  • 1. Data: 2019-12-02 00:37:14
    Temat: ADB, Vysor itznp.... (itznp -- i temu zupełnie niepodobne)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Jak spod kon_troli 64Windows10 na laptopie dostać się do telefonu
    tak, by wywalić z tegoż telefonu niepotrzebne aplikacje, ale nie
    hurtowo (poprzez przywrócenie ustawień fabrycznych [czytałem, że
    fabrykanci są źli i nieludzcy!!!]) lecz wybiórczo?

    Nijak nie mogę uruchomić telefonu tak, by wywalić aplikacje
    klapiąc w telefoniczny ekran...

    Podpinanie drutem do laptopa daje mi (; coś ;)

    List of devices attached
    G5AXB7304490RWX sideload

    więc telefon niby żyje i trochę gada z laptopem,
    ale dla mnie to jakby ;) za mało... ;)

    Cokolwiek innego wpiszę -- raczej ;) niewiele otrzymam:

    error: closed

    albo:

    - waiting for device -

    Jak choćby obejrzeć pamięć telefonu na ekranie laptopa?

    Może choć ściągnąć stamtąd to i owo?...

    -=-

    Potrzebni mi raczej praktycy, nie praktykanci czy teoretycy... ;)
    [może piszę trochę zbyt chamsko?...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-12-02 08:31:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak spod kon_troli 64Windows10 na laptopie dostać się do telefonu
    jakiego?

    > Podpinanie drutem do laptopa daje mi (; coś ;)
    drutem?

    > Potrzebni mi raczej praktycy, nie praktykanci czy teoretycy... ;)
    > [może piszę trochę zbyt chamsko?...]
    chamsko, nie. Bardziej literacko. Coś jak Mickiewicz, żeby uczniowie
    zgadywali czy masz telefon z androidem, bo z tereści nie wynika.
    natomiast nauczyciel krzyknie: ADB w tytule cymbały! To co napisałeś
    może jest do rozszyfrowania, ale sądzę że mało komu się będzie chciało,
    czyli odcinasz większość potencjalnych pomocników. Krótka odpowiedź na
    Twoje problemy:
    pm uninstall -k --user 0 com.my.demo.app
    Lecz z praktyki wynika ze o niebo łatwiej zrobisz porządek robiąc roota
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-12-02 10:58:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" qs2ekf$ag7$...@d...me

    > jakiego?

    Asus Max z Androidem 6.cośtam.

    > drutem?

    Przewodem USB.

    > chamsko, nie. Bardziej literacko. Coś jak Mickiewicz, żeby uczniowie zgadywali czy
    masz telefon z androidem, bo z tereści nie
    > wynika.

    Coś jeszcze istnieje poza Androidem i Jabłkowymi?...

> [...]
    na Twoje problemy:

    > pm uninstall -k --user 0 com.my.demo.app

    Co tym sposobem odinstaluję?
    Stąd (z tego komputera) mogę pisać, ale telefonu tu raczej nie
    podepnę, więc teraz nie sprawdzę, ale z góry chcę wiedzieć, co
    uzyskam...

    > Lecz z praktyki wynika ze o niebo łatwiej zrobisz porządek robiąc roota

    Co dałby mi root?
    Nie musi być łatwiej -- oby było skutecznie...
    Oby telefon ruszył bez ,,przywracania ustawień fabrycznych'' czy jak się to zowie...

    Obecnie uruchamia się bez widocznego efektu...
    Na ekranie jest tylko logo 'ASUS' pod
    którym jest napis: 'IN SEARCH OF INCREDIBLE'...

    -=-

    Dlaczego ten telefon nie chce uruchomić się w jakimś trybie awaryjnym,
    z minimalną liczbą aplikacji dającą możliwość przeglądania i usuwania
    informacji z ,,dysku''?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-12-02 20:56:52
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 01/12/2019 11:37 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    >
    > Może choć ściągnąć stamtąd to i owo?...
    >
    > -=-
    >
    > Potrzebni mi raczej praktycy, nie praktykanci czy teoretycy... ;)

    Nikt ci raczej dokladnie nie opisze wszystkiego bo pewnie kazda sytuacja
    jest inna i kazdy telefon.

    Kiedys sobie zapisalem na boku ponizsza notatke:

    Jeśli ktoś sobie radzi z komputerem to warto śmietnik usunąć, to nie jest
    też jakaś skomplikowana operacja:
    - Włączamy tryb programisty i USB Debugging w słuchawce.
    - Instalujemy ADB na komputerze i App Inspector na telefonie, ta aplikacja
    poda nam nazwy pakietów aplikacji które zamierzamy odinstalować.
    - korzystając z ADB Shell usuwamy po kolei poleceniem pm uninstall -k
    --user 0 nazwa_pakietu crap z naszego telefonu.

    Wszystko jest dokładnie opisane, łacznie ze screenshotami etc. tu:
    https://www.xda-developers.com/uninstall-carrier-oem
    -bloatware-without-root-access/

    Z tego akurat nie skorzystalem bo swoje telefony mam zawsze dobrze
    podregulowane ale moze ci sie przyda.

  • 5. Data: 2019-12-02 23:16:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Telefon zgłasza się komputerowi poprawnie -- więc trochę w nim
    życia jest... Chcę zajrzeć do wnętrza pamięci (dysku) telefonu
    (coś na kształt DOSowego DIR) i wywalić (skasować -- coś na
    kształt DOSowego DEL czy ERASE) stamtąd to, co uznam za nieważne...

    "2late" q...@o...org

    > Nikt ci raczej dokladnie nie opisze wszystkiego bo
    > pewnie kazda sytuacja jest inna i kazdy telefon.

    Z moim telefonem jest coś złego -- to już wiem.
    Choćby sam włącza BT, gdy wyłączę ekran!!!
    (jakiś program-złoczyńca? -- IMO niekoniecznie...)

    Ponieważ dziwnie zachowywał się (jakby ociężale
    a zabijanie aplikacji nie skutkowało) postanowiłem
    wyłączyć go i włączyć -- ale natknąłem się na problem.

    Normalne włączenie telefonu nie było możliwe, ale
    można było uruchomić coś z napisem 'CSC Mode', po
    czym zrestartować -- dopiero ten manewr uruchamiał
    telefon. Ostatni raz uruchomiłem tak bez karty
    mikroSD, na której były aplikacje, ale po włożeniu
    karty wkrótce miałem dostęp do tychże aplikacji...

    Od tej pory telefon pracował poprawnie i nawet
    włożyłem doń obie SIMki.

    Ale... Ale jakiś diabeł :) podpowiedział, abym sprawdził,
    czy aby nie da się czegoś wywalić z telefonu na kartę...
    Tu chyba ;) popełniłem błąd i zamiast z telefonu na kartę,
    szło z karty na telefon... Szło do około 30%, ale jakoś
    bardzo powoli... Szacuję, że na karcie było około 6 GB...
    (jeszcze nie oglądałem karty spod komputera)

    Gdy następnym razem zerknąłem na telefon -- restartował się...

    Niestety nie pomogło ani wyjęcie SIMek i mikroSD, ani przechodzenie
    przez CSC Mode... BTW -- co mi dawało to przechodzenie przez
    CSC Mode, skoro po nim trzeba było restartować?...

    Zakładam, że cała ,,pamięć wewnętrzna'' (czyli tak zwany dysk)
    w telefonie jest zajęta tym, co omyłkowo skopiowałem z karty
    do telefonu i stąd jest problem... Zapewne też RAMka nie jest
    dostatecznie duża, a ten telefon zwykle uparcie jakoś usiłuje
    odtworzyć stan sprzed restartu -- nie wiem, po co!!!

    Zapewne kasowanie partycji Cache daje jakąś ulgę także RAMce
    za sprawą skutecznego ubijania aplikacji, ale kasowanie tej
    partycji także nie pomaga...

    -=-

    Moim zdaniem może mi pomóc skasowanie części zawartości ,,dysku''
    w telefonie -- stąd moje starania o dogadanie się z telefonem
    poprzez ADB.

    -=-

    Support Asusa... Niestety dostałem odpowiedź, że bez
    ,,przywrócenia ustawień fabrycznych nie uda się''...

    Trudno mi uwierzyć w taki support?
    Ależ nie -- z góry wiedziałem/założyłem, że tak właśnie będzie...
    Telefon kupiłem ponad 3 lata temu, wyprodukowano go w maju
    2016 r., zaprojektowano zapewne ze dwa lata wcześniej, więc
    dla Asusa to już the history... ;)

    Beside the victory
    That is history... ;)

    Wiem, wiem... Niezupełnie poprawnie i niezupełnie dokładnie... ;)

    Beside the victory
    That's our destiny

    czy raczej

    Beside the victory
    That's her destiny

    The/their victory -- bo jednak sprzedali... ;)

    Patrząc od strony finansowej -- worki na śmieci kosztują
    mniej więcej tyle samo... ;) Będąc/kupując w Biedronce
    liczę koszty workowania śmieci, więc wiem. ;)

    [zaraz mi zarzucą, że zużywam bezpłatne worki Lidlowe
    wkładane do metalowych puszek po brzoskwiniach?...
    owszem -- ale moi rodzice zużywają płatne...]

    Telefon żył około 1250 dni i kosztował 999 pln, co
    po odpodatkowaniu daje 666 pln, czyli nieco ponad
    50 groszy dziennie...

    -=-

    > Kiedys sobie zapisalem na boku ponizsza notatke:

    > Jeśli ktoś sobie radzi z komputerem to warto śmietnik
    > usunąć, to nie jest też jakaś skomplikowana operacja:

    > - Włączamy tryb programisty i USB Debugging w słuchawce.

    Ale do tego (by włączyć ów tryb) trzeba mieć funkcjonujący telefon.

    Zakładam, że mam ten tryb włączony, bo i po cóż miałbym go
    wyłączać a zapewne włączyłem, aby stosownie sformatować
    kartę mikroSD jako przedłużenie ,,dysku''...

    > - Instalujemy ADB na komputerze i App Inspector na telefonie,

    Telefon nadal nie jest włączony do końca...

> [...]
    > pm uninstall -k --user 0 nazwa_pakietu crap z naszego telefonu.

    > Wszystko jest dokładnie opisane, łacznie ze screenshotami etc. tu:

    Zaraz zobaczę...

    > Z tego akurat nie skorzystalem bo swoje telefony
    > mam zawsze dobrze podregulowane ale moze ci sie przyda.

    Przyda się na pewno, choć nie wiem, czy akurat teraz, bo
    (jak już zauważyłem) telefon nie chce uruchomić się...

    -=-

    Dobrze by było, gdyby można było po prostu podejrzeć
    ów ,,dysk'' telefoniczny i wywalić zeń to i owo...

    Wiem, że telefon poprawnie pracował nawet wtedy, gdy
    miał tylko 300 MB wolnego miejsca -- tyle, że bardzo
    ślamazarnie... [o ile ślamazarnie to nadal poprawnie]

    -=-

    Dzięki za wszelkie porady...

    -=-

[...]

    Człowiek wytrzyma: bez jedzenia kilka tygodni; bez picia kilka godzin; bez oddychania
    kilka minut; bez telefonu... ;)

    Mi8 za 1100 pln wygląda nieźle, ale 3.4 Ah to IMO mało nawet dla amoleda...
    https://mi-home.pl/telefony-mi/mi-8-6gb-128gb-black
    6 GiB i 128 GB wygląda nieźle nawet bez możliwości włożenia mikroSD...
    Podwójne częstotliwości GPS i Galileo też są IMO ważne...
    Cena przystępna, choć dziś jest już Mi9 i lepiej...
    Tyko te baterie... ;) I cena -- normalnie jest znacznie droższy...
    Gorilla Glass 5 bodajże... 6.2" -- ale zewnętrznie mniejszy od 5.5" Asusa Maxa...

  • 6. Data: 2019-12-03 00:28:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

[...]

    Czy takie coś mogę uzyskać z poziomu [lub pionu?] ADB?
    ADB czy czegokolwiek innego?

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5de58d6b$0$555$6...@n...neostrada.pl

    > Telefon żył około 1250 dni i kosztował 999 pln, co

    1234 dni -- wierząc mym zapiskom grupowym
    (kupno 15 lipca 2016 roku) i tej stronie:
    https://www.infor.pl/kalkulatory/ilosci_dni.html#for
    666/1234=0,539708265802269
    czyli niespełna 55 groszy dziennie...
    [dziennie ze 2 razy mniej, bo jeszcze nocnie...]
    Może trochę przesadziłem z tymi workami -- kosztują
    mniej, ale niewiele mniej...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-12-03 02:12:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5de59e36$0$501$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > (coś na kształt DOSowego DIR) i wywalić (skasować -- coś na
    > kształt DOSowego DEL czy ERASE) stamtąd to, co uznam za nieważne...

    Jestem pod [chciałbym być nad?] wrażeniem!
    Skopiowałem 1 MB!
    Nic nie zainstalowałem, niczego nie odinstalowałem,
    ale coś skopiowałem -- nie wiem, dlaczego tak mało...
    [i po co mi to?...]
    Niby po skopiowaniu wiem, co tam jest, więc wiem, co
    mógłbym wywalić i wiem, ile jest tam miejsca?... Nic
    z tego -- większości nie mogę skopiować, bo 'Permission denied'...

    failed to copy '/sys/bus/usb/drivers/ccid_bridge/bind' to
    'a/sys/bus/usb/drivers/ccid_bridge/bind': Permission denied

    Załóżmy, że dotrę do czegoś, co mogę skasować...
    Jak to skasować z ADB? [from ADB?]

    Po co jest 'backup'?!
    Akurat nie mogę tego uczynić, ale zapewne po coś to jest...

    Gdyby tak zbakapować wszystko, przywrócić fabrykantów, pobawić
    się świeżynką (o ile wróci do życia) i ponownie odtworzyć świat
    sprzed zabawy?...

    Mi8 ma za mało pałeru... Poza tym chyba fajny...
    I nie ma już czarnopiątkowej ceny...
    Mi9 ma jeszcze mniej pałeru...
    Czy nie warto dać 6 Ah zamiast 3.3 Ah?...

    Czy wkrótce wszystkie telefony będą miały
    dwuczęstotliwościowe odbiorniki GPS/Galileo?

    Idę spać... Świat bez telefonu też jest fajny...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 8. Data: 2019-12-03 07:25:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mi8 ma za mało pałeru... Poza tym chyba fajny...
    do mi8 wgrasz lineage i nie będziesz miał problemów

    ToMasz

  • 9. Data: 2019-12-03 13:10:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" qs4v4d$2r7$...@d...me

    > do mi8 wgrasz lineage i nie będziesz miał problemów

    Ma za mały akumulator...
    Asus Max ma 5 Ah -- starcza na 5 godzin bez pstrykania fotek.
    Pstrykanie fotek zimą z doświetleniem zwala z nóg przy ponad 50% naładowania...

    Asus Max ma 5.5" IPS; Mi8 ma 6.21" AMOLED -- amoledy są raczej ;)
    oszczędniejsze niż IPS, ale tak czy siak IMO jest/obowiązuje prosta
    zasada -- potrzeba więcej Ah niż cali. ;)

    Nie wiem, dlaczego fotki chłoną tak dużo -- autofokus czy obróbka...
    Nie wiem, dlaczego te (telefoniczne) aparaty nie dają RAWek...
    (może za mało chętnych, ale IMO RAWkowanie nie kosztuje!)

    Mi8 (nawet w niskiej/okazyjnej cenie) przekracza mój budżet i ma za mały
    akumulator...

    [poczynię kroki prawne zmierzające q zwiększeniu tego budżetu -- toż
    jestem doradcą podatkowym, którego głównym/sztandarowym obowiązkiem
    jest optymalizacja podatkowa, której uskutecznianie narzuca na mnie
    Ministerstwo Finansów stosownym ślubowaniem oficjalnym... na oku
    mam już pierwszy krok optymalizacyjny... program księgujący też
    opłaciłem (IMO w całości!) dzięki prawnej optymalizacji podatkowej...
    w finansach/podatkach wszystko trzeba prowadzić zgodnie z prawem...
    to podstawa... nie można ot tak sobie przekroczyć budżetu... trzeba
    wygospodarować stosowne środki optymalizacją podatkową lub zwiększeniem
    dochodu... niestety ww. pierwszy krok da jedynie ~25% potrzebnych/brakujących
    środków... jest IMO łatwy w postawieniu, ale nie wystarczy... szkoda, że nie
    wpadłem na ten pomysł wcześniej?... ano szkoda! -- za złe rozporządzenie
    mieniem firmowym (w tym za braki optymalizacyjne) podległej firmy grożą
    ogólnie prawne konsekwencje... działanie na szkodę własnej firmy też bywa
    przestępstwem... poza Bożą karą (wyższym podatkiem) grożą za takie przestępstwa
    także kary ludzkie/państwowe... potrzeba (dodatkowych środków na zakup telefonu)
    matką wynalazków?... jeśli nowego telefonu nie kupię -- zostanie niezbilansowana
    optymalizacja?... będę musiał kupić coś innego lub pogodzić się ze stratą?...
    będę mógł zmniejszyć ceny mych usług?... IMO są już bardzo niska... zbyt
    niskie ceny to psucie rynku... to też zjawisko niepożądane... destabilizuje
    rynek i w efekcie prowadzi do niekontrolowanych skoków cen -- rzecz jasna
    skoków w górę... takie zaniżanie cen nie tylko nie jest oczekiwane przez
    klientów, lecz wręcz przeciwnie -- wprowadza niepewność/lęk, przez co
    wprowadza straty...]

    Nad zwiększeniem mego budżetu popracuję ja, ale nad większą pojemnością
    akumulatora popracować musi IMO producent...

    Do gadania mogę wygrzebać ze śmietnika starą Nokię...
    Smartfon potrzebny mi nie tylko do gadania czy SMSowania...

    -=-

    Jak za pomocą ADB skasować to i owo z telefonu?...
    Jak zrobić coś na kształt DIR (by wiedzieć, co
    skasować) i jak skasować?...

    DIR mogę uzyskać poprzez skopiowanie wszystkiego na dysk laptopa...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-12-03 23:35:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5de5b683$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > failed to copy '/sys/bus/usb/drivers/ccid_bridge/bind' to
    > 'a/sys/bus/usb/drivers/ccid_bridge/bind': Permission denied

    > Załóżmy, że dotrę do czegoś, co mogę skasować...
    > Jak to skasować z ADB? [from ADB?]

    Mogę odinstalować? IMO niekoniecznie, gdyż odinstalowanie wymaga
    i wiedzy dotyczącej nazwy ;) odinstalowywanej aplikacji (nigdy
    nie odinstalowywałem poprzez ADB) i... odrobiny wolnego miejsca
    na telefonicznym ,,dysku''...

    Dobrze by było jakoś zweryfikować zwartość/integralność zapisów
    ,,dyskowych'', skoro telefon wyłączył się w trakcie kopiowania
    -- mniemam niestety, że z karty do telefonu...

    Wiem, że to trochę głupio brzmi: ,,zamiast z telefonu na kartę,
    prawdopodobnie kopiowałem z karty na telefon'', ale jakoś ;)
    nie poświęciłem zbyt wiele uwagi tej czynności... Raczej ;)
    wykonywałem ją pomiędzy snem i dniem ;) bez należytej
    uwagi/staranności/koncentracji...

    Dziś wiem, że powinienem był jak najszybciej:

    - zbakapować wszystkie ustawienia
    (nigdy tego nie zrobiłem, choć to
    mój czwarty telefon z Androidem
    i diabli wiedzą, który w ogóle...)
    telefonu
    - zbakapować to, co ważne...
    akurat niemal wszystkie zdjęcia
    i filmy zostały zbakapowane, gdyż
    wśród nich znalazło się jedno ważne,
    które ściągnąłem (razem ze wszystkimi
    innymi) tuż po pstryknięciu...
    zbakapowałem i obrobiłem PSem CC...
    [wiem, wiem -- PSem czy muchą?...]
    ale później jeszcze pstryknąłem
    kilka fotek...

    po tym, jak telefon zgłosił pierwsze objawy zniechęcenia...

    -=-

    Widziałem w sklepach Mi8 -- ceny przeróżne!!!
    Wiele detali (takich, jak niezbyt pojemny
    akumulator) mnie zniechęca do kupna...
    Raczej chcę odzyskać Asusa Maxa...
    Kupić coś będę musiał -- życie bez smartfonu
    nie jest trudne, ale jest... Kosztowne...
    I raczej nie kupię czegoś na rok (2GiB/16GB)
    lecz na kilka lata, więc przynajmniej 6GiB/64GB...
    Za dwa lata 2GiB/16GB starczy na rozmowy... ;)
    Aplikacje urosną tak, że nie zmieszczą się ani
    do RAMki, ani na dysku i przeciążą CPU...
    Z bezpieczeństwem taki smartfon też będzie na bakier...
    3 Ah z ekranem IPS -- IMO starczy na godzinę
    aktywnego ;) używania...

    Pamiętam Samsunga Ace -- nawigacja (nie pamiętam,
    która) starczyła akurat na przejazd przez wielką
    metropolię w północnowschodniej Polsce... Nie
    przez całą -- z ulicy Krętej na Pietrasze...
    Odwiedziłem dentystę, któremu chciałem
    zaprezentować Ace, co mi nie udało się,
    gdyż nawigacja pracująca podczas dalekiej ;)
    podróży niemal zupełnie rozładowała ów telefon...

    Nowy Monster starczał na jakieś 4 godziny...
    To był szok postępowy -- niemal jak skok w nieskończoność!!!
    Asus Max starcza na jeszcze więcej!!!
    Może nawet na 6 godzin!!! -- o ile bez fotografowania itp...

    Jeśli ktoś mi mówi, że akumulator w telefonie pociągnie dwa
    dni -- to wiem, że niezupełnie ten ktoś zna rzeczywistość...
    Dwie SIMki ciągną? -- niezupełnie!! Wyłączenie jednej z nich
    (a nawet obu naraz) nie wydłuża znacząco czasu pracy...

    -=-

    Zakładam, że AMOLEDy mają znacznie mniejsze zapotrzebowanie
    energetyczne niż IPS, ale inne podzespoły też ciągną a CPU
    i GPU stają się coraz bardziej wymagające... LTE podczas
    ściągania też zjada wiele... WiFi -- podobnie... Sam
    nasłuch GSM nie jest zbyt kosztowny...

    Zwłaszcza SIMki Aero2 dużo zżerały w 3G/HSPA.

    --