  • 1. Data: 2010-10-07 12:53:24
    Temat: Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Właśnie mi w jednym miejscu takowy UPS zaczął sygnalizować koniec życia
    baterii. Koszt baterii APC RBC23 to ~1000-1200PLN zależnie od sklepu.
    Widze że to są zwykłe żelowe akumulatory i zastanawiam sie czy nie
    zastąpić ich innymi bez sitodruku z logo APC ale za to tańszymi. Czy
    ktoś ma doświadczenie z wymianą akumulatorów na zamienniki w tym modelu
    i czy może powiedzieć czy moge napotkać jakieć trudności?

    Zdrówko

  • 2. Data: 2010-10-07 13:11:44
    Temat: Re: Akumulatory do APC SMART-UPS 1500RM
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    > APC RBC23
    Kup sobie takie CSB i bedziesz zadowolony:
    http://allegro.pl/nowy-akumulator-csb-9ah-12v-idealn
    y-do-upsow-apc-i1247819217.html
    Ja mam takie W APC Smart 1400VA (wersja Rack) i chodza 3ci rok
    Kupowalem u tego czlowieka 3 lata temu

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-10-08 07:52:58
    Od: Chopin <m...@p...pl>

    W dniu 2010-10-07 15:11, Tasiorsa pisze:
> [...]
    y-do-upsow-apc-i1247819217.html

    > Ja mam takie W APC Smart 1400VA (wersja Rack) i chodza 3ci rok

    Możesz śmiało kupić zamienniki.
    Spotkałem się z UPS'ami APC w których były oryginalne baterie marki CSB.
    Sądzę, że każda inna marka akumulatora, która posiada parametry
    akumulatora do twojego UPS'a spełni swoje zadanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Chopin

  • 4. Data: 2010-10-08 09:22:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-08, o godz. 09:52:58
    Chopin <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > CSB. Sądzę, że każda inna marka akumulatora, która posiada parametry
    > akumulatora do twojego UPS'a spełni swoje zadanie.

    OK - będą zamienniki. Zapytałem bo miałem do czynienia z paroma UPS-ami
    APC (ale nie rackowymi ale też z serii Smart) które po
    włożeniu zamienników i kalibracji nie chciały działać.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2010-10-08 09:37:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > OK - będą zamienniki. Zapytałem bo miałem do czynienia z paroma UPS-ami
    > APC (ale nie rackowymi ale też z serii Smart) które po
    > włożeniu zamienników i kalibracji nie chciały działać.
    A to zależy jak robisz kalibrację. Jeśli chodzi Ci o programową, to
    zapomnij, bo przynajmniej w części (jeśli nie we wszystkich) Smartach
    robi się kalibrację sprzętową, czyli konkretnie ustawia napięcie
    ładowania, które zmienia się z biegiem czasu i starzenia się elementów.
    Do tego zabiegu potrzebne są: wkrętak, lutownica, właściwy rezystor :-)

    Maciek

  • 6. Data: 2010-10-08 09:50:14
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ładowania, które zmienia się z biegiem czasu i starzenia się elementów.
    > Do tego zabiegu potrzebne są: wkrętak, lutownica, właściwy rezystor :-)

    Przybliż proszę
    Kończą mi się akumulatorki i będę zmieniał
    Czytałem wstępnie jak się robi kalibrację
    i trochę mnie to zniechęciło;)
    To co piszesz wydaje sie ciekawsze.

    Artur(m)

  • 7. Data: 2010-10-08 10:01:35
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-08 11:50, Artur(m) pisze:
    > Przybliż proszę
    > Kończą mi się akumulatorki i będę zmieniał
    > Czytałem wstępnie jak się robi kalibrację
    > i trochę mnie to zniechęciło;)
    > To co piszesz wydaje sie ciekawsze.
    Poszukaj tematów z tym związanych na elektroda.pl. Kiedyś właśnie tam
    szukałem informacji odnośnie kalibracji Smartów i wyszło, że całkiem
    programowo nie da się tego zrobić. Najpierw trzeba skalibrować napięcie
    ładowania (poprzez dobór odpowiednich rezystorów), a później programowo.

    Maciek

  • 8. Data: 2010-10-08 11:14:15
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-10-08, o godz. 11:37:42
    Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > ładowania, które zmienia się z biegiem czasu i starzenia się
    > elementów. Do tego zabiegu potrzebne są: wkrętak, lutownica, właściwy

    Ten jak widzę ma programową. apctest ma odpowiednie opcje z tego co
    widzę. Co do lutownicy i reszty możesz rozwinąć szczegóły bo mi to
    niestraszne. Na ZPT-ach w podstawówce uczyli pobielać przewody i od
    tego czasu jakoś sobie radzę choć z lutowaniem rynien miałem
    problemy ;-)

    Zdrówko

  • 9. Data: 2010-10-09 07:15:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Ten jak widzę ma programową. apctest ma odpowiednie opcje z tego co
    > widzę.
    Każdy ma, tylko że to jest kalibracja jedynie z nazwy. Ten proces służy
    jedynie określeniu maksymalnego czasu pracy na bateriach, a nie
    regulacji parametrów ładowania.

> [...]
    > niestraszne. Na ZPT-ach w podstawówce uczyli pobielać przewody i od
    > tego czasu jakoś sobie radzę choć z lutowaniem rynien miałem
    Szczegółów niestety nie pamiętam, a nie chcę namieszać, więc odsyłam na
    elektroda.pl - powinni gdzieś mieć w archiwum.

    Maciek

  • 10. Data: 2010-10-09 08:28:22
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > ktoś ma doświadczenie z wymianą akumulatorów na zamienniki w tym modelu
    > i czy może powiedzieć czy moge napotkać jakieć trudności?
    Wkładaj odpowiedniki bez żadnego oporu, działają bez problemów.
    Zwróć tylko uwagę na typ/przeznaczenie kupowanych akumulatorów, bo ten
    sam rozmiar, ta sama pojemność - mogą być do innych celów. Są
    akumulatory żelowe specjalne do np alarmów i podtrzymywania napięcia,
    gdzie mają pojemność swoją ale tylko pod warunkiem bardzo małego poboru
    prądu (przez długi czas), oraz aku przewidziane do pracy w UPS, którym
    nie straszne rozładowywanie dużymi prądami.
    Aku "do alarmów" wsadzone do ups zachowuje się jakby było padnięte albo
    miało 10% swojej pojemności, a kilkukrotne użycie upsa (rozładowanie
    aku) powoduje jeszcze drastyczniejsze pogorszenie ich parametrów. Nie
    wytrzymują tak dużych prądów rozładowania.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173