  • 1. Data: 2021-09-27 22:45:23
    Temat: Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ?

    Akumulatory 7Ah 12V z UPS-a
    trzymaja napięcie, ale żarówki nie zaświecą

    Czy kto regenerowal dolewając do cel wody destylowanej ?

  • 2. Data: 2021-09-28 13:42:38
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 27 September 2021 at 22:45:23 UTC+2, a a wrote:
    > Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ?
    >
    > Akumulatory 7Ah 12V z UPS-a
    > trzymaja napięcie, ale żarówki nie zaświecą
    >
    > Czy kto regenerowal dolewając do cel wody destylowanej ?
    Napisałem do Panasonica, bo to są akumulatory żelowe do profesjonalnych UPS-ów
    i powinny wytrzymać 3 lata, ale Japończyk się ociąga z odpowiedzią

    ten model i mają 2 lata a nie 10

    Model No. UP-PW1245P1 (12V)

    i były prawidłowo eksploatowane w UPS-ie i padły

    trzymają napięcie, ale nie dają prądu i żarówki 12V nie zaświecą

  • 3. Data: 2021-09-29 10:12:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Sep 2021 13:45:23 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Akumulatory żelowe Panasonic trzymają napięcie, ale nie daja prądu, czy wyschły ?
    >
    > Akumulatory 7Ah 12V z UPS-a
    > trzymaja napięcie, ale żarówki nie zaświecą
    >
    > Czy kto regenerowal dolewając do cel wody destylowanej ?

    kiedys z ciekawosci sprobowalem - nic to nie dalo.

    Innym razem sprobowalem zmierzyc napiecie pod obciazeniem zarowkami
    ... i jak wczesniej ten amper jeszcze dawal, tak za moment przestal -
    czyzby korozja polaczen ?

    Tak wiec mechanizm uszkodzenia mnie ciekawi, ale na sekcje to nie
    bardzo mam ochote ... ot, padaja w UPS szybko, i chyba nic sie na to
    nie poradzi.

    Jak masz dobra wage - zwaz nowe aku przed wsadzeniem - ciekawe czy da
    sie ten ubytek masy zwazyc.
    Tylko co - jeszcze sobie jakis odwaznik wzorcowy zachowac ?

    J.

  • 4. Data: 2021-09-29 10:20:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2021 04:42:38 -0700 (PDT), a a wrote:

    > Napisałem do Panasonica, bo to są akumulatory żelowe do profesjonalnych UPS-ów
    > i powinny wytrzymać 3 lata, ale Japończyk się ociąga z odpowiedzią
    > ten model i mają 2 lata a nie 10

    Japonczyk ma cie ... w glebokim powazaniu.
    Ale moze znajdzie czas, aby grzecznie odpisac ... ze 3 lata, to jest
    żywotnosc orientacyjna, i duzo zalezy od warunkow - chocby czy UPS
    je prawidlowo laduje, albo temperatury w obudowie.
    I ze gwarancja to 2 lata :-)

    > Model No. UP-PW1245P1 (12V)
    > i były prawidłowo eksploatowane w UPS-ie i padły

    Czy tak prawidlowo to nie wiesz.
    A chocby - ile bylo wylaczen pradu, bo niektore olowiowe nie lubia
    glebokich rozladowan.

    A z innej beczki - jaki moc tego UPS, ile akumulatorow, a jakie
    parametrytry rozladowania podaje Panasonic w katalogu ?

    P.S. Test UPS wazna rzecz, bo nawet nie wiesz, czy jeszcze
    podtrzymuje, czy juz nie ...

    J.

  • 5. Data: 2021-09-29 12:12:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.09.2021 o 22:45, a a pisze:
    > Czy kto regenerowal dolewając do cel wody destylowanej ?
    Ja tak robiłem z całkiem dobrym skutkiem. Akumulatory były chińskie i
    miały zamknięcia w formie gumowych kapturków dostępnych po odklejeniu
    podłużnej płytki. Żyły potem jeszcze co najmniej rok.
    Jacek

  • 6. Data: 2021-09-29 15:05:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 29 September 2021 at 12:12:34 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > miały zamknięcia w formie gumowych kapturków dostępnych po odklejeniu
    > podłużnej płytki. Żyły potem jeszcze co najmniej rok.

    Tak zrobię
    ale nie wiem ile dolać wody destylowanej do aku 7A / 12V
    aby się wchlonęła w żel i nie obniżyła znacznie pH
    Takich aku jest w UPS-ie 15 lub 30 i jak padnie kilka, to się wymienia wszystkie, jak
    leci

    Ale bardzo dobry pomysł to ważenie aku
    Szkoda, że producent nie podaje wagi nowego w gramach, wtedy byłoby wiadomo, czy woda
    wyparowala.

  • 7. Data: 2021-09-29 15:35:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 29 September 2021 at 15:05:40 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    >
    > Ale bardzo dobry pomysł to ważenie aku
    > Szkoda, że producent nie podaje wagi nowego w gramach, wtedy byłoby wiadomo, czy
    tutaj znalazłem na elektrodzie ten temat

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3200233.html

    bo kupiłem 2 używane aku YUASA
    SWL1800FR

    https://www.yuasa.co.uk/swl1800fr-swl1800fr.html

    i stały przez rok, bo nie miałem siły nosić je do prostownika na piętro

    ale przeniosłem i kupiłem zasilacz regulowany niemiecki 0-30V/0-2,5A
    czyli słaby a dodatkowo wyświetlacz amperowy nie działa
    no i ładuję je maksymalną mocą

    Na maksie, pięcie ladowania 15,21 V ale i tak limit prądu

    Gdy odłączę zasilacz napięcie spada do 13V
    zatem chyba tym zasilaczem nigdy nie osiągnę naładowania do 13,5V

    2,4V x 6 = 14,4V zalecane napięcie ładowania

    C zyli problem trudny, ale poszukam wagi i zważę oba aku, czy znacznie się różnią.

  • 8. Data: 2021-09-29 17:31:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 06:35:44 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    >
    > 2,4V x 6 = 14,4V zalecane napięcie ładowania
    >
    > Czyli problem trudny, ale poszukam wagi i zważę oba aku, czy znacznie się różnią.

    Ale co - jeden dobry, a drugi zly?
    Bo tak z katalogu, to sie raczej masy nie dowiesz - taka "srednia"
    podana, ile bylo na poczatku - nie wiadomo dokladnie.

    Jak kupiles uzywane, a potem jeszcze rok staly, moze w dodatku
    nienaladowane, to ich stan jest nieokreslony. Moze byc bardzo zly.

    Napiecia w miare typowe - jak odlaczysz akumulator od prostownika,
    to napiecie spada - i dosc szybko osiaga 13.2V.
    Miernik masz dokladny? to jest 13.0V czy 13.2V.

    Teraz przeczytaj datasheet.
    Napiecie ładowania "float" 13.75V. "cyclic" 14.5V.

    Cykliczne, to taki tryb, gdzie rozladowujesz, ładujesz, i odlaczasz
    prostownik.
    "Float" - zapewne maja na mysli dlugotrwale pozostawanie pod
    napieciem.
    Zbyt wysokie napiecie szkodzi, bo sie wodor wydziela, a dolac wody nie
    ma jak.

    Te akurat maja rekombinacje gazow, to im ta elektroliza tak bardzo
    przeszkadzac nie powinna.

    J.

  • 9. Data: 2021-09-29 17:36:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2021 06:05:39 -0700 (PDT), a a wrote:

    > Tak zrobię
    > ale nie wiem ile dolać wody destylowanej do aku 7A / 12V
    > aby się wchlonęła w żel i nie obniżyła znacznie pH

    pH to akurat nie obnizysz. Zostaw troche miesca w celi na ekspansje -
    -czyli zobaczac ile wolnego i dolej wody do polowy.

> [...]
    >
    > Ale bardzo dobry pomysł to ważenie aku
    > Szkoda, że producent nie podaje wagi nowego w gramach, wtedy byłoby wiadomo, czy

    Pewnie ma za duzy rozrzut masy.
    No i ... jemu wcale nie zalezy na tym, abys uzupelnil wode - jemu
    zalezy, abys kupil 30 nowych :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-10-01 19:32:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 29 September 2021 at 17:36:16 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > Pewnie ma za duzy rozrzut masy.
    > No i ... jemu wcale nie zalezy na tym, abys uzupelnil wode - jemu

    Hurrraaaa

    Dostałem odpowiedź od Panasonica
    i szczegółowy manual

    a w międzyczasie ładowałem 2 aku
    i cały dzień, napięcie 14,4V, max 2,5A (na rozruch)
    i 1. się naładował ponad 12V, ale się sam rozładowuje juz jest 12V

    ale najwazniejsze, że mała żarówka samochodowa 12V świeci

    2-gi, ładowany podobnie, już 2-gi dzień trzyma ponad 13V

    podłączyłem żarówkę i świeci, napięcie spadło do 12,9V

    ale znów wzrosło do 13V

    Czyli one są niejednorodne i chyba się nie nadają do UPS,
    bo w stringu jedne się przeładują, a inne nie doładują

    Nie wiem skąd on trzyma te 13V
    bo ładowałem wiele użytków i jednak max napięcia, stabilny po naładowaniu
    to około 12,5V

    Szukam wagi to porównam na ile się różnią w gramach.