
    > rejestrują domeny po np. 59 zł za domenę .pl, a potem jak chce się
    > przenieść do innego operatora ... to wysępić auth-info jest prawie

    no cóż, jak to sie mówi przyoszczędziłes te 30 złociszy na domenie... to
    teraz sie martw...
    Pocieszę Cię ze sam spotkałem sie z tym wielokrotnie prosząc o authinfo
    w imieniu moich klientów.. oczywiście nie musze Ci mówić ze mozesz sie w
    takim przypadku odwołać...
    przez okno..

    --
    Michael

    "the only difference between men and boys is the
    price of their toys"

  • 4. Data: 2005-04-04 21:15:07
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <d2rvcv$5j4$1@nemesis.news.tpi.pl> crazy bejbi napisał(a):

> [...]
    >
    > to taka Polska specyfika - robić Klienta w bambuko ?
    > NASK ma jakiś wpływ na swoich "partnerów" - można (i czy ma to sens) im

    Ja juz przeszedłem przez kilku pseudo rejestratorów .pl. I moim zdaniem
    większość to amatorzy i sciemniacze. Lepiej zapłacić ciut więcej u pierwszych
    z top100.pl i mieć spokój.

    TP

  • 5. Data: 2005-04-05 08:52:59
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    crazy bejbi wrote:
> [...]
    > itp. Nie znam dokładnie regulaminu ani umowy, bo to jeden z moich
    > Klientów chciał prznieść od nich utrzymanie ale wydaje mi się to dość

    Jezeli nie chca ci podac to zglos to do Nasku !

    http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html

    Nie moga ci nei dac ani tez utrudniac.

  • 6. Data: 2005-04-05 14:23:28
    Od: "Michalek" <s...@n...e-mail>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja juz przeszedłem przez kilku pseudo rejestratorów .pl. I moim zdaniem
    > większość to amatorzy i sciemniacze. Lepiej zapłacić ciut więcej u
    > pierwszych
    > z top100.pl i mieć spokój.

    Na rynku namnozylo sie posrednikow w stylu firmy IBC. To ze pobieraja oplaty
    nie jest dziwne i wynika z faktu ze lancuszek zaczyna sie w firmie
    Consulting Service (http://rejestracjadomen.pl) ktora swoje dumpingowe ceny
    rekompensuje sobie niezdrowymi praktykami wiazania klientow. Zobaczcie na
    http://statystykidomen.pl ze firma IBC wcale nie jest samodzielnym
    rejestratorem.

    Ciekawe tylko czy ktos zdecyduje sie zlozyc pisemna skarge do NASK, czy tez
    zale pozostana tylko na grupach.

  • 7. Data: 2005-04-05 18:16:40
    Od: Arkadiusz Miskiewicz <a...@d...spam>

    Jaroslaw Druzbinski wrote:

    > Jezeli nie chca ci podac to zglos to do Nasku !
    >
    > http://www.dns.pl/porozumienie/prawab.html
    >
    > Nie moga ci nei dac ani tez utrudniac.
    Tyle, że jeśli klienta wiąże jakaś dodatkowa umowa/regulamin to klient może
    mieć kłopot. Oczywiście authinfo muszą wydać bezwarunkowo (co więcej
    proponuje zwrócić się bezpośrednio do registera bo to on ma taki obowiązek,
    a nie do ibc.pl) tyle, że i tak mogą coś chcieć za złamanie
    umowy/regulaminu.

    --
    Arkadiusz Miśkiewicz, arekm.jabber.org, PLD/Linux

  • 8. Data: 2005-04-08 21:49:56
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> [...]
    > (co więcej proponuje zwrócić się bezpośrednio do registera bo to on
    > ma taki obowiązek, a nie do ibc.pl) tyle, że i tak mogą coś chcieć za

    Owszem jezeli cos takiego jest to klient moze zostac ukarany w sposob
    przewidziany w regulaminie badz umowie. Dalej uwazam ze jakikolwiek
    zapis w umowie czy tez regulaminie nie zezwala rejestratorowi na
    utrudnianie badz nie udzielanie informacji wlascicielowi domeny o
    authinfo

  • 9. Data: 2005-04-14 07:27:56
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Lesio [Mon, 4 Apr 2005 20:12:22 +0200]:

    > A rozmawiales z nimi przez telefon ? Panowie sa bardzo mili,
    > a kultura od nich az uderza!

    Hm, w sumie to ja z nimi rozmawialam przez telefon, pare
    razy nawet, zastrzezen nie mam najmniejszych. Domenek tez
    kilka przez nich rejestrowalam, tez nie mam z nimi jak na
    razie problemow -- wiec swoja tez puscilam przez IBC...

    Co Wy z nimi za jaja macie? Bo sie zaczynam niepokoic... ;)

    Kira