  • 1. Data: 2017-10-16 17:43:11
    Temat: "zwornik" zamiast baterii AA
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Poszukuję czegoś w tytułowym stylu, ten zwornik ma być umieszczany w
    wielostanowiskowym koszyczku na ogniwa AA, i "udawać" baterię. Tzn. nie
    ma dawać napięcia, lecz zwierać przeciwlegle styki (zerowy "wzrost
    napięcia" na takim "pseudo-ogniwie").

    Po co to? Ano koszyczek jest z dużym zapasem "stanowisk", a ma służyć
    także i do obsłużenia (zasilenia) urządzeń wymagających mniejszego
    napięcia niż wtedy, gdy włożone są wszystkie baterie. To wymyśliłem
    sobie, że dam np. 6 baterii, a resztę stanowisk obsadzę zwornikami, i
    tak otrzymam zmniejszenie napięcia.

    Czy ktoś zetknął się z takim towarem, i może podpowiedzieć słowa
    kluczowe, abym wiedział, czym nakarmić wyszukiwarkę?

  • 2. Data: 2017-10-16 18:12:34
    Temat: Re: "zwornik" zamiast baterii AA
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    czegoś takiego nie widziałem i nie widzę sensu by istniało. Powiedz
    lepiej co chcesz zrobić to ci tu dobrzy ludzie podpowiedzą.

    Kombinujesz zasilacz bateryjny do jakichś dłubanek? nie lepiej kilka
    ogniw litowych ze starej baterii od lapka + prosty step down od chinoli?

  • 3. Data: 2017-10-16 18:16:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-16 o 17:43, JaNus pisze:
    > Poszukuję czegoś w tytułowym stylu, ten zwornik ma być umieszczany w
    > wielostanowiskowym koszyczku na ogniwa AA, i "udawać" baterię.
    Zamów u tokarza.

  • 4. Data: 2017-10-16 18:46:28
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    >
    > Czy ktoś zetknął się z takim towarem, i może podpowiedzieć słowa
    > kluczowe, abym wiedział, czym nakarmić wyszukiwarkę?

    Taki wypełniacz miejsca widziałem w przenośnym radiotelefonie CB. Koszyk
    był chyba na 10 paluszków AA. Wkładało się 10 akumulatorków po 1,2V albo
    8 ogniw po 1,5V i dwa "wypełniacze miejsca". Wtedy zawsze napięcie
    zasilania było nominalnie 12V.

    Wpisałem w Google: dummy aa
    Wyników w dziale grafika jest mnóstwo: drewniane, plastikowe, metalowe,
    fabryczne, amatorskie.

    yabba

  • 5. Data: 2017-10-16 19:10:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś zetknął się z takim towarem, i może podpowiedzieć słowa
    > kluczowe, abym wiedział, czym nakarmić wyszukiwarkę?

    Stare ogniwo bez napięcia, lutownica i kawałek przewodu.
    Przed lutowaniem podrap nożykiem, zwłaszcza (-) - duża powierzchnia
    dobrze odbiera ciepła, stąd trudniej przylutować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-10-16 20:09:29
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-10-16 o 18:12, sirapacz pisze:
    > czegoś takiego nie widziałem i nie widzę sensu by istniało. Powiedz
    > lepiej co chcesz zrobić to ci tu dobrzy ludzie podpowiedzą.
    istnieje :)
    Dawali kiedyś do CB jakiegoś, było na 12szt aku AA lub 10szt baterii

  • 7. Data: 2017-10-16 20:29:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    >
    > Czy ktoś zetknął się z takim towarem, i może podpowiedzieć słowa
    > kluczowe, abym wiedział, czym nakarmić wyszukiwarkę?

    Jakby to było jednorazowo to bym pewnie zaczął od czegoś takiego:
    http://sklep-metale.pl/mosiadz/prety-mosiezne-okragl
    e/pret-mosiezny-fi-12-mm-gat-mo58-produkt
    piłki do metalu, czegoś do oszlifowania (pilnik plus papier ścierny) i
    na koniec trochę grubej termokurczki. Jakoś tak. Chyba że znalazłbym
    odpowiednią wymiarami, materiałem i kształtem śrubę.

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2017-10-16 21:07:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-16 o 20:09, Jawi pisze:
    > istnieje :)
    > Dawali kiedyś do CB jakiegoś, było na 12szt aku AA lub 10szt baterii

    Ano właśnie, najbardziej narzucające się zastosowanie.

  • 9. Data: 2017-10-16 21:30:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 16.10.2017 o 20:29, Dariusz Dorochowicz pisze:

> [...]
    > na koniec trochę grubej termokurczki. Jakoś tak. Chyba że znalazłbym
    > odpowiednią wymiarami, materiałem i kształtem śrubę.

    Wątkotwórca chciał AA, a to jest 14mm. Nie chce mi się liczyć, ale na
    oko jakieś 70 gramów na sztukę. To już lepiej aluminium, i taniej :-)

    P.P.

  • 10. Data: 2017-10-16 22:20:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwlaszcza ze moze byc aluminiowa rurka z zaslepkami. Prosciej drewniany kijek z
    dziurka wzdluz i z miedzianego drutu srodek. A jeszcze prosciej odciac pilka to co
    niepotrzebne w pojemniku na baterie. Albo przelutowac kabelek z ostatniej blaszki na
    ta co potrzeba. Mozna jeszcze zworki ulepic z modeliny i po wepchnieciu metalowego
    rdzenia ugotowac w wodzie.