  • 1. Data: 2018-07-28 07:07:17
    Temat: ABS
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Może dziwne pytanie, ale jak objawia się ABS w motocyklu? Nigdy nie
    miałem i nie wiem czego się spodziewać. Jak solidnie przyduszę to hamuje
    z takim dziwnym, nieregularnym chrobotem. Jakby jakiś dziad próbował
    laskę w szprychy wsadzać. To normalne? Spodziwałem się czegoś bardziej
    pulsacyjnego.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-07-29 10:22:19
    Temat: Re: ABS
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2018 07:07:18 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> [...]
    > z takim dziwnym, nieregularnym chrobotem. Jakby jakiś dziad próbował
    > laskę w szprychy wsadzać. To normalne? Spodziwałem się czegoś bardziej

    mniej wiecej normalne

    b.

  • 3. Data: 2018-07-31 03:20:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-29, Budyń <b...@g...com> wrote:

    > mniej wiecej normalne

    Dzięki. Przyjdzie się więc przyzwyczaic. Nb. załącza się to dużo łatwiej
    niz bym się spodziewał.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-07-31 13:02:14
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

> [...]
    > z takim dziwnym, nieregularnym chrobotem. Jakby jakiś dziad próbował
    > laskę w szprychy wsadzać. To normalne? Spodziwałem się czegoś bardziej

    W motocyklu to nie wiem, ale w samochodzie mam dokładnie tak jak mówisz.
    Czuć pod nogą jak ABS odbija i słychać taki "chrobot", "terkot".

    --
    [ Yaris I FL 1.3 '04 & Hayabusa '00 & Yamaha YP-125R '07 ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 5. Data: 2018-08-08 21:43:30
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

> [...]
    > z takim dziwnym, nieregularnym chrobotem. Jakby jakiś dziad próbował
    > laskę w szprychy wsadzać. To normalne? Spodziwałem się czegoś bardziej

    Najbardziej wyczuwalne jest włączenie ABSu przy hamowaniu tyłem. Przez
    but powinieneś czuć "stukanie". Przy hamowaniu przodem, nie przypominam
    sobie bym czuł jakies wibracje na klamce.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2018-08-15 11:00:00
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 8 sierpnia 2018 21:43:30 UTC+2 użytkownik Piotr Rezmer napisał:

    > Najbardziej wyczuwalne jest włączenie ABSu przy hamowaniu tyłem. Przez
    > but powinieneś czuć "stukanie". Przy hamowaniu przodem, nie przypominam
    > sobie bym czuł jakies wibracje na klamce.

    boś w życiu przodem nie zahamował porządnie :) Odkąd posiadłem abs-a to czesto
    hamowałem az do pierwszych impulsów na klamce. Nieźle sie zdziwiłem ileż mozna na
    mokrym wycisnąć z opony.

    b.

  • 7. Data: 2018-08-17 06:47:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, Piotr Rezmer <i...@d...org> wrote:

    > Najbardziej wyczuwalne jest włączenie ABSu przy hamowaniu tyłem. Przez
    > but powinieneś czuć "stukanie". Przy hamowaniu przodem, nie przypominam
    > sobie bym czuł jakies wibracje na klamce.

    Sprawdzalem jak dotąd na tyle właśnie. Musze na próbę mocniej ścisnąć
    klamke, ale cos kojarzę, że juz mi sie to z raz zdarzyło i faktycznie
    niczego nie wyczułem. Z tym, że na tyle to nie tylko czuje ale i słyszę.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-08-17 06:53:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-15, Budyń <b...@g...com> wrote:
    > boś w życiu przodem nie zahamował porządnie :) Odkąd posiadłem abs-a
    > to czesto hamowałem az do pierwszych impulsów na klamce. Nieźle sie
    > zdziwiłem ileż mozna na mokrym wycisnąć z opony.

    Przesiadłem się z automatu z hamulcami na obu klamkach i pierwsze
    2 dni miałem stare odruchy. Ale może nadal trochę brakowało :) Na
    tylnym w sumie jestem zaskoczony jak łatwo ten ABS łapie.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-08-17 11:17:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

> [...]

    > 2 dni miałem stare odruchy. Ale może nadal trochę brakowało :) Na
    > tylnym w sumie jestem zaskoczony jak łatwo ten ABS łapie.

    Bo tył generalnie łatwo traci przyczepność...

  • 10. Data: 2018-08-17 12:23:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-17, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Bo tył generalnie łatwo traci przyczepność...

    No wiadomo, nic go przy hamowaniu nie dociska, ale i tak jestem zdziwiony.

    --
    Marcin