  • 1. Data: 2021-12-26 18:11:44
    Temat: 2 techników zginęlo podczas pożaru turbiny wiatrowej w Holandii - na wysokości 70 metrów
    Od: a a <m...@g...com>

    ===Wind turbine explosion in the Netherlands took the lives of two technicians
    Jumping to the ground or being engulfed by the flames.
    Those were their options.
    And they had no time.
    Many remember the images spread all over social media of these two figures - two
    silhouettes - embracing each other on top of a burning wind turbine. The story behind
    the image, however, is less known.
    The whole situation seems out of a horror story. At 220 feet of height, on top of a
    little platform surrounded by fire, there was no escape and these two Dutch workers
    could only choose their own end.
    And they wouldn't choose the same one.

    https://fb.watch/a8mWamcyst/

    Mieli wybór, albo się spalic na szczycie albo skakac z wysokości 70 metrów

    Nie mieli żadnego zabezpieczenia, nawet liny ratunkowej

  • 2. Data: 2021-12-26 22:15:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 27 December 2021 at 02:11:45 UTC+9, m...@g...com wrote:
    > Nie mieli żadnego zabezpieczenia, nawet liny ratunkowej

    Takie wypadki w przemyśle się zdarzają znacznie częściej niż w warunkach
    mieszkaniowych/publicznych. Kierownictwo w firmach, wymagania przepisów
    bezpieczeństwa, nastawienie inspektorów, kształcenie inżynierów, akceptacja olewactwa
    pracowników produkcyjnych itd. Nie znam Holandii, ale w Korei w każdym pokoju w
    każdym hotelu jest przy oknie lina po której można w razie katastrofy zjechać na dół.
    No ale hotel jest dla ludzi, a taka turbina wiatrowa nie.

  • 3. Data: 2021-12-26 22:42:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 22:15:39 UTC+1, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    każdym hotelu jest przy oknie lina po której można w razie katastrofy zjechać na dół.
    No ale hotel jest dla ludzi, a taka turbina wiatrowa nie.
    dzięki
    daj linka na ten sprzęt ratunkowy, nieznany calkowicie w Europie
    i jak się wpina, zapina, czy kilka osób może zjechać tę samą liną, czy lina odporna
    na ogień

    Warto to wprowadzic do Europy, bo w Londynie się spalili bogaci w apartamentowcu
    wyklejonym palnym sidingiem i kazali im w czasie pożaru zamykać się w mieszkaniach,
    bo zamocowali metalowe, pancerne drzwi, no i wszyscy się spalili.

    W WTC też n ie było systemu ratunkowego na wypadek pożaru.
    Manhattan, Brooklyn wybudowano kamienicami ze stalowymi schodami przeciwpożarowymi na
    zewnątrz, wieżowce sie nie da

  • 4. Data: 2021-12-26 23:16:17
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 27 December 2021 at 06:42:38 UTC+9, m...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > W WTC też n ie było systemu ratunkowego na wypadek pożaru.
    > Manhattan, Brooklyn wybudowano kamienicami ze stalowymi schodami przeciwpożarowymi

    W Korei budynki mieszkalne izolowane są wewnątrz pomieszczeń, na zewnątrz jest goły
    beton. Elewacja nie może się zapalić, a w pomieszczeniach są tryskacze i płyty g-k na
    warstwie styropianu. Nikt nie ma żadnych dywanów czy wykładzin na podłodze (bo
    podłoga jest ogrzewana), więc bezpieczeństwo pożarowe jest nieporównanie wyższe od
    Europy. Te liny to raczej na wypadek trzęsienia ziemi. Nylonowe są, albo na stałe
    przyśrubowane do haka wkręconego w ścanę przy oknie, albo zakończone kauszą którą sam
    sobie na ten hak zakładasz. Do tego kilka (nie liczyłem, może z 10) rękawów z
    elastycznego materiału który na tą linę zakładasz, łapiesz to w garść i jedziesz w
    dół. Tutaj w wersji wypasionej, z paskiem: tiny.pl/95dml. Nie mam pojęcia ile ludzi
    dałoby radę z tego skutecznie skorzystać (życzę powodzenia zjechać tak 50 pięter w
    dół kiedy lina nie jest na żadnym wysięgniku, leci przy samej ścianie, musisz stopami
    się od niej odpychać), ale ktoś to w przepisach wymienił jako obowiązkowe wyposażenie
    no i jest. Dodatkowo raz w roku przychodzi inspektor i sprawdza gaśnicę, czujnik dymu
    i oświetlenie awaryjne.

  • 5. Data: 2021-12-26 23:42:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 23:16:18 UTC+1, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    no i jest. Dodatkowo raz w roku przychodzi inspektor i sprawdza gaśnicę, czujnik dymu
    dzisiaj jutube to największy syf reklamowy
    i musialem klikac 20 razy aby wyrzucic tego spamera od softu

    Ale Zenek gada gada i nie pokazał jak to działa w praktyce

    Jest pełno linków w wyszukiwarce ale nic konkretnego
    https://www.bing.com/images/search?q=fire+escape+dev
    ice&form=HDRSC2&first=1&tsc=ImageBasicHover

    Kupie 10 zestawów, jeżeli ktoś pokaże, że to dziala i kogoś uratowało z pożaru

    No i jak i gdzie zamocowac ten hak mocujący ?

    Czy jest jakiś pożar wieżowca w Korei i pokazali na video, że ta lina kogos uratowała
    ?

    https://th.bing.com/th/id/OIP.isxLFJopZ8p8v5NrCkYPKA
    HaKY?pid=ImgDet&rs=1

    szkoda że te duraki z turbiny wiatrowej nie mieli takich lin ratunkowych, a zawsze
    mówią, że tam wchodzą alpiniści, czyli liny powinni miec ze sobą.

    Pewnie zapalił sie olej transformatorowy, używany do chłodzenia gedneratora

  • 6. Data: 2021-12-26 23:51:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 23:42:29 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    mówią, że tam wchodzą alpiniści, czyli liny powinni miec ze sobą.

    > Pewnie zapalił sie olej transformatorowy, używany do chłodzenia gedneratora
    Tutaj jest Kloreanka w tej uprzęży i jest zdjęcie i instrukcja
    ale strona sie nie otwiera
    ale dobre i to , lepsze niż nic

    link niestety jest syfiasty

    ale trza szukać

    fire escape device

    w góglarce też same syfy

  • 7. Data: 2021-12-27 00:08:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 23:42:29 UTC+1, m...@g...com wrote:
> [...]
    mówią, że tam wchodzą alpiniści, czyli liny powinni miec ze sobą.

    > Pewnie zapalił sie olej transformatorowy, używany do chłodzenia gedneratora

    Ta turbina zapaliła się podczas postoju, musiała elektryka nawalić, zwarcie jakieś,
    ale czemu podczas postoju było tam w ogóle napięcie? Nie znam się, ale wygląda mi to
    na gówniany projekt, wypadek banalnie łatwy do wyeliminowania na etapie podstawowych
    założeń projektowych. To po prostu nie powinno się zdarzyć i taki Vestas pewnie
    beknie grubą kasę na odszkodowania, bo to z daleka śmierdzi niewytłumaczalnym
    zaniedbaniem.

    Gdyby ci na tej turbinie mieli odpowiednio długi kawałek liny to by sobie poradzili,
    nie ważne czy tam by była szpula z wypasionym rozwijaczem i uprzężą, czy trzeba by
    było się spuszczać metodami wspinaczkowymi. No ale nie było, bo to przecież tylko
    turbina.

  • 8. Data: 2021-12-31 22:16:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 31 December 2021 at 20:45:41 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    przeciwpożarowymi na zewnątrz, wieżowce sie nie da

    > A nie siedzi sie na podlodze? twardej ?

    > Nie wiem jaki tam "hamulec", ale jesli nie umozliwia zatrzymania,
    > to klient sie na dole znajdzie. Moze troche poobijany, ale bezpieczny.
    >
    > Chyba ze gdzies nizej bedzie pozar przez okna buchal, i line przepali.
    > https://www.youtube.com/watch?v=s87ECFWAsUM
    > https://www.youtube.com/watch?v=A8orGUrRJcI
    > https://www.youtube.com/watch?v=czPWjWUs45U
    >
    > Zaraz ... a czemu tu sie nikt po lince nie ewakuuje,
    > tylko jesli dobrze widze, to z łuków ludzi dobijaja :-)

    tutaj masz zdjęcia tego badziewia

    https://th.bing.com/th/id/OIP.isxLFJopZ8p8v5NrCkYPKA
    HaKY?pid=ImgDet&rs=1

    https://th.bing.com/th/id/OIP.MYKS-xyPv2_x0rDldd9OFQ
    HaH5?w=167&h=180&c=7&r=0&o=5&dpr=1.25&pid=1.7

    i masz dziesiątki patentów bo kazdy liczy na kasę

    Ale to działa jak stoisz w pokoju i masz ramion a w dół

    A jak ręce podniesiesz w góre, zjeżdżając w dół, to ta opaska się zsuwa górą przez
    ramiona i spadasz jak kamień na beton.

    Jak kto nie rozumie, to są filmiki jak ludzie zsuwaja zapiete kajdanki

    Dlatego napisałem, że kazdy może przeprowadzić test w domu.
    Paasek u góry, za ramianowami, ręce w górę, ramiona w góre, a wtedy opaska się zsuwa
    górą a my się wysuwamy dołem.

    https://www.alibaba.com/product-detail/033-highrise-
    fire-escape-rescue-device_1600055974574.html

    Podobne badziewie Chinczyk sprzedaje na alibabie za 1200$

  • 9. Data: 2022-01-03 13:35:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 Dec 2021 13:16:37 -0800 (PST), a a wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    HaKY?pid=ImgDet&rs=1
    > https://th.bing.com/th/id/OIP.MYKS-xyPv2_x0rDldd9OFQ
    HaH5?w=167&h=180&c=7&r=0&o=5&dpr=1.25&pid=1.7

    Tak jak na to patrze, to wydaje mi sie, ze "hamulec" zostaje
    zaczepiony u góry.

    A wtedy:
    -raczej nie ma mozliwosci regulacji opadania i zatrzymania się,
    -ale jak sie ten wolny koniec liny spląta, to delikwent zawisnie
    gdzies w połowie ...

> [...]
    > Ale to działa jak stoisz w pokoju i masz ramion a w dół
    > A jak ręce podniesiesz w góre, zjeżdżając w dół, to ta opaska się zsuwa górą przez

    No to nie podonosisz rak i nie spadasz.
    Choc powinno to byc w instrukcji napisane.

    J.