  • 21. Data: 2020-11-14 09:02:06
    Temat: Re: A gdyby tak laser wystrugać
    Od: ks <b...@b...pl>

    > Ale ale ... a jaka sprawnosc ma swiatlowod ?
    > Bo jesli te diody pakuja kilka kW swiatla, on to przerabia ... to co sie
    > dzieje ze stratami ?

    Obstawiam że dużą bo nie widziałem przy tym światłowodzie niczego co by
    wyglądało na radiator.

    > Bo w tych przemyslowych klienta to bardzo interesuje.
    > W innych czytasz jakas liczbe, i a potem sie okazuje ze to np sprawnosc
    > kwantowa.
    >
    > A i dla przemyslowych widze, ze tez nie prosto
    > https://kimla.pl/poradnik/dlaczego-fiber-tnie-taniej

    Niezbyt obiektywny artykuł. Np wlicza moc wyciągu jakby fiber nie
    potrzebował wyciągu. Są Co2 które nie maja turbin, a te z turbinami mają
    chyba wyższe sprawnosci.
    Powybierali dane jak było im wygodnie z różnych rodzajów co2.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 22. Data: 2020-11-14 11:15:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Obstawiam że dużą bo nie widziałem przy tym światłowodzie niczego co
    >by wyglądało na radiator.

    Na to wyglada. Ale nawet 90% to calkiem sporo strat.
    Duza powierzchnia chlodzaca ?

    >Niezbyt obiektywny artykuł. Np wlicza moc wyciągu jakby fiber nie
    >potrzebował wyciągu.

    Wyciag wyciaga spalony material ?
    Moze mniejsza plamka daje mniej materialu i wymaga mniejszego wyciagu
    ?
    Ale gdzies go tam wymienili i przy fiberze ...

    >Są Co2 które nie maja turbin, a te z turbinami mają chyba wyższe
    >sprawnosci.

    Z uzwglednieniem napedu turbiny czy bez ? :-)

    >Powybierali dane jak było im wygodnie z różnych rodzajów co2.

    no coz ... trudno znalezc dane, ale oni akurat sa producentem
    wycinarek, to moze wiedza jakie mieli lasery w poprzednich
    urzadzeniach.
    A moze troche naciagaja, bo promuja nowe :-)

    Ja pamietam tylko nieznosny halas, ktory byl na hali kilku takich
    wycinarek ... a przeciez wydaje sie, ze to powinno byc cichutkie :-)

    J.

  • 23. Data: 2020-11-14 12:00:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Na to wyglada. Ale nawet 90% to calkiem sporo strat.
    > Duza powierzchnia chlodzaca ?

    Krótki impuls? Czy to ciągła praca?

    > Ja pamietam tylko nieznosny halas, ktory byl na hali kilku takich
    > wycinarek ... a przeciez wydaje sie, ze to powinno byc cichutkie :-)

    Tak jak się zastanowić to chyba niebardzo.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2020-11-14 12:25:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-11-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Krótki impuls? Czy to ciągła praca?

    Praca co najmniej quasi-ciagla. Przeciez to pare godzin potrafi
    pracowac.
    Ale moze oplaca sie czestymi impulsami duzej mocy.

    >Tak jak się zastanowić to chyba niebardzo.

    Swiatlo bezglosne. Napedy ... przy grubych blachach wolno pracuja.

    Tylko te wentylatory chlodzace :-)

    J.

  • 25. Data: 2020-11-14 13:00:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Swiatlo bezglosne. Napedy ... przy grubych blachach wolno pracuja.
    >
    > Tylko te wentylatory chlodzace :-)

    I to one? A lokalny wzrost temperatury i rozszerzenia gazów nie będzie
    hałąsował? Szczególnie przy impulsowym.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2020-11-14 16:47:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 7 listopada 2020 o 18:45:15 UTC+1 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > takiego lasera.
    > Tak, wiem, można kupić i samą rurę, i wszystko złożone, półprzewodnikowe
    > maja większą sprawność itd., ale jak bym chciał gotowe, to bym Wam d'
    > nie zawracał.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
    Nie zrobicie. Talmudysci dyskutują i jak zawsze jak się zbiorą to chuj ze wszystkiego
    jest.

  • 27. Data: 2020-11-14 22:50:48
    Od: ks <b...@b...pl>

    > I to one? A lokalny wzrost temperatury i rozszerzenia gazów nie będzie
    > hałąsował? Szczególnie przy impulsowym.

    Przy co2 słychać to podobnie jak silnik indukcyjny zasilany falownikiem.