  • 21. Data: 2013-08-09 18:03:40
    Temat: Re: 6 najbardziej ciekawych/przydatnych ksiazek z programowania
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2013 17:40:33 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
    > Uzytkownik "firr" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

    ps.com...

    > Spróbuje: ;-)
    >
    > 1. Henry S.Warren,Jr - Uczta Programistów
    > 2. Andrzej Stachurski - Wprowadzenie do optymalizacji
    > 3. Michael L. Schmit - Procesory Pentium, Narzedzia Optymalizacji
    > 4. Stanislaw Kruk - Procesor Pentium
    > 5. Wlodzimierz Gajda - Git, rozproszony system kontroli wersji
    > 6. Anthony Ralston - Wstep do analizy numerycznej
    > 7. Z.Fortuna, B.Macukow, J. Wasowski - Metody numeryczne
    > 8. Michal Jankowski - Elementy grafiki komputerowej
    > 9. Waite, Goos - Konstrukcja kompilatorów

    a dlaczego? przydalby sie jakis opis co tam jest
    i dlaczego jest ciekawe. Znam no 3 faktycznie dobra
    ksiazka do asemblera. Jesli chodzi o optymalizacje
    to przypomina mi sie tez ksiazka kasperskiego
    o memory optymization, no i manuale intela/amd, ktorych
    jednak nie czytalem :/

  • 22. Data: 2013-08-09 18:04:16
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 9 Aug 2013 17:40:33 +0200, Borneq napisał(a):

> [...]
    > 8. Michal Jankowski - Elementy grafiki komputerowej
    > 9. Waite, Goos - Konstrukcja kompilatorów

    Ale zdajesz sobie sprawe, ze firr tak naprawde ma to w dupie i nigdy zadnej
    z tych ksiazek kijem nie tknie tylko bedzie sobie "procedurki pisal"?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 23. Data: 2013-08-09 18:28:59
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "firr" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > a dlaczego? przydalby sie jakis opis co tam jest
    > i dlaczego jest ciekawe. Znam no 3 faktycznie dobra

    Niektóre są bardzo stare, książka Ralstona na przykład jest aż z 1975 roku,
    mam do niej sentyment, bo na Metodach Numerycznych wypożyczałem ją z
    uczelnianej biblioteki, po latach kupiłem na Allegro.
    Podane książki zorientowane są na programowanie starego typu, czyli
    implementowanie problemu, w odróżnieniu od nowej mody w programowaniu która
    mi się nie podoba - poznawania skomplikowanego środowiska i bibliotek, w
    których "wszystko jest" ale trzeba je poznać zamiast zastanawiać się nad
    problemem
    Ksiązka 1 - urocza niezbyt duża książka gdzie są różne hacki, jak np.
    odwrócić bity, opis jest formatu zmiennoprzecinkowego
    2 - gdy chcemy znaleźc minimum funckji wielu zmiennych
    3 i 4 - assembler, niestety coraz mniej się go używa
    5 - nowa książka, Git jest świetny, nie to co jakiś SVN
    6,7 - analiza numeryczna
    8 - książka z czasów uczelni, algorytmy graficzne
    9 - znana książka na temat konstrukcji kompilatorów, choć napisana niezbyt
    przyjaznym językiem opisuje rózne fazy kompilatora, faza parsowania, dość
    przestarzała, obecnie warto zwrócić uwagę na teksty autora ANTLR

  • 24. Data: 2013-08-09 18:35:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" <...@...s> napisał w wiadomości
    > oni robią to za co są opłacani, w więszej części to jakieś doktorki lub
    > inne ścierwo wykładające... dostają kasę za strzelanie z dupy
    > wielokierunkowo i przenosi im to się na grupę...

    kóledze szkułki widzem nie udalo sie skonczyc rzadnej i rzale ma

  • 25. Data: 2013-08-09 19:13:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 9 Aug 2013 14:52:07 +0000 (UTC), Edek
    <e...@g...com> wrote:

    >Szarym od mżawki świtem Fri, 09 Aug 2013 09:44:32 -0500, A.L. wyrzucił
    >pustą ćwiartkę i oznajmił:

    >Moim zdaniem żadne. Z mojego doświadczenia wynika, że wielu praktyków
    >prowadzi blogi lub udziela się na forach, autorami książek są albo klasycy
    >- tych faktycznie warto czytać, w ramach zgłębiania wąskiego tematu - a
    >reszta jest znanymi guru bo wydali książkę, a wydali książkę bo są znanymi
    >guru. Czasami jeszcze mają wsparcie korporacji, co w warstwie treści wpływa
    >jedynie na placement.

    Mam podobne zdanie na temat "gurus". Ale sa ksiazki - niezmienniki,
    glownei klasyka, ale i troche nowszych.

    Sa tez ksiazki niezmienniki - smieciowe

    >Proszę sobie podyskutować z profesorem. Szczęść Boże.

    Siedzi u mnei w KF wiec dyskutowac z nim nie nie bede

    A.L.

  • 26. Data: 2013-08-09 19:13:58
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu piątek, 9 sierpnia 2013 18:04:16 UTC+2 użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Ale zdajesz sobie sprawe, ze firr tak naprawde ma to w dupie i nigdy zadnej
    >
    > z tych ksiazek kijem nie tknie tylko bedzie sobie "procedurki pisal"?

    Ale nie piszemy tego dla fira, tylko dla siebie nawzajem,
    ewentualnie googla.

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2013-08-09 19:14:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 9 Aug 2013 07:50:46 -0700 (PDT), bartekltg
    <b...@g...com> wrote:

    >Bardzo ogólne. Jeden poda Cormena, drugi
    >coś dobrego do inżynierii oprogramowania,
    >a trzeci cegłę do jakiegoś języka programowania.
    >Ale spróbować można.
    >
    >pzdr (i sorry za pisanie z googla)
    >bartekltg

    Moze zamiast "najlepsze" nalezaloby napisac "most influential"?...

    Anyway, ciekawe by bylo wiedziec co ludzie czytaja. A mzoe nic?

    A.L.

  • 28. Data: 2013-08-09 19:17:08
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 9 Aug 2013 18:04:16 +0200, "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote:

    >Ale zdajesz sobie sprawe, ze firr tak naprawde ma to w dupie i nigdy zadnej
    >z tych ksiazek kijem nie tknie tylko bedzie sobie "procedurki pisal"?

    Ja mysle ze temat jest ciekawy neizaleznie od tego co kto gdzie ma i
    co kto gdzie zapuscil

    A.L.

  • 29. Data: 2013-08-09 19:32:21
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    > kóledze szkułki widzem nie udalo sie skonczyc rzadnej i rzale ma

    tak tak, tusk forever, teraz już tusk i mucha forever...

  • 30. Data: 2013-08-09 23:40:15
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 8/9/2013 7:14 PM, A.L. wrote:

    > Moze zamiast "najlepsze" nalezaloby napisac "most influential"?...
    >
    > Anyway, ciekawe by bylo wiedziec co ludzie czytaja. A mzoe nic?
    >
    > A.L.

    Kilka przykladowych pozycji z polki za mna:

    C++ concurency in Action - wlasnie czytam.
    Efective C++,
    Windows via C++
    Advanced Windows Debugging.
    CRL via C#.
    Modern C++ design.
    Czysty Kod - prodrecznik dobrego programisty
    Siedem jezykow w siedem tygodni.
    CUDA w przykladach.
    Developing Drivers Windows Driver Foundation
    Patterns of Enterprise Aplication Architecture.
    Jak pisac przenosny kod.
    Dalej mi sie nie chce sprawdzac.

    Pozdrawiam

    Marek