  • 1. Data: 2010-01-07 11:53:50
    Temat: 1600x1200 po DVI-D single link, czyli co sie stalo temu misiu?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    1600x1200 po DVI-D single link, czyli co sie stalo temu misiu?

    Jest sobie (nie sprawiajacy dotychczas zadnych problemow) R9550,
    oraz od niedawna LCD 1600x1200 60Hz polaczony dosc tandetnym
    z wygladu kablem DVI-D single link.

    Calosc dziala sobie radosnie dwa tygodnie, poczym zaczyna sie polka:
    po wlaczeniu komputera na ekranie czarno. Wylacz-wlacz - obraz jest.
    Tak ze dwa dni, poczym juz zadne czary-mary nie pomagaja.
    No.. poza obnizeniem rozdzielczosci.

    Zmienam kabel na inny, typ ten sam, tylko wykonanie jakies takie
    przyzwoitsze i... abra kadabra - monitor znow lubi sie z karta.

    Pytanie bardziej z zakresu voodoo niz nauk scislych: co to, u licha,
    za automagiczna degradacja kabla nastapila??

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 2. Data: 2010-01-09 13:05:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-07 12:53, Vituniu pisze:
> [...]
    > Pytanie bardziej z zakresu voodoo niz nauk scislych: co to, u licha,
    > za automagiczna degradacja kabla nastapila??
    A czemu nie? wystarczy że był na początku już marny, z tłumieniem "na
    granicy", a tu wystarczyło jedno załamanie więcej, pogorszenie
    parametrów w.cz. dielektryka, zwiększenie wilgotności, zmiana
    temperatury karty/monitora (inny próg czułości) i już 1/0 w sygnale się
    "rozmyło" poniżej progu rozpoznawania (tzn poniżej progu korekcji błędów
    pozwalającej na wyświetlanie, dvi jest prostym protokołem bez żadnych
    kosmicznych korekcji i z marną odpornością na zakłucenia/zniekształcenia).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-01-18 07:59:41
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Pytanie bardziej z zakresu voodoo niz nauk scislych: co to, u licha,
    > za automagiczna degradacja kabla nastapila??

    Zimne luty się ujawniły? :-)

  • 4. Data: 2010-01-18 08:59:30
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Zimne luty się ujawniły? :-)

    Albo ja szukam potworow nie w tej szafie co trzeba...

    Dzien po zmianie kabla na nowy problem sie powtorzyl.
    Na 1600x1200 nastepuje cos w rodzaju "zawieszenia sie"
    monitora: brak obrazu, podswietlenie matrycy wlaczone.
    Czasem owo zawieszenie poprzedzone jest jakimis krzakami
    na ekranie.

    Po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu monitor juz twierdzi
    ze "no signal" i nie wlacza swietlowek.

    Podlaczylem na moment drugi komputer - efekt taki sam.
    Wniosek - monitor do piachu, ale...

    Ale z racji tego, ze w obu sprzetach byly te same karty
    graficzne a owe krzaki na ekranie dziwnie przypominaly
    mi artefakty... zainstalowalem nowsze (sporo) sterowniki.

    Od tygodnia problem nie wystapil... i badz tu panie madry...

    Slyszal ktos, zeby stare Catalysty mialy problem z prawidlowym
    wywolaniem 1600x1200 na R9550?

    Dziwy, panie... dziwy...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-01-19 06:34:17
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Slyszal ktos, zeby stare Catalysty mialy problem z prawidlowym
    > wywolaniem 1600x1200 na R9550?

    Miałem podobnie, ale na karcie R9250 przy odtwarzaniu na Plaźmie Panasonica,
    przy 720p wszytsko działało ok, przy 1080p na początku ok, a po jakimś
    czasie czerowne poziome kkreseczki latały po ekranie. :-)
    Podłączyłem do laptopa z z grafiką ATI 4750 i w 1080p wszytsko ładnie śmiga
    po HDMI.
    W ogóle w w ATI R9250 miałem obraz przesunięty raz w lewo o 1cm (przy 60Hz)
    a raz w prawo (przy 50Hz) na 720p. Traz obraz z laptopa jest idealnie
    wycentrowany. :-)