    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Algorytm przycinania odcinkaj do okna
    Date: Sat, 14 Nov 2009 23:01:14 +0100

    Witam.

    Mam wydawało by się trywialny problem:

    Musze narysowac odcinek która nie mieści się w obszarze wyswietlacza
    rastrowego. Powiedzmy, ze mam 1-bitowy kolor a jeden z punktów odcinka
    leży poza oknem wyświetlania. Oczywiście używam jakiegoś algorytmu, np.
    Cohena-Sutherlanda czy cokololwiek innego co daje w wyniku punkty na
    krawedziach okna po przycięciu odcinka.

    Większośc osób powie w tym wypadku "ok, to wiemy wszystko".

    Ale ja mam taki problem, że przecież odcinek może przeciąć krawędź okna
    w miejscu, które matematycznie wypada _pomiedzy_ pikselami. oznacza to
    że musze teraz zaokraglić w gore lub w dół do najbliższego piksela i z
    tego miejsca rozpocząć rysowanie odcinka standardowymi algorytmami.

    No wlasnie: narysowanie odcinka bez obcięcia przebiega przez inne
    piksele niż narysowanie odcinka dociętego do okna. Ze względu na
    zaokraglenia punktów przecięcia do pełnych pikseli.

    Czy ktos może wie czy jest jakieś rozsadne rozwiązanie tego problemu?
    Oglądam sobie pare implementacji tu i tam i widzę, że autorzy po prostu
    olewaja ten problem zakładając, że tych drobnych niedokładności i tak
    nikt nie zobaczy. Ale zanim tez przyjme taką koncepcję wole zapytać co
    poczytać i gdzie aby mieć lepszy wgląd w problem.

    Tak naprawde wydaje mi się, że powinienem posiadac w tym wypadku
    algorytm Bresenhama ktory startuje nie od piksela tylko z prawidlowo
    ustalonymi przyrostami. Ale nie potrafie znaleźć implementacji tego typu
    więc nie mam pewności czy to prawidłowa droga.