    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 25 Jul 2020 05:56:39 -0700 (PDT)
    Subject: Aparat do wideo jakości supreme - prośba o rekomendację
    From: l...@g...com

    Szanowni Forumowicze!

    Szykuję się do zakupu aparatu, którego głównym przeznaczeniem będzie kręcenie filmów
    bardzo dobrej jakości. Potrzebuję sprzętu, który odwali za mnie całą robotę, tak
    żebym mógł się skupić na kompozycji i kadrowaniu, a nie musiał za dużo myśleć o
    ręcznym ustawianiu parametrów.

    Jak będę korzystał ze sprzętu? Głównie do tworzenia treści do internetu, wywiady
    ,,setki" z ekspertami, prezentacje produktów (np. ilustrowane książki dla dzieci, gry
    planszowe). Szykuje się też do produkcji ok. 1.5h filmu dokumentalnego, więc
    doceniłbym jeśli aparat sprawdziłby się też na tym polu. Sprzęt opcjonalnie mógłby
    też służyć jako kamera do prowadzenie live streamingu, ale nie jest to must-have.

    Uprzejmie proszę o rekomendacje konkretnego sprzętu:
    - aparatu fotograficznego (bezlusterkowiec? lustrzanka?);
    - dopasowanego obiektywu, który byłby jak najbardziej uniwersalny (wolałbym jeden niż
    4 różne);
    - kart pamięci odpowiednich do kręcenia filmów w 4K lub nawet 6K czy 8K
    - statywu/ów (wysoki i niski albo 2w1 jeśli takie istnieją)
    - gimbala
    - torby na sprzęt - coś prostego, bez bajerów
    - ewentualnie innych akcesoriów (czy potrzebuję jeszcze jakiegoś sprzętu, np.
    zewnętrznego mikrofonu?)
    - ubezpieczenia sprzętu (gdzie warto go ubezpieczyć, na jakie zapisy OWU zwrócić
    szczególną uwagę?)

    Celowo nie podaję budżetu - serdecznie proszę o racjonalne rekomendacje. Co to dla
    mnie znaczy? Nie mam nic przeciwko temu, żeby kupić nowości (np. zbliżający się Sony
    A7S III lub EOS R5/R6), o ile jest to dobra inwestycja i cena przekłada się na jakość
    albo zastosowana w nich rozwiązania rzeczywiście są przyszłościowe. Natomiast jeżeli
    jest to dopłacanie 1/3 czy 1/2 ceny do mało użytecznych bajerów, to wolę odpuścić
    (np. Canon EOS 1D X Mark III zdecydowanie nie jest sprzętem dla mnie).

    Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie i rekomendacje!