  • 1. Data: 2016-09-25 07:23:55
    Temat: zmiana oleju 10w40 na 5w40
    Od: max-ron <m...@o...eu>

    kupiłem samochód, dowiedziałem sie ze jezdził na 10w40, chce zmienic na
    5w40 bo tak jest wymagany i teraz pytanie, czy kupic plukanke i wlac
    5w40, czy moze kupic olej 5w40 bez plunkanki i po ok 2 tys wymienic ?
    samochod 1.8t audi 185 tys - oryginalny

  • 2. Data: 2016-09-25 08:04:47
    Temat: Re: zmiana oleju 10w40 na 5w40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.09.2016 o 07:23, max-ron pisze:
> [...]
    > 5w40 bo tak jest wymagany i teraz pytanie, czy kupic plukanke i wlac
    > 5w40, czy moze kupic olej 5w40 bez plunkanki i po ok 2 tys wymienic ?

    Zalać nowym i jeżdzić normalnie 15kkm.

    Shrek

  • 3. Data: 2016-09-26 18:21:22
    Od: max-ron <m...@o...eu>

    a moze tak:
    pojezdzic ze 2 tysiace km na 5w40, wylac go i wlac spowrotem, powinno
    sie chyba wyplukac

  • 4. Data: 2016-09-26 18:28:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2016 o 18:21, max-ron pisze:
    > a moze tak:
    > pojezdzic ze 2 tysiace km na 5w40, wylac go i wlac spowrotem, powinno
    > sie chyba wyplukac

    Wlać z powrotem ten sam? bez sensu. Chyba że chodzi ci o wymianę filtra
    po 2kkm.

    Tak czy inaczej po cholerę. Zlewasz stary, wlewasz 5W40, jeździsz
    przepisowe 15kkm czy co ile tam normalnie zmieniasz i już. To nie
    instalacja chłodzenia elektrowni atomowej;)

    Shrek

  • 5. Data: 2016-09-26 18:36:17
    Od: max-ron <m...@o...eu>

    tak o wymiane filtra i oleju, tak gdzies czytalem ze tak robia, bo
    plukanki to 90% nafta... a olej też wyczysci i ten syf zleci

  • 6. Data: 2016-09-26 19:19:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2016 o 18:36, max-ron pisze:
    > tak o wymiane filtra i oleju, tak gdzies czytalem ze tak robia, bo
    > plukanki to 90% nafta... a olej też wyczysci i ten syf zleci

    Jak już się uparłeś, to... w sumie jak chcesz. Jak sobie ręce brudzić to
    i nowy olej można za dodatkową stówkę wlać. Tylko znowu - po co. Wymień
    normalnie, przejedź 15kkm i naprawdę nic z tego powodu się nie stanie.

    Zmiana oleju to jedno. Drugie to po co w ogóle chcesz robić płukankę?
    Coś temu silnikowi dolega - jak nie to po co ruszać. Jak w miarę nowy to
    pewnie zawsze na syntetyku jeżdził i raczej niewiele płukanka pomoże,
    jak jakiś staroć, to jeszcze się okaże, że na nagarze był uszczelniony i
    po płukance będzie olej brał;)

    Shrek

  • 7. Data: 2016-09-27 07:21:12
    Od: max-ron <m...@o...eu>

> [...]
    > pewnie zawsze na syntetyku jeżdził i raczej niewiele płukanka pomoże,
    > jak jakiś staroć, to jeszcze się okaże, że na nagarze był uszczelniony i

    Jeżdził na 10w40 nie wiem jak długo, na dodatek na castrolu, dlatego
    chce wymienic na 5w40 motula ew lm

    ma przejechane ok 185 tys

    nie wiem kiedy olej byl wymieniany bo nie ma zadnej karteczki, dlatego
    chce to zrobic jak najszybciej, samochod dopiero co kupiłem

    i mam 2 opcje
    albo płukanka i olej(+filtr)
    albo filtr + olej - przejechanie 2 tys, wymiana filtru i kolejny olej

  • 8. Data: 2016-09-27 10:26:41
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "max-ron" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > i mam 2 opcje
    > albo płukanka i olej(+filtr)
    > albo filtr + olej - przejechanie 2 tys, wymiana filtru i kolejny olej

    Obie opcje bez sensu.

    --
    Hinek

  • 9. Data: 2016-09-27 11:06:07
    Od: max-ron <m...@o...eu>

    W dniu 2016-09-27 o 10:26, Hinek pisze:
    > Użytkownik "max-ron" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Obie opcje bez sensu.

    ale przechodze z polsyntetyka na syntetyk i silnik jak sie odkreci korek
    to troche brudny

    wiec co bys radził

  • 10. Data: 2016-09-27 11:46:14
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > ale przechodze z polsyntetyka na syntetyk i silnik jak sie odkreci korek
    > to troche brudny
    >
    > wiec co bys radził

    Hehe, najwyraźniej masz lekkiego fioła na punkcie swojego nowego autka, więc
    jesli bedziesz sie z tym lepiej czul to płukaj i wymieniaj ;)
    Ja osobiscie wylalbym jak najdokladniej ten 10W40, wlal 5W40 i najnormalniej
    w swiecie jezdzil do nastepnej normalnej wymiany. Mozesz byc pewien ze
    absolutnie nic sie nie wydarzy. Jedyna roznica to jesli wczesniej lany byl
    syfiasty olej, do tego silnik regularnie przegrzewany to mogly sie robic
    nagary (choc w praktyce to sie rzadko zdarza przy sprawnych silnikach). Ten
    5W40 moze wyplukac te nagary i silnik moze byc minimalnie mniej szczelny
    przez co bedzie bral wiecej tego nowego oleju. Ale to pewnie wiesz.

    Pzdr