  • 1. Data: 2015-10-10 19:46:50
    Temat: 1650x1050 versus 1920x1080
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Jaka jest różnica pomiędzy dwoma monitorami 23'-24', o rozdzielczościach
    1650x1050 oraz 1920x1080, z punktu widzenia:

    1. użytkownika o nie najmłodszym już wzroku, noszącego parę dioptrii na
    nosie ? W biurze mam 23' 1650x1050 i luźnych pikseli jakoś nie widzę.

    2. karty graficznej, pod kątem gier ( ale bez jakiegoś zacięcia ).
    Obecny duet Radosław R7 250 overclock + Core 2 Quad Q9550 wyrabia w
    1280x1024, choć przy nowszych grach trzeba to i owo ustawić na MID, ale
    ogólnie grać się da.

    Obawiam się że przy rozdzielczości 1920x1080 trzeba będzie poszukać
    mocniejszej grafiki, a w sumie to zapewne wymienić resztę klamotów na
    nowe. Mam natomiast nadzieję że ta grafika przy rozdzielczości
    1650x1050 da sobie radę, a ja nie zobaczę różnicy w rozdzielczości,
    natomiast trochę $ zostanie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2015-10-10 21:18:24
    Temat: Re: 1650x1050 versus 1920x1080
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 10 Oct 2015 19:46:50 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. użytkownika o nie najmłodszym już wzroku, noszącego parę dioptrii na
    > nosie ? W biurze mam 23' 1650x1050 i luźnych pikseli jakoś nie widzę.

    Zdefiniuj ten nienajmłodszy wzrok może. :) Ja mam na karku 36 wiosen i przy
    24" 1920×1200 mi akurat bardzo odpowiada. Przez chwilę miałem do czynienia z
    monitorem 22" z tą rozdzielczością i było troszku słabiej. Aha - wada wzroku
    -2,25/-2,5.

    Przy czym hint - ta niższa u Ciebie w biurze, to 1680×1050. ;D

> [...]
    > nowe. Mam natomiast nadzieję że ta grafika przy rozdzielczości
    > 1650x1050 da sobie radę, a ja nie zobaczę różnicy w rozdzielczości,

    Przy 1920×1080 w nowszych tytułach zarówno ów Radeon, jak i procesor już
    troszku dychawiczne są - i po przejściu na wyższą rozdzielczość będzie
    jeszcze słabiej i tutaj nie ma co czarować i zaklinać rzeczywistości.

    [ Demokracja to rządy brutali, temperowane przez dziennikarzy. ]
    [ (Ralph Waldo Emerson) ]

  • 3. Data: 2015-10-11 03:20:34
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. użytkownika o nie najmłodszym już wzroku, noszącego parę dioptrii na
    > nosie ? W biurze mam 23' 1650x1050 i luźnych pikseli jakoś nie widzę.

    Przy tej samej przekątnej w mniejszej rozdzielczości będą większe litery.

> [...]
    > da sobie radę, a ja nie zobaczę różnicy w rozdzielczości, natomiast trochę

    Zarówno na jednym jak i drugim monitorze możesz dalej grać w 1280x1024. A
    żeby uniknąć rozmycia obrazu przy interpolację wymuszając tą rozdzielczość
    na rozdzielczości natywnej (czyli będą czarne pasy po bokach ekranu).

  • 4. Data: 2015-10-11 07:51:01
    Od: Jan Niezbędnik <a...@g...com>

    W dniu 2015-10-10 o 19:46, PeJot pisze:
> [...]
    > Obecny duet Radosław R7 250 overclock + Core 2 Quad Q9550 wyrabia w
    > 1280x1024, choć przy nowszych grach trzeba to i owo ustawić na MID, ale

    PIXELOZA, brałbym monitor o największej rozdziałce, chciałbym della
    2416D 24" 2560x1440 ale kasy brak

    obecnie siedzę na 17" lcd chociaż przez wiele lat miałem 19" i 24" LCD
    podobne pod względem wielkości piksela monity

    nikt ci nie każe grać w natywnej

    aha z braku kasy poluje teraz na używany 2343BW 23" 2048x1152

  • 5. Data: 2015-10-11 09:06:54
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-10-10 o 21:18, Przemysław Ryk pisze:

    > Zdefiniuj ten nienajmłodszy wzrok może. :) Ja mam na karku 36 wiosen

    ~50 i co najgorzej że dioptrie na nosie zaczynają się mnożyć :(

    > Przy 1920×1080 w nowszych tytułach zarówno ów Radeon, jak i procesor już
    > troszku dychawiczne są - i po przejściu na wyższą rozdzielczość będzie
    > jeszcze słabiej i tutaj nie ma co czarować i zaklinać rzeczywistości.

    Wiem to dokładnie, mimo iż procesor da się jeszcze pogonić . Nie mam na
    tyle zacięcia do gier, ani jakiś wyrafinowanych prac na tym PC, by
    zmieniać szpej na nowy.

    Dlatego szukam środka w postaci 1650x1050, zakładając że w sytuacji gdy
    wzrok już słaby, 1920x1080 ( zarówno wyświetlacz jak i grafika ) jest
    marnowaniem kasy.

    http://forum.benchmark.pl/topic/81777-r%C3%B3%C5%BCn
    ica-mi%C4%99dzy-1600x900-px-a-1920x1080-px/

    znalazłem interesujące zestawienie. Ilość klatek w jakiejś tam grze,
    przy tych samych ustawieniach i przy określonej rozdzielczości. I tak:

    1280x1024 54fps
    1650x1050 43fps
    1920x1080 39fps

    Czego się właśnie spodziewałem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2015-10-11 09:14:16
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-10-11 o 07:51, Jan Niezbędnik pisze:

> [...]
    > podobne pod względem wielkości piksela monity
    >
    > nikt ci nie każe grać w natywnej
    >
    > aha z braku kasy poluje teraz na używany 2343BW 23" 2048x1152

    Wzrok korygowany szkłami ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2015-10-11 09:28:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-10-11 o 03:20, maX pisze:

    > Zarówno na jednym jak i drugim monitorze możesz dalej grać w 1280x1024.

    Przecież to bez sensu. Zamarzył mi się większy wyświetlacz.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2015-10-11 09:37:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > 1. użytkownika o nie najmłodszym już wzroku,
    to samo co pół roku. dasz sobie większe czcionki i będziesz miał super
    obraz. koniec dyskusji. prawie. bo wszędzie trafiają się pseudo
    programiści, dostosowujący czcionkę do ich monitora. ale to jest bardzo
    popularne w oprogramowaniu dołączanym do wszelkiej maści urządzeń
    peryferyjnych. Wyskakujące okienko zajmuje określoną ilość punktów na
    każdym monitorze i tego się nieda zmienić. czasami (coraz rzadziej)
    trafiają się strony internetowe z flaszem lub innymi cudami których
    niewidać. da się taką stronę (firefox) powiększyć, ale potem następna
    strona jest za duża.
    Tak więc jeśli w Twoich programach możesz wszędzie pozmieniać czcionki -
    niema problemu. jeśli musisz korzystać z softu dołączonego do sprzętu,
    sprawdź czy elementy interfejsu i czcionki można pozmieniać

    ToMasz

  • 9. Data: 2015-10-11 09:40:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    >

    > znalazłem interesujące zestawienie. Ilość klatek w jakiejś tam grze,
    > przy tych samych ustawieniach i przy określonej rozdzielczości. I tak:

    Jak większość ludzi zakładasz że większość plamki zależy
    tylko od rozdzielczości a to nie prawda.
    Stare LCD miały 1280x1024 przy 17 jak i 19 calach.
    Usiądź przy obydwu i ustal jaką minimalną wielkość plamki
    ma mieć nowy monitor. I z taką lub większą plamką kupuj.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-10-11 09:46:36
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-10-11 o 09:40, RadoslawF pisze:

    > Jak większość ludzi zakładasz że większość plamki zależy
    > tylko od rozdzielczości a to nie prawda.
    > Stare LCD miały 1280x1024 przy 17 jak i 19 calach.
    > Usiądź przy obydwu

    Ja mam 17" 1280x1024, syn ma 19" 1280x1024, i luźnych pikseli jakoś nie
    widzę.

    > i ustal jaką minimalną wielkość plamki
    > ma mieć nowy monitor. I z taką lub większą plamką kupuj.

    Chyba mniejszą ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem