  • 1. Data: 2017-05-18 08:03:06
    Temat: zwykły tablet
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Witam
    Wiem że to lenistwo, ale zadanie pytania na grupie to też jakaś forma
    przeszukiwania zasobów internetu :)

    Potrzebuję tabletów z androidem
    - możliwie tanie (nie chodzi o najtańszą chińszczyznę, ale o "solidny
    tablet" pozbawiony zbędnych elementów jak GPS, GSM, NFC, czujniki
    wilgotności itp)
    - wystarczy wifi
    - łatwe dokowanie w celu ładowania baterii, idealna była by zwykła
    podstawka ze stykami jak do DECTów panasonica albo ładowania krótkofalówek.

    Google sugeruje tablety przemysłowe, ale to już przestaje być tania zabawa.

  • 2. Data: 2017-05-18 09:33:44
    Temat: Re: zwykły tablet
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 18 May 2017 08:03:06 +0200, Roman
    Rogóż<r...@s...krakow.pl> wrote:
    > Potrzebuję tabletów z androidem

    NVidia Shield K1 jest (prawie) ok. Plusy: moc obliczeniowa; CPU 4
    rdzenie, GPU 192 rdzenie; gniazdo HDMI. Minusy: niewymienna bateria,
    tylko jedno gniazdo USB (trudno ładować i mieć tam coś podłączone); 8
    cali ekranu to za mało do pracy z klawiaturą BT (z 40 cm literki są
    za małe, z 15 cm nie da się ustawić klawiatury); słaba kamerka;
    obudowa nie jest idealnie spasowana. Cena jest ok, ale oczywiście są
    tańsze tablety. Ściema co do czasu pracy na baterii: nie jest to ileś
    godzin, raczej 30 minut przy obciążeniu - fakt że wtedy wydajność
    jest większa niż laptopa sprzed kilkunastu lat.

    Dodatkowo można: podpiąć przez WiFi jako ekran do PC z kartą NVidia
    (free) i grać zdalnie w gry zainstalowane na tymże PC; grać w gry z
    serwerów NVidia (tak, Wiedźmin na tym też pójdzie)... (ale to już
    abonament i trzeba mieć 5Gb/s).

    Wku... cena za rysik (pasywny). Nie jestem audiofilem, więc nie
    kupiłem. System jak system, nie ma bloatware, ok.

  • 3. Data: 2017-05-18 12:34:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisz do czego potrzebne bo mozesz chciec ich uzyc do sterowania lazikiem na Marsie
    albo do sprawdzania czy woda jest w spluczce klozetowej.

  • 4. Data: 2017-05-18 15:15:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/18/2017 8:03 AM, Roman Rogóż wrote:
    > - łatwe dokowanie w celu ładowania baterii

    Kup bez tego. Za $2 u chńczyka kupisz odbiornik Qi pozwalający na
    ładowanie bezprzewodowe, montuje sie pod obudowę.

    Nadajnik kupisz nawet taniej.

  • 5. Data: 2017-05-18 15:33:10
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Napisz do czego potrzebne bo mozesz chciec ich uzyc do sterowania lazikiem na
    Marsie albo do sprawdzania czy woda jest w spluczce klozetowej.

    Zastosowanie w medycynie
    Bez obawy, nie chodzi o sale operacyjną i wymogi aseptyki ale zwykłe
    czynności administracyjne personelu (zamiast deski z notatnikiem i
    długopisem)
    Obawiam się że urządzenia będą nader często używane w sposób
    nieodpowiedzialny powodujący uszkodzenia i konieczność wymiany (stąd
    niska cena) i będa bardzo często odkładane na biurko a bez wygodnego
    ładowania baterii (luźna stacja dokująca) byłyby notorycznie
    rozładowane. (komu chce się za każdym razem wpinać microUSB)

  • 6. Data: 2017-05-18 15:37:18
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Kup bez tego. Za $2 u chńczyka kupisz odbiornik Qi pozwalający na
    > ładowanie bezprzewodowe, montuje sie pod obudowę.
    >
    > Nadajnik kupisz nawet taniej.
    Hmmm, to nie jest głupie.
    Skoro takie tanie i jest standardem to aż dziwne że nie jest masowo
    stosowane w tabletach i komórkach jako funkcja wbudowana.
    Dzięki pogooglam za tym tropem.

  • 7. Data: 2017-05-18 16:02:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 maja 2017 15:43:04 UTC+2 użytkownik Roman Rogóż napisał:

    > Skoro takie tanie i jest standardem to aż dziwne że nie jest masowo
    > stosowane w tabletach i komórkach jako funkcja wbudowana.
    > Dzięki pogooglam za tym tropem.
    Niektóre smartfony mają metalowe obudowy i pewnie w takich urządzeniach lądowanie
    indukcyjne nie działa.

  • 8. Data: 2017-05-18 16:41:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale duzo i na dodatek tanich ma plastikowe obudowy.

  • 9. Data: 2017-05-18 21:17:55
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>

    On 18-May-17 14:37, Roman Rogóż wrote:

    > Hmmm, to nie jest głupie.
    > Skoro takie tanie i jest standardem to aż dziwne że nie jest masowo
    > stosowane w tabletach i komórkach jako funkcja wbudowana.
    > Dzięki pogooglam za tym tropem.

    Google/Asus Nexus 7 to mial juz w roku 2013..

    -L.

  • 10. Data: 2017-05-18 21:18:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Roman Rogóż pisze:
    [..]
> [...]
    > ładowania baterii (luźna stacja dokująca) byłyby notorycznie
    > rozładowane. (komu chce się za każdym razem wpinać microUSB)

    Aż się prosi o ładowanie bezprzewodowe, czy to oryginalne czy w formie
    zewnętrznego modułu. Co do wyboru to nie pomogę bo nie siedzę w temacie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html