  • 201. Data: 2009-11-19 01:42:50
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "greenman" YRXMm.27169$i...@n...ams2

    > Zwazajac na to, ze paliwo wogole nie jest wybuchowe,
    > (i wbrew pozorom - nawet sie nie pali...)
    > powyzsze stwierdzenie jest rownie odlegla przenosnia
    > jak poprzednie.

    Oktanowe pali się i wybucha.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 202. Data: 2009-11-19 05:29:38
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "greenman" YRXMm.27169$i...@n...ams2

    > Oktanowe pali się i wybucha.

    Paliwo? Czy jego pary?

    wer

  • 203. Data: 2009-11-19 14:48:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <b...@n...pl> he2l4f$msl$...@n...supermedia.pl

    > Paliwo? Czy jego pary?

    Paliwo. Paliwem jest to, co się pali. W przypadku głównego
    składnika ludzkiego ciała jest problem -- lód to nie woda,
    i nie para. Ale nie w przypadku paliwa. Czy paliwo jest
    w stanie ciekłym, czy w gazowym, jest nadal tym samym paliwem,
    a że do palenia w środowisku zawierającym daną ilość utleniacza
    (tutaj tlenu, ale niekoniecznie tlenu) potrzebuje i odpowiedniej
    temperatury i odpowiedniego stanu skupienia, to prawda.

    Mokre H2O nie przestaje być H2O tylko dlatego, że wyparuje lub zamarznie.
    Podobnie z paliwem -- po odparowaniu jest nadal tym samym paliwem,
    tyle tylko, że ma większą energię wewnętrzną i luźniej osadzone cząstki.

    Gdybyś napisał ,,benzyna'' to miałbyś rację. Benzyna nie pali się, zanim nie
    odparuje.

    Diament i grafit to nie to samo, ale węgiel może wystąpić i w postaci
    diamentu, i w postaci grafitu, i w postaci uwiązanej na przykład do
    tlenu, dając w warunkach naturalnych ;) gaz zwany dwutlenkiem węgla.
    Jeśli nazwiesz diament węglem -- nie zgrzeszysz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 204. Data: 2009-11-19 20:04:44
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    > "greenman" YRXMm.27169$i...@n...ams2
    > Oktanowe pali się i wybucha.

    Skoro obaj czepiemy sie slowek,
    to powyzsze stwierdzenie dalej mija sie z prawda,
    poniewaz obaj doskonale wiemy, ze liczbe oktanowa
    wyznacza sie wlasnie dla paliwa, czyli w tym przypadku - benzyny
    a nie "mieszanki paliwowo-powietrznej" (w ktorej nb. paliwa jest stosunkowo
    niewiele).
    Tak wiec, dalej obstaje przy zdaniu, ze paliwo (benzyna) samo sie nie pali
    - co zreszta wielokrotnie stwierdzilem empirycznie.
    ---

  • 205. Data: 2009-11-19 20:13:58
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    > <b...@n...pl> he2l4f$msl$...@n...supermedia.pl
    > [...]
    > Gdybyś napisał ,,benzyna'' to miałbyś rację. Benzyna nie pali się, zanim
    > nie odparuje.

    No wlasnie rozmawiamy o czyms "wysokooktanowym"
    a tym czyms jest wylacznie paliwo silnikowe zwane - benzyna...
    ---

  • 206. Data: 2009-11-19 23:40:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "greenman" gGhNm.17$C...@n...ams2

    odparuje.

    > No wlasnie rozmawiamy o czyms "wysokooktanowym"
    > a tym czyms jest wylacznie paliwo silnikowe zwane - benzyna...

    Opary benzyny to też paliwo. Paliwo to słowo o szerszym znaczeniu niż benzyna.
    Każda benzyna jest paliwem, ale nie każde paliwo jest benzyną.

    Diament czy grafit jest węglem, ale nie każdy węgiel jest grafitem i diamentem.
    Woda, lód i para wodna to H2O, ale lód i para wodna nie jest wodą. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 207. Data: 2009-11-19 23:43:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "greenman" DxhNm.16$C...@n...ams2

> [...]

    > Tak wiec, dalej obstaje przy zdaniu, ze paliwo (benzyna) samo sie nie pali - co
    zreszta wielokrotnie stwierdzilem empirycznie.

    A ja przy swoim -- benzyna jest paliwem, ale paliwo nie musi być benzyną.
    Płynne paliwo (zwane benzyną) po odparowaniu nadal jest oktanowe.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 208. Data: 2009-11-20 18:21:08
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    > "greenman" DxhNm.16$C...@n...ams2
    >
    > A ja przy swoim -- benzyna jest paliwem, ale paliwo nie musi być benzyną.
    > Płynne paliwo (zwane benzyną) po odparowaniu nadal jest oktanowe.

    Nie ma zadnego znaczenia cos takiego jak "odparowanie".
    Paliwo miesza sie z powietrzem niezaleznie od warunkow - temperatury,
    w ten sposob powstaje mieszanka niezbedna do pracy kazdego
    silnika spalinowego.

    Dajmy spokoj - w jezyku polskim, okreslenie: "paliwo wysokooktanowe",
    odnosi sie wylacznie do cieklego paliwa a nie jakichs "oparow"
    czy nawet mieszanki pp.
    LO znakuje sie paliwo a paliwo bez dosc dokladnego zmieszania
    z odpowiednia iloscia powietrza jest bardzo kiepsko palne.
    Kto ma jakies watpliwosci niech wrzuci zapalona zapalke
    do wiadra z benzyna - jesli zrobi to w odpowiedniej temperaturze
    - przezyje!
    ---

  • 209. Data: 2009-11-21 17:19:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "greenman" s6BNm.27254$f...@n...ams2

> [...]
    > ma jakies watpliwosci niech wrzuci zapalona zapalke do wiadra
    > z benzyna - jesli zrobi to w odpowiedniej temperaturze

    Odradzam, ale istotnie -- samo paliwo (bez utleniacza) nie jest palne. ;)

    --