  • 1. Data: 2017-09-01 09:57:36
    Temat: zmienne przelozenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Takie cos
    https://youtu.be/LArzy_UzsQE?t=65

    naprawde to tak dziala, czy kogos poniosla fantazja ?

    To moze daloby sie tak zrobic przekladnie zebata o zmiennym
    przelozeniu ?

    J.

  • 2. Data: 2017-09-01 13:36:07
    Temat: Re: zmienne przelozenie
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-01 o 09:57, J.F. pisze:
    > Takie cos
    > https://youtu.be/LArzy_UzsQE?t=65
    >
    > naprawde to tak dziala, czy kogos poniosla fantazja ?
    >
    > To moze daloby sie tak zrobic przekladnie zebata o zmiennym przelozeniu ?

    Są takie od dawna:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_z%C4%
    99bata_o_zmiennym_prze%C5%82o%C5%BCeniu
    Jednak oba koła mają zmienne promienie o stałej sumie (stała odległość osi).

    WM

  • 3. Data: 2017-09-01 14:33:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    %99bata_o_zmiennym_prze%C5%82o%C5%BCeniu
    >Jednak oba koła mają zmienne promienie o stałej sumie (stała

    To jest chwilowo zmienne, w czasie 1 obrotu moze sie zmienic.

    A ja bym chcial skrzynie biegow CVT na kolach zebatych.
    To sie chyba nie uda ... ?

    J.