  • 1. Data: 2023-01-13 13:51:58
    Temat: Akumulator sodowo-jonowy, produkcja już leci, podobno tak samo dobry a tańszy (docelowo o połowę od li-ion)
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    w 6:39 coś mu się źle zmontowało i będzie głośno, ale ogólnie kanał w miarę porządny,

    kilka jego filmów widziałem i nie wzbudził zastrzeżeń merytorycznych

    https://www.youtube.com/watch?v=wOh9H5SvYx4

  • 2. Data: 2023-01-13 14:01:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2023 o 13:51, m4rkiz pisze:
    > w 6:39 coś mu się źle zmontowało i będzie głośno, ale ogólnie kanał w
    > miarę porządny, kilka jego filmów widziałem i nie wzbudził zastrzeżeń
    > merytorycznych

    Inni mają dokładnie odwrotne obserwacje o tym kanale.

    Tutaj też ściemnia,np.. nie był łaskaw wspomnieć, o dwa razy mniejszej
    gęstości energii.
    Co daje przełożenie na dwa razy więcej baterii w samochodzie i dwa razy
    wyższą jej masę.

    Skutków chyba nie trzeba tłumaczyć......

  • 3. Data: 2023-01-13 14:04:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2023-01-13 o 13:51, m4rkiz pisze:
    > w 6:39 coś mu się źle zmontowało i będzie głośno, ale ogólnie kanał w
    > miarę porządny, kilka jego filmów widziałem i nie wzbudził zastrzeżeń
> [...]

    Bardzo się zawsze podnieca, prawie orgazm.
    A tu opowiada jak za pomocą krzemionki przerobić zwykły akumulator
    ołowiowy aby był prawie wieczny.
    https://www.youtube.com/watch?v=xYMqCc01wHY&t=331s

  • 4. Data: 2023-01-13 14:39:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    O sodowych już dawno temu czytałem, ale z racji marnej gęstości energii
    nadają się raczej tylko do chałupy. Za to ponoć mają być tanie. Ale póki
    co w handlu nigdzie nie widzę :/

  • 5. Data: 2023-01-13 16:10:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.01.2023 o 14:39, Lisciasty pisze:
    > O sodowych już dawno temu czytałem, ale z racji marnej gęstości energii
    > nadają się raczej tylko do chałupy. Za to ponoć mają być tanie. Ale póki
    > co w handlu nigdzie nie widzę :/

    Jeżeli faktycznie mają mieć połowę gęstości energii li-ion, ale zapewniać 4000+
    cykli,
    pracować w szerokim zakresie temperatur, być o połowę tańsze, z dostępnych
    materiałów, bez
    szansy na pożar to widzę tu szereg możliwości, łącznie z faktycznie wymiennymi
    bateriami,
    co przy jednym standardzie (samochód - domowy magazyn energii) mogłoby się udać.

    Już sam domowy magazyn z wymiennymi ogniwami w rozsądnej cenie by mnie skusił, bo
    jednak
    aku trakcyjnego z widlaka nie będę do piwnicy wstawiał.

    Wydaje mi się, że głównym powodem dla którego nikt do teraz nie zdecydował się na
    wymienne
    baterie w autach (przynajmniej na taką skalę żebym coś o tym wiedział) jest to że
    rodzi to
    olbrzymie problemy jeżeli chodzi o bezpieczeństwo (potencjalna łatwopalność
    nieznanych
    baterii, na etapie ładowania, montażu, eksploatacji, wyjmowania, i to taka, która
    jest w
    praktyce nie do powstrzymania). Jak się do tego doda komplikacje natury technicznej
    (delikatne i potencjalnie niebezpieczne baterie które trzeba dobrze obudować, więc o
    łatwym dostępie nie może być mowy), to mamy coś, czego nikt nawet kijem nie chce
    ruszać.

    https://www.science.org/content/article/sodium-batte
    ries-are-one-step-closer-saving-you-mobile-phone-fir

    jeżeli to zagrożenie by odpadało, to jest to moim zdaniem spora rewolucja.

  • 6. Data: 2023-01-13 20:31:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-01-2023 o 16:10, m4rkiz pisze:

> [...]
    > zapewniać 4000+ cykli, pracować w szerokim zakresie temperatur, być o
    > połowę tańsze, z dostępnych materiałów, bez szansy na pożar to widzę tu

    Dopiero byłoby narzekanie na zasięg, jakby wszystko z obecnych 400 km,
    miało spaść do 200.
    Cofnięcie się w rozwoju o minimum 5 lat...

  • 7. Data: 2023-01-13 23:24:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-01-13 o 20:31, Cavallino pisze:

    > Dopiero byłoby narzekanie na zasięg, jakby wszystko z obecnych 400 km,
    > miało spaść do 200.
    > Cofnięcie się w rozwoju o minimum 5 lat...

    Komu jak komu, ale Tobie to raczej by nie przeszkadzało.
    Przestawił byś odpowiednie klapki i poszedł na obiad.

  • 8. Data: 2023-01-14 14:59:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.01.2023 o 20:31, Cavallino pisze:
    > Dopiero byłoby narzekanie na zasięg, jakby wszystko z obecnych 400 km,
    > miało spaść do 200.
    > Cofnięcie się w rozwoju o minimum 5 lat...

    czemu?

    przecież to nie byłby zakaz produkcji aut z wielkimi bateriami li-ion

    gdyby powstał elektryczny ekwiwalent butli 11kg to poważnie bym się zastanowił nad
    elektrykiem, domowym magazynem, kamperem, stacją zasilania narzędzi do firmowego vana
    etc

    to nie sam zasięg jest dla mnie problemem ale łatwość i czas jego uzupełnienia,
    zwłaszcza
    w bardziej egzotycznych miejscach

  • 9. Data: 2023-01-14 15:28:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-01-2023 o 14:59, m4rkiz pisze:

    > czemu?

    Pytaj e-hejterów o co gardłują.
    Zasięg jest ich podstawowym kryterium hejtu...

  • 10. Data: 2023-01-14 17:29:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.01.2023 o 15:28, Cavallino pisze:

    > Pytaj e-hejterów o co gardłują.
    > Zasięg jest ich podstawowym kryterium hejtu...

    Nie prawda, większość ludzi w tym kraju mieszka w blokach/mieszkaniach,
    w których sobie elektryka nie doładują.