  • 1. Data: 2011-01-06 20:07:49
    Temat: Aparat z możliwościa nagrywania filmów?
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Witam !

    Co na dziś jest warte kupienia z lutrzanek z wymiennym obiektywem kta
    pozwala na zapis filmów w full HD ? Aparat ma słuzyc do domowych fotek,
    żadych ekstrawagancji. Co do firmy nie ma wymagań, aparat ma robić poprawne
    zdęcia i mieć możliwośc nagrania filmu. Budżet 2 tysiace może trochę ponad.

    --
    VSS

  • 2. Data: 2011-01-06 20:15:06
    Temat: Re: Aparat z możliwościa nagrywania filmów?
    Od: "Janusz W." <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żadych ekstrawagancji. Co do firmy nie ma wymagań, aparat ma robić
    > poprawne zdęcia i mieć możliwośc nagrania filmu. Budżet 2 tysiace może

    przymirz się do Pentaxa Kx
    pozdrawiam
    Janusz W.

  • 3. Data: 2011-01-06 20:24:16
    Temat: Re: Aparat z mo?liwo?cia nagrywania film?w?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-06 21:15, Janusz W. pisze:

    > przymirz sie do Pentaxa Kx
    >[...]

    Pentax KX to bardzo dobry aparat, ale wymogów pytającego nie spełnia. Po
    pierwsze - nie kręci filmów w full-HD (1920x1080) tylko w HD-ready
    (1280x720). Po drugie - podczas kręcenia filmu nie działa AF (w trybie
    AF ostrość jest ustawiana przed rozpoczęciem filmowania i potem juz
    aparat nie dostosowuje ostrości do zmieniających się warunków w kadrze).
    Nie wiem, czy w budżecie 2000 da sie kupić coś lepszego, ale jeśli
    jednak KX - to z pełną świadomością jego ograniczeń.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2011-01-06 21:01:49
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ig58df$1ea$...@n...onet.pl,
    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> nastukał:
> [...]
    > kadrze). Nie wiem, czy w budżecie 2000 da sie kupić coś lepszego, ale
    > jeśli jednak KX - to z pełną świadomością jego ograniczeń.

    te pentaxy fajne, nawet trzymaja budżet ale chciałbym fullHd i mozliwość
    zoomu i AF podczas kręcenia filmu. a jakbysmy ten budżet zwiększyli do 2500
    ??

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-01-06 21:23:00
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > te pentaxy fajne, nawet trzymaja budżet ale chciałbym fullHd i mozliwość
    > zoomu i AF podczas kręcenia filmu. a jakbysmy ten budżet zwiększyli do
    > 2500 ??

    D3100

    Pozdrawiam emarcin

  • 6. Data: 2011-01-06 22:03:17
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-06 22:01, VSS pisze:

    > te pentaxy fajne, nawet trzymaja budżet ale chciałbym fullHd i mozliwość
    > zoomu i AF podczas kręcenia filmu. a jakbysmy ten budżet zwiększyli do
    > 2500 ??

    Zoomować ręcznie jak najbardziej możesz - to załatwia obiektyw (chyba
    wszystkie zoomy do lustrzanek mają pierścień do zmiany ogniskowej). AF
    podczas filmowania w KX nie będzie (o ile wiem w KR, K7 i K5 podobnie).
    Możesz oczywiście przestawić aparat w tryb MF i ostrzyć ręcznie - ale
    zbyt łatwe to nie jest (mi się przynajmniej nie udaje jednocześnie w
    miarę płynnie zmieniać ogniskową i utrzymywać ostrość na motywie). W
    dobrych warunkach oświetleniowych można jeszcze sobie poradzić
    przymykając silniej przysłonę i ustawiając odległość na hiperfokalną.
    Czy w granicach 2500 będziesz w stanie kupić aparat który Cię zadowoli -
    nie wiem. Pentaxy takie jak KX i KR są bardzo fajne do fotografowania, z
    filmowaniem jest już gorzej. Ponieważ nigdy mnie zbytnio filmowanie
    lustrzanką nie interesowało - nie sprawdzałem jak jest z tym w innych
    systemach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2011-01-06 22:56:58
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > te pentaxy fajne, nawet trzymaja budżet ale chciałbym fullHd i mozliwość
    > zoomu i AF podczas kręcenia filmu. a jakbysmy ten budżet zwiększyli do
    > 2500 ??

    Za 2600 z przesyłką dostaniesz Canon 550D z podstawowym obiektywem ze
    stabilizacją. Filmy kręciłem, full HD jest zadowalające, a 1280x720 można
    kręcić w 50fps, co pozwala na stworzenie podstawowych efektów zwolnionego
    tempa bez utraty klatek - fajna rzecz :)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2011-01-06 23:12:21
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ig5h9l$jim$...@i...gazeta.pl,
    =Marcos= <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> nastukał:

> [...]
    > można kręcić w 50fps, co pozwala na stworzenie podstawowych efektów
    > zwolnionego tempa bez utraty klatek - fajna rzecz :)

    dzieki za propozycje, upieram się przy tym kręceniu filmów, ponieważ musze
    ograniczyć budżet, za kamerę i aparat wydałbym około 3-4 tysięcy a filmów
    nie kręcę 5 dziennie a raczej przy okazji robienia zdjęć więc wydawanie
    pieniędzy na osobną kamerę uwazam za zbędne.

    --
    VSS

  • 9. Data: 2011-01-06 23:20:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-06 21:07, VSS pisze:
> [...]
    > żadych ekstrawagancji. Co do firmy nie ma wymagań, aparat ma robić
    > poprawne zdęcia i mieć możliwośc nagrania filmu. Budżet 2 tysiace może

    Przyjrzyj się Sony A33. Umożliwia ciągły AF w trybie kręcenia filmów.
    Zoomować będziesz pierścieniem na obiektywie, jak w każdym chyba
    aparacie z wymienną optyką.

  • 10. Data: 2011-01-07 07:17:05
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011 21:07:49 +0100, VSS wrote:
> [...]
    > zdęcia i mieć możliwośc nagrania filmu. Budżet 2 tysiace może trochę ponad.

    Jesli to nie musi byc lustrzanka, a wystarczy Ci wieksza matryca i
    wymienne szkla, to przyjrzyj się EVILom. Panasoniki u4/3, albo Sony NEX
    na pewno potrafia fullHD.

    Z zycia: kodek MJPEG zwykle dosc konkretnie ogranicza max dlugosc
    kreconego filmiku HD, dla 1280 są to okolice 5min, dla 1920 pewnie
    jeszcze mniej (ograniczeniem jest plik 2GB). Tak ze zerkaj na to co ma
    AVCHD(Lite).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns