  • 1. Data: 2020-07-25 14:56:39
    Temat: Aparat do wideo jakości supreme - prośba o rekomendację
    Od: l...@g...com

    Szanowni Forumowicze!

    Szykuję się do zakupu aparatu, którego głównym przeznaczeniem będzie kręcenie filmów
    bardzo dobrej jakości. Potrzebuję sprzętu, który odwali za mnie całą robotę, tak
    żebym mógł się skupić na kompozycji i kadrowaniu, a nie musiał za dużo myśleć o
    ręcznym ustawianiu parametrów.

    Jak będę korzystał ze sprzętu? Głównie do tworzenia treści do internetu, wywiady
    ,,setki" z ekspertami, prezentacje produktów (np. ilustrowane książki dla dzieci, gry
    planszowe). Szykuje się też do produkcji ok. 1.5h filmu dokumentalnego, więc
    doceniłbym jeśli aparat sprawdziłby się też na tym polu. Sprzęt opcjonalnie mógłby
    też służyć jako kamera do prowadzenie live streamingu, ale nie jest to must-have.

    Uprzejmie proszę o rekomendacje konkretnego sprzętu:
    - aparatu fotograficznego (bezlusterkowiec? lustrzanka?);
    - dopasowanego obiektywu, który byłby jak najbardziej uniwersalny (wolałbym jeden niż
    4 różne);
    - kart pamięci odpowiednich do kręcenia filmów w 4K lub nawet 6K czy 8K
    - statywu/ów (wysoki i niski albo 2w1 jeśli takie istnieją)
    - gimbala
    - torby na sprzęt - coś prostego, bez bajerów
    - ewentualnie innych akcesoriów (czy potrzebuję jeszcze jakiegoś sprzętu, np.
    zewnętrznego mikrofonu?)
    - ubezpieczenia sprzętu (gdzie warto go ubezpieczyć, na jakie zapisy OWU zwrócić
    szczególną uwagę?)

    Celowo nie podaję budżetu - serdecznie proszę o racjonalne rekomendacje. Co to dla
    mnie znaczy? Nie mam nic przeciwko temu, żeby kupić nowości (np. zbliżający się Sony
    A7S III lub EOS R5/R6), o ile jest to dobra inwestycja i cena przekłada się na jakość
    albo zastosowana w nich rozwiązania rzeczywiście są przyszłościowe. Natomiast jeżeli
    jest to dopłacanie 1/3 czy 1/2 ceny do mało użytecznych bajerów, to wolę odpuścić
    (np. Canon EOS 1D X Mark III zdecydowanie nie jest sprzętem dla mnie).

    Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie i rekomendacje!

  • 2. Data: 2020-07-26 04:33:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-25, l...@g...com <l...@g...com> wrote:
> [...]
    > który odwali za mnie całą robotę, tak żebym mógł się skupić na
    > kompozycji i kadrowaniu, a nie musiał za dużo myśleć o ręcznym

    Ale dlaczego aparatu? Kamery nadal istnieją. Skąd pomysł, że aparat
    będzie kręcił lepszej jakości filmy niż dedykowana do filmów kamera?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2020-07-26 12:01:36
    Od: gowit <w...@g...com>

    Bo powinni robić kamery video z możliwością strzelania fotek he he.

  • 4. Data: 2020-07-26 12:06:53
    Od: l...@g...com

    > Ale dlaczego aparatu? Kamery nadal istnieją. Skąd pomysł, że aparat
    > będzie kręcił lepszej jakości filmy niż dedykowana do filmów kamera?

    Bo potrzebuję sprzętu do zadań typu run and gun, które sprawdzą się w różnych
    sytuacjach i nie będę wymagały nie wiadomo ile dodatkowego osprzętu.

    Tak jak pisałem - nie będę tym kręcił spotów reklamowych ani filmów fabularnych,
    tylko produkcje internetowe oraz filmy promocyjne dla firm/instytucjji.

  • 5. Data: 2020-07-27 14:37:44
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.07.2020 o 12:06, l...@g...com pisze:

> [...]
    tylko produkcje internetowe oraz filmy promocyjne dla firm/instytucjji.

    Zacząłbym od promocji własnej firmy. Wyciągając aparat zamiast kamery
    "promujesz" się jako amator z partyzanckim sprzętem służącym do czegoś
    innego.

    P.P.

  • 6. Data: 2020-07-27 17:20:42
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-26 04:33, Marcin Debowski wrote:

    > Ale dlaczego aparatu? Kamery nadal istnieją. Skąd pomysł, że aparat
    > będzie kręcił lepszej jakości filmy niż dedykowana do filmów kamera?

    Napisz dokładnie, na czym te przewagi miałyby polegać, zwłaszcza jeżeli
    weźmiemy aparaty dedykowane bardziej filmowcom niż fotografom, jak np.
    Panasoniki serii GH. Mi tylko jedna przychodzi do głowy.

  • 7. Data: 2020-07-27 17:23:20
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zacząłbym od promocji własnej firmy. Wyciągając aparat zamiast kamery
    > "promujesz" się jako amator z partyzanckim sprzętem służącym do czegoś
    > innego.

    Panasonic GH5 czy GH5s jest niewątpliwie sprzętem amatora-partyzanta.

  • 8. Data: 2020-07-27 17:35:39
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-07-25 14:56, l...@g...com wrote:
> [...]
    też służyć jako kamera do prowadzenie live streamingu, ale nie jest to must-have.

    [...]

    Popytałbym na forach fotografii ślubnej.

  • 9. Data: 2020-07-27 19:30:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 27.07.2020 o 17:23, Uncle Pete pisze:

    > Panasonic GH5 czy GH5s jest niewątpliwie sprzętem amatora-partyzanta.

    Dla polskiego biznesmena wkładającego brązowe buty do granatowych spodni
    tak właśnie jest.
    Jestem chemikiem. Wiesz, na co patrzą klienci odwiedzający laboratorium?
    Na chromatograf firmy A..., bo to jest firma A... I na dotykowy ekran w
    nim. Bo to jest modern. Myśl, że dotykowy ekran zupełnie nie zdaje
    egzaminu w laboratorium, nawet nie przyjdzie im do głowy. Podobnie, jak
    nie przyszła do głowy projektantom tego koszmarka.
    Za połowę ceny GH5 kupisz Sony AX53. I tym zrobisz wrażenie. Bo to Sony.

    P.P.

  • 10. Data: 2020-07-27 23:02:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > nie przyszła do głowy projektantom tego koszmarka.
    > Za połowę ceny GH5 kupisz Sony AX53. I tym zrobisz wrażenie. Bo to Sony.

    Być autor wątku nie ma klientów-buraków, skoro pisze o dobrym sprzęcie,
    a nie sprzęcie robiącym wrażenie...