  • 1. Data: 2011-01-02 21:51:14
    Temat: 60D warto??
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    przymierzam sie do zakupu drugiej puszki
    posiadam 400d jednakze brak wielu nowych cech i wielkosc puszki
    skresla zakres zastosowan

    znajomy zakuypil okazyjnie 50d twierdzac ze 60d nie dorowna parametrami
    mowiac ze jest to kompilacja okrojona 550 i 50

    zalezy mi na dobrej jakosci zdjeciach o wyzszym iso 800-1600
    wiekszej dynamice matrycy i szybszym AF i nie denerwujacym przepelnianiu
    bufora

    przy 400d w seri mozna zrobic max ok 10raw 3/s pozniej muli a aukcja nie
    czeka
    jak to wyglada w 50d i 60d ? ile rawow mozna jednoczesnie zapisac ?

  • 2. Data: 2011-01-03 07:26:15
    Temat: Re: 60D warto??
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-02 22:51, Kris pisze:
    > zalezy mi na dobrej jakosci zdjeciach o wyzszym iso 800-1600
    > wiekszej dynamice matrycy i szybszym AF i nie denerwujacym przepelnianiu
    > bufora

    No to raczej nie 60/7/550D. Nawet z buforem moja siódemka robiła jaja i
    przy większych seriach rozwalała system plików (ale to urok konkretnego
    egzemplarza).
    Dynamicznie i rozdzielczością te matryce leżą, 50D jest ostatnim fajnym
    Canonem nie FF.

    Jeśli nie masz dużej szklarni to może zmiana systemu?

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''to jest czysta

  • 3. Data: 2011-01-03 07:39:24
    Od: "Igor \"Ibanezq\" Adamiak" <i.adamiak|usun.to|@wupe.peel>

    Użytkownik "Kris" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czeka
    > jak to wyglada w 50d i 60d ? ile rawow mozna jednoczesnie zapisac ?

    Właśnie zmieniłem 400z na 60d.
    Skok jest spory i zmiana ma sens jeżeli akceptujesz cenę 60d, która jest na
    poziomie nowości.

    Różnice wobec 400d:
    - mniejsze szumy dla ISO na uczucie 1 - 1,5 EV (deafultowo w 400d robiłęm
    na 400, teraz mam ustawione na 800 - 1000)
    - świetny grip
    - mocniejsza bateria
    - szybszy
    - wygodniejsza klawiszologia

    Jeżeli chodzi o seryjne rawy to wiele więcej niż jest w Internecie to ci nie
    powiem bo nie używam tej funkcji. Ale jak jest szybka karta to jest bez
    porównania lepiej niż w 400d.

    IA

  • 4. Data: 2011-01-03 08:08:21
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

> [...]
    > zalezy mi na dobrej jakosci zdjeciach o wyzszym iso 800-1600
    > wiekszej dynamice matrycy i szybszym AF i nie denerwujacym przepelnianiu

    Zdecydowanie 7d + b. szybka karta.

  • 5. Data: 2011-01-03 08:21:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-03 09:08, kurdybanek pisze:

    > Zdecydowanie 7d + b. szybka karta.

    Masz, że radzisz? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /a ty jak wyciągasz dotację? ''na unię'', ''na ekologię'' czy ''na

  • 6. Data: 2011-01-03 08:36:17
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Masz, że radzisz? :)

    Już nie mam, ale tylko dlatego, że dla mnie sezon trwa od wiosny do jesieni.
    Co do narzekań na matrycę 18MPix, to nie mogę ich potwierdzić (używałem 550d
    i 7d). Wg mnie jest na podobnym poziomie co 15MPix (patrz też DXOmark). Dużo
    więcej szczegółów nie daje, za to szumy nieco "drobniejsze", przyjemniejsze
    w obróbce (ISO 1600, 3200).

  • 7. Data: 2011-01-03 08:38:10
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 03.01.2011 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > egzemplarza).
    > Dynamicznie i rozdzielczością te matryce leżą, 50D jest ostatnim fajnym

    Ale FF na speedzie leży i kwiczy, przy najmniej ta z 5dmk2 (w porównaniu do 50d).
    Tzn nie wiem jak szybkość w wypełnianiu bufora, chodzi mi o braketing czy
    krótkie serie. 50d szybciej lustrem klepie.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 8. Data: 2011-01-03 08:41:26
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    b.com.pl...
> [...]
    > Tzn nie wiem jak szybkość w wypełnianiu bufora, chodzi mi o braketing czy
    > krótkie serie. 50d szybciej lustrem klepie.

    Tak naprawdę, to osiągi puszki to jedno, a umiejętności fotografującego, to
    drugie. Znam osoby, które za pomocą 5d II robią równie dobre zdjęcia co
    ekipy wyposażone w 1d IV (fotografia ptaków).

  • 9. Data: 2011-01-03 08:43:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-03 09:36, kurdybanek pisze:
> [...]
    > więcej szczegółów nie daje, za to szumy nieco "drobniejsze", przyjemniejsze

    Według mnie jest mniej więcej 12Mpx, dynamika podobna jak 450D (równie
    marna). AF w praktyce równie szybki (?)... Jak ktoś lubi nosić, będzie
    zadowolony. Jednak za te pieniądze to spory niewypał, kilka Nikonów
    będzie go odstawiać.
    Jedyne, co jest okej, to film, przy założeniu, że pracujemy na 5EV, jak
    w slajdzie.

    A tak w ogóle, nowa piątka ma mieć raw filmowy. Będzie to genialne,
    tylko mam obawę, czy ów raw nie będzie posiadał zaniżonej dynamiki
    (czytanie matrycy live ogranicza ową).

    --
    pozdrawia Adam
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 10. Data: 2011-01-03 08:52:39
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Według mnie jest mniej więcej 12Mpx, dynamika podobna jak 450D (równie
    > marna).
    Tutaj wypada się z grubsza zgodzić.

    > AF w praktyce równie szybki (?)...
    Tutaj nie. Na pewno zależy od szkieł. Jest znacznie szybszy, dokładniejszy.
    I przede wszystkim z możliwościami konfigurowania jak w 1d. Np. miałem
    często na przycisku AF-ON autofocus na lewe oko, a na * na prawe ;) (chodzi
    oczywiście o oczy modela).

    > Jak ktoś lubi nosić, będzie zadowolony. Jednak za te pieniądze to spory
    > niewypał, kilka Nikonów będzie go odstawiać.
    Nikon z puszkami jest już do przodu od dawna (może z wyjątkiem gumy). Ze
    szkłami (wybór, dostepność, ceny) raczej nie.

    > A tak w ogóle, nowa piątka ma mieć raw filmowy. Będzie to genialne, tylko
    > mam obawę, czy ów raw nie będzie posiadał zaniżonej dynamiki (czytanie
    > matrycy live ogranicza ową).
    Znając Canona, to raczej będzie w 1Ds ;)