  • 1. Data: 2010-04-02 11:11:29
    Temat: 3D szkodzi zdrowiu
    Od: a...@p...pl

    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Poslowie_obawiaj
    a_sie%2C_ze_3D_moze_szkodzic-27796.html

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-04-02 11:56:42
    Temat: Re: 3D szkodzi zdrowiu
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Poslowie_obawiaj
    a_sie%2C_ze_3D_moze_szkodzic-27796.html

    A jednak czekanie na tv 3d bezokularowy to dobry pomysł :-)

    --
    Bogdan

  • 3. Data: 2010-04-04 04:58:51
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent BoDro nadaje:
    > A jednak czekanie na tv 3d bezokularowy to dobry pomysł :-)

    Czekanie ze względu na "obawy posłów" to objaw ciekawego schorzenia

  • 4. Data: 2010-04-04 09:48:53
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Przeciez ta technologia (migawkowa) jest juz
    bardzo stara. Dostepna powszechnie od 1999 roku
    Korzystalem z niej kilka lat i niestety, meczy wzrok.
    Boli glowa po dluzszych seansach grania czy projektowania 3D.
    Moze wzrost czestotliwosci by pomógl.Uzywalem monitora zdolnego
    wyswietlac obraz z czestotliwoscia 160Hz. (po 80Hz na jedno oko)
    Po poczatkowej fascynacji tymi okularami (Elsa) zmeczylo
    mnie uzywanie ich i bóle glowy.
    Przyznam ze podobne zle doswiadczenia mam z graniem
    w UT na projektorze, extra wrazenia ... jednak ból
    glowy nieunikniony. Zaprojektowalem kiedys takie
    stanowisko do grania w Internet Caffe która projektowalem
    i objawy byly takie ze 90% ludzi skarzylo sie na ból
    glowy :-/

    Technologii wyswietlania 3D bez okularów jeszcze dlugo nie
    bedzie, sposobów typu folia lentikularna naklejona na
    matryce nie mozna traktowac inaczej niz z ... przymruzeniem
    oka, bo to stara technologia i nic w niej juz sie
    nie polepszy.
    Aby stworzyc technologie 3D bezokularowa trzeba wyswietlac
    obraz faktycznie w trójwymiarowej przestrzeni. Chyba jedyna
    rozsadna metoda na takie wyswietlanie to uzycie laserów
    i tworzenie punktów w przestrzeni za pomoca wielokrotnego
    przecinania sie wiazek. (przeciecie np. 20-30 promieni laserowych
    w jedym punkcie przestrzeni tworzy jasniejszy punkt)
    Ale do tego trzeba badan!!! A obecnie badania skupiaja sie
    na MARKETINGU, TYLKO I WYLACZNIE. Rozwój sie zatrzymal, ba!
    patrzac na TVN z 430 liniami obrazu ... smialo twierdze ze
    sie cofamy bo w roku 1967 obraz telewizyjny mial juz 625 linii!
    Dziennik Telwzizyjny za komuny mial lepsza rozdzielczosc!

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 5. Data: 2010-04-04 10:12:05
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Producenci sie chyba z h*jami na glowy pozamianiali!
    Za okulary migawkowe i nowy program do precesora obrazu
    chca dodatkowo ok. 1000GBP ?!
    Te okulary sa warte co najwyzej 50GBP oprogramowanie do
    telewizora moze 50GBP (patrzac na ceny softu,a to jedynie
    malutka zmiana w oprogamowaniu).
    Do tego kawalek hardwarde'u do sterowania okularami
    podczerwienia 10GBP.
    Razem co najwyzej: 110GBP wiecej niz zwykly LCD HD.
    Nie kupujcie tego gówna, nie dosc ze cena x10 to ... rozczarujecie
    sie jakoscia i niewygoda uzytkowania.
    Przypominam ze gdy ktos z domowników przelaczy taki
    TV w tryb 3D to obraz jest widoczny tylko przez okulary,
    nie da sie ogladac go bez okularów, a jedynie ze strata
    glebi. Po prostu w trybie 3D bez okularów nie da sie ogladac
    go wcale.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 6. Data: 2010-04-04 10:36:08
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2010-04-04 11:48, Tomy M. napisal (a):
> [...]
    > wyswietlac obraz z czestotliwoscia 160Hz. (po 80Hz na jedno oko)
    > Po poczatkowej fascynacji tymi okularami (Elsa) zmeczylo

    No i nic w tym dziwnego. Przy 80Hz na CRT oczy wychodzą z orbit.
    We współczesnych zestawach standardem jest 120Hz (po 60 na każde oko).
    Na LCD powinno to wystarczyć.
    Po świętach wezmę do testów zestaw nVidia 3D Vision + Samsung 2233RZ i
    do tego PowerDVD 10 3D i Blu-ray. Nie wiem jak to wypada z porównaniu
    np. z TV Samsunga UE40C7000, ale warto sprawdzić IMHO.
    Co do zakupów sprzętu 3D to raczej poczekałbym ze 2 lata na spadek cen i
    większą dostępność materiału do oglądania.

  • 7. Data: 2010-04-04 12:31:37
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > przecinania sie wiazek. (przeciecie np. 20-30 promieni laserowych
    > w jedym punkcie przestrzeni tworzy jasniejszy punkt)

    A holografia?

    A.

  • 8. Data: 2010-04-05 09:05:59
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "[MF] PL" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No i nic w tym dziwnego. Przy 80Hz na CRT oczy wychodzą z orbit.
    > We współczesnych zestawach standardem jest 120Hz (po 60 na każde oko).

    Mój monitor CRT wyciągał 160Hz
    60Hz to bardzo mało ale dużo zależy od charakterystyki tworzenia
    obrazu, czasu wygaszania itp.

    > Na LCD powinno to wystarczyć.

    Aby oślepnąć.

> [...]
    > Co do zakupów sprzętu 3D to raczej poczekałbym ze 2 lata na spadek cen i
    > większą dostępność materiału do oglądania.

    Poczekamy sporo dłużej.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 9. Data: 2010-04-05 09:15:58
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2010-04-05 11:05, Tomy M. napisal (a):

    > Mój monitor CRT wyciągał 160Hz

    Przed chwilą pisałeś, że na każde oko przypadało 80Hz. To bardzo mało.

    > 60Hz to bardzo mało ale dużo zależy od charakterystyki tworzenia
    > obrazu, czasu wygaszania itp.

    Przecież pisałem o LCD. W przeciwieństwie do CRT powinno wystarczyć.

    > Aby oślepnąć.

    Z natury nie krytykuję czegoś dopóki tego nie sprawdzę.

    Nie, nie sądzę.

  • 10. Data: 2010-04-05 11:06:53
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Przed chwilą pisałeś, że na każde oko przypadało 80Hz. To bardzo mało.

    Hmmm ... nadal nie rozumiesz?
    160Hz miał mój monitor podzilić przez 2 (bo masz dwoje oczu
    i okulary migawkowe na nosie) wychodzi 80Hz na jedno oko.
    To nie jest mało, przy monitorze 17 cali CRT to jest nieźle.
    Przy monitorze 19 cali już by migało. W monitorach CRT
    nie tylko ilość Hz ma znaczenie lecz również przekątna
    obrazu.

    > Przecież pisałem o LCD. W przeciwieństwie do CRT powinno wystarczyć.

    Z LCD jest gorzej, pojawiają się przebitki z poprzedniej
    klatki (z inną paralaksą) bo opóźnienei wyświetlacz jest
    większe. Być może udalo się to jużzminimalizować. Ja jednak
    mam monitor z matrycą MVA i ma spore opóźnienie, nie dałoby
    się na nim zrealizować 3D z okularami migawkowymi w żaden sposób.
    MVA daje mi za to najlepsze możliwe odzwierciedlenie kolorów
    co jest konieczne zwłaszcza przy przygotowywaniu materiałów do
    druku (solventowego i offsetowego)

    Spodziewam się pogorszenia jakości kolorów, zwłaszcza przejść
    tonalnych w nowych szykbich matrycach przystosowanych do
    telewizorów 3D. Klienci są ślepi i tego nie widzą. Kiedyś
    ludzie śmiali się że VooDoo to stara karta i ma 16bit kolor
    w 3D ... nie zauważając jednak że gdy przesiedli się na monitory LCD
    ich 32 bitowy kolor z kart ATI I nVidia szlag trafił.
    Jaki był sens przeliczania 3D w 32bitowym kolorze by później
    wyświetlić to w przestrzeni 16bitowej?!!!
    Nawet obecnie nie widzę na rynku monitorów LCD z chociaż
    dobrą jakością kolorów, porównywalną z CRT średniej klasy.
    W TV ma to mniejsze znaczenie bo obraz jest oglądany z większej
    odległości, można symulować brakujące kolory gradientem itp.

    Ale czego się spodziewać po firmach-kołchozach bez właścicieli.
    Tak jak 6 lat czekałem na telefon komórkowy z latarką, tak
    teraz przyjedzie mi czekać 10 lat na telewizor z podświetlanym
    gniazem słuchawkowym. Zaden baran nie wpadł jeszcze na to że
    gniazdko słuchawkowe powinno być podświetlane bo używa się
    go zazwyczaj wieczorem, a wieczorem jest ciemno.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com