  • 1. Data: 2015-11-30 18:42:41
    Temat: [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?
    Od: "neostrada" <b...@w...pl>

    Witam
    Zmęczony zaschniętymi tuszami, zatkanymi dyszami i rozlewającym sie
    atramentem przy wstrzykiwaniu go do pustych kardridży drukarki atramentowej
    postanowiłem porzucić te problemy i kupić sobie kolorową drukarkę laserową.

    Drukuję bardzo mało, może kilka stron w miesiącu, głównie tekst, wykresy i
    schematy instalacyjne.

    Szukam dobrej kolorowej drukarki laserowej A4 do używania w domu.

    Ponad to, co napisałem wyżej chciałbym móc na niej wydrukować sobie od czasu
    do czasu pojedyncze sztuki zdjęć, więc drukarka powinna mieć możliwość w
    miarę poprawnego drukowania w kolorze (wiem o problemach z rozmywaniem się
    kolorów, brakiem szczegółów, ostrością wydruków itd.), dlatego szukam nie
    najtańszej i dziadowskiej, ale też nie przesadnie drogiej drukarki. Chcę
    wydać maksymalnie 1500 zł.

    Jako, że dużo tych wydruków często nie będzie, to podejrzewam, że tonery
    startowe wystarczą mi na rok, albo nawet i 2 lata używania. Oczywiście
    pożądane były by dostępne niedrogie zamienniki - ale najważniejsze by
    drukarka przyzwoicie wydrukowała czasem jakieś zdjęcie.

    Przeglądałem oferty drukarek i w większości przypadków w tym zakresie
    cenowym dostępna rozdzielczość to 600 x 600 dpi, czasem 1200 x 600 dpi. Czy
    taka podstawowa rozdzielczość daje zadowalające efekty drukowania zdjęć?

    Pozostałe elementy, które mnie interesują, to:
    1. automatyczny duplex (koniecznie),
    2. karta sieciowa/serwer wydruku (koniecznie),
    3. moduł Wi-Fi (wskazane),
    4. dostępność zamienników tonerów (koniecznie, jeśli komplet oryginalnych
    kosztuje prawie tyle co nowa drukarka),
    5. może być w formie urządzenia wielofunkcyjnego (chodź mam osobny lepszy
    skaner).

    Co moglibyście mi polecić?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2015-11-30 18:51:21
    Temat: Re: [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ciekawe czy są jakieś drukary wielkości zwykłych czarno-białych...
    wszystkie znane mi kolory to krowy nie mieszczące się na biurkach...

  • 3. Data: 2015-11-30 19:02:19
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    Akurat mam w miarę duże biurko, więc nie musi być najmniejsza. A rozmiar
    wynika z tego, że muszą się tam zmieścić aż 4 tonerry zamiast 1.
    Ale są też małe drukarki, tylko trochę kiepskie........
    http://www.komputronik.pl/product/204515/Sprzet_komp
    uterowy_/Peryferia/HP_LaserJet_Pro_Color_CP1025.html

  • 4. Data: 2015-11-30 19:09:49
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    z tego co ja doświadczyłem to OKI wyróżnia się... negatywnie...
    Lexmark robi jakieś cuda z tonerami, nie sposób ich zregenerować,
    zamienić z innymi drukarkami...

  • 5. Data: 2015-11-30 19:10:37
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a i w lexmarku to toner starcza na bardzo krótko...

  • 6. Data: 2015-11-30 19:17:35
    Od: Paweł <b...@w...pl>

    A HP albo Brother czy mają tańsze tonery, i jak drukują zdjęcia?

    Np to......?
    http://www.komputronik.pl/product/188065/Sprzet_komp
    uterowy_/Peryferia/Brother_HL_3170CDW_WiFi.html

  • 7. Data: 2015-11-30 20:14:32
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Paweł naskrobał(a):

    > A HP albo Brother czy mają tańsze tonery, i jak drukują zdjęcia?

    Nie wiem czy wiesz ale takiej jakości wydruków zdjęć jak z atramentu na
    laserze nie uzyskasz. Laser ma max rozdzielczość 600x600 DPI i żadne
    interpolowania nie pomogą na to. Zawsze, ale to zawsze zdjęcie z
    atramentówki bedzie lepszej jakości niż z lasera. Inną sprawa jest
    wytrzymałość druku laserowego na wodę, tutaj laser na głowę bije
    atramentówkę.
    Znam kilku włascicieli drukarek laserowych w kolorze i wszyscy narzekaja na
    wysokie koszty zakupu tonerów, szczególnie że zamienniki sa po prostu
    kiepskiej jakości, albo nie ma ich wcale.

    Natomiast jesli masz problem z drogim wydrukiem w atramencie, kiepskimi i
    zasychajacymi tuszami - zamiennikami, to może zainteresuj sie drukarkami
    atramentowymi firmy Brother. Droższa w zakupie, ok 350-400 cebulionów, ale
    koszt tuszy to 35 cebulionów. I działa :)
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Podczas uroczystej akademii w dniu urodzin Hitlera dostarczono Stirlitzowi

  • 8. Data: 2015-11-30 20:50:31
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 20:14, ...:::WISKOLER:::... pisze:
> [...]
    > atramentowymi firmy Brother. Droższa w zakupie, ok 350-400 cebulionów, ale
    > koszt tuszy to 35 cebulionów. I działa :)

    No właśnie wybór między dżumą a cholerą :-)
    Sam potrzebuję okazjonalnie coś wydrukować natychmiast w domu.
    Jak kupię Brothera to będę miał święty spokój?
    Np. po tygodniu stania odpalam i drukuję? Koszty pal licho ale czy
    będzie działać? :-)

    PS. Zawodowo pracuję w poligrafii dlatego 600dpi laser to jakaś masakra.
    Naszarpałem się i z dobrymi plujkami i laserami ;-)

  • 9. Data: 2015-11-30 21:34:58
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Kupiłem OKI i jestem niezadowolony.

    -----

  • 10. Data: 2015-11-30 22:14:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-11-30 o 20:50, z pisze:

> [...]
    > Jak kupię Brothera to będę miał święty spokój?
    > Np. po tygodniu stania odpalam i drukuję? Koszty pal licho ale czy

    Będzie. Rodzice mają i raz na 2 tygodnie a nawet raz w miesiącu daje radę.

    Ja drukuję raz na pół roku co najwyżej więc nic nie dawało rady. Mam
    Xeroxa Phaser 6125, po chyba 6 latach kolory jeszcze startowe ma. Nie
    było problemu odpalić po półtorej roku stania.
    Nowy kupowałbym Brother - tanie zamienniki bo nie ma chipów.
    Wielkość niestety jest spora jak laser kolorowy jednoprzebiegowy. Małego
    samsunga na ten przykład kolorowego kupisz na biurko, ale jest
    czteroprzebiegowy więc 2-3 strony na minutę w kolorze. Szybszy model
    będzie większy.

    --
    Irokez