  • 71. Data: 2014-09-13 21:18:38
    Temat: Re: Apple rozwiazal problem, Samsung nie umie od 4 lat
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:XnsA3A7D5B874690budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Z prostego powodu - bo cena wynika z pracy marketingowców a nie techników.
    > Mówiąc inaczej - iphone kosztuje tyle ile oceniono ze ludzie za niego
    > zpałaca a nie tyle ile kosztuje produkcja + marza itp.

    Każdy produkt na rynku tyle kosztuje.
    Tak oblicza cenę każda znana mi firma.
    Cena materiałów + cena produkcji + cena reklamy stanowi
    zwykle bardzo mały ułamek ceny detalicznej produktu.

    > Kurcze, wczesniej pisałes o kosztach produkcji... To ja juz nie wiem ;-)

    No właśnie. Kosztowałby Appla więcej aby go wyprodukować.
    Ty odebrałeś to jako 2000zł więcej dla klienta. Pomieszałeś koszty
    produkcji z ceną detaliczną. Jedno z drugim ma niewiele wspólnego
    w tym segmencie rynku. A dodanie czegoś niepotrzebnego za dolara
    do produktu który tłucze się w 40 milionach sztuk to 40 milionów
    wyrzucone w błoto, nie większych licząc kosztów wydanych na projekt.

  • 72. Data: 2014-09-13 21:39:16
    Od: Netx <n...@c...pl>

    W dniu 2014-09-13 o 21:13, Pszemol pisze:
    > "Netx" <n...@c...pl> wrote in message

    > No ale przyjmij do głowy że Polska nie reprezentuje dobrze
    > popularności komputerów Mak na świecie.

    Gdzie ja napisałem że Polska reprezentuje popularność Maków na świecie?
    I co uważasz że ta twoja Ameryka dobrze reprezentuje popularność Maków
    na świecie? Ja jestem przekonany że Windows bije wielokrotnie
    popularnością Maki w skali światowej a przypuszczam że i w USA też,
    dopóki nie pokażesz jakiegoś linka że nie kłamiesz o tej przewadze Mak w
    USA.
    Poza tym co chwilę odnosisz się do USA lub Polski a ja uważam że liczą
    się (wszyscy) użytkownicy urządzenia a nie z jakiego państwa pochodzą.

    > Jak szukam jakiejś konkretnej aplikacji która jest zrobiona tylko
    > pod iOS i Androida to mało mnie obchodzi to, że pod WM jest
    > 200 innych aplikacji skoro nie ma tej której ja szukam...

    > Prawidłowość jaką? Że doszukujesz się sztucznych problemów? :-)
    > Że szukasz nieistotnych wymówek? :-)

    > Znowu kolejny przykład na mnożenie sztucznych problemów...
    > Ile kabelków HDMI do telefonu potrzebujesz że ich cena odgrywa
    > aż taką drastyczną rolę przy wyborze telefonu do zakupu?
    Dla mnie cena iPhone czy kabelka to nie problem ale wiem że wielu się
    zastanowi przed wyborem platformy iOS gdzie kabelek kosztuje 200-250zł a
    na Androida odpowiednik kosztuje 5 razy mniej.

    > Ciągle masz tą mentalność jakiegoś żula bez pracy co musi
    > zawsze wybierać najtańsze, bo go nie stać na świeżą bułkę.

    Brakło ci chyba argumentów bo wychodzi z ciebie cham

  • 73. Data: 2014-09-13 21:54:03
    Od: Netx <n...@c...pl>

> [...]
    > Ciągle masz tą mentalność jakiegoś żula bez pracy co musi
    > zawsze wybierać najtańsze, bo go nie stać na świeżą bułkę.

    Przy okazji może wyjaśnij grupowiczom dlaczego nie masz iPhone 5S tylko
    masz 4S? Brak ci funduszy? Ja jakbym cenił Apple to już dawno miałbym
    iPhone 5S. Chyba że brakuje ci na jedzenie czy jakieś inne potrzeby.

  • 74. Data: 2014-09-13 22:07:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Netx" <n...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > Maki w skali światowej a przypuszczam że i w USA też, dopóki nie pokażesz
    > jakiegoś linka że nie kłamiesz o tej przewadze Mak

    Przypomnij sobie o czym jest dyskusja...
    Rozważamy o tym czy rozsądne jest przypuszczać że wymóg
    posiadania platformy Mac do pisania programów dla iOS
    w istotny sposób wiąże ręce programiście który chciałby
    pisać coś do iOS.

    > Poza tym co chwilę odnosisz się do USA lub Polski a ja uważam że liczą się
    > (wszyscy) użytkownicy urządzenia a nie z jakiego państwa pochodzą.

    Oczywiście, ale ja tylko wskazuję na fakt, że patrząc na sprawę
    z polskiego punktu widzenia, gdzie komputer Mac jest totalną
    egzotyką sprawa ta może wyglądać gorzej niż rzeczywiście wygląda.

    Komputery z Mac OS X na pokładzie są bardzo popularne na świecie
    i łatwe do dostania za niewielkie pieniądze a więc taki wymóg nie
    ogranicza w znaczący sposób rynku aplikacji.

    > Dla mnie cena iPhone czy kabelka to nie problem ale wiem że wielu się
    > zastanowi przed wyborem platformy iOS gdzie kabelek kosztuje 200-250zł
    > a na Androida odpowiednik kosztuje 5 razy mniej.

    Skąd bierzesz 200-250zł? Kto Ci tyle każe płacić skoro są tańsze opcje?

    > Brakło ci chyba argumentów bo wychodzi z ciebie cham

    Nie, nie chciałem Ciebie obrazić - zauważyłem po prostu że wszystko
    sprowadzasz do ceny. Tak myślą ludzie którzy nie mają zaspokojonych
    podstawowych potrzeb życiowych. Skup się na innych kryteriach.

  • 75. Data: 2014-09-13 22:45:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > A dodanie czegoś niepotrzebnego za dolara
    > do produktu który tłucze się w 40 milionach sztuk to 40 milionów
    > wyrzucone w błoto, nie większych licząc kosztów wydanych na projekt.

    A ludziom ktorzy by tej funkcjonalnosci potrzebowali wytłumaczy sie ze są w
    błędzie :)

  • 76. Data: 2014-09-13 22:49:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > A ludziom ktorzy by tej funkcjonalnosci potrzebowali
    > wytłumaczy sie ze są w błędzie :)

    Ludzi którzy tą funkcjonalność wykorzystują można
    pewnie policzyć na palcach jednej ręki.

  • 77. Data: 2014-09-13 22:50:31
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 13 Sep 2014 12:21:40 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Klawiatura fizyczna qwerty miała jeden nienaprawialny błąd:
    >konkurowała z powierzchnią ekranu, bo w przeciwieństwie do
    >tej wyświetlanej na ekranie, która mogła zniknąć jak była
    >niepotrzebna, ta fizyczna musiała zawsze tam być, musiała być
    >też oczywiście blokowana przed przypadkowym naciśnięciem
    >w kieszeni i potem uporczywie odblokowywana przed każdym
    >użyciem i na dodatek zwiększała drastycznie fizyczne rozmiary
    >telefonu sprawiając że był grubszy niż musiał być.

    We wszystkich trzech telefonach ktore wymienilem, klawiatura wysuwala
    sie spod spodu telefonu. Byla dlugosci telefonu i mniej wiecej 80%
    szerokscie, Klawisze byly dosyc duze, i doskonale w "czuciu". Pogoglaj
    sobie na Droid 4. Klawiatura byla tak dobra ze Droid 4 do dzis uzywam
    jako podreczny notatnik

    Zreszta... Tu masz fotografie

    http://www.cnet.com/products/motorola-droid-4-verizo
    n-wireless/

    A.L.

  • 78. Data: 2014-09-13 22:57:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > Ludzi którzy tą funkcjonalność wykorzystują można
    > pewnie policzyć na palcach jednej ręki.

    w przypadku wykorzystujących w iPhonie to nawet zasłużonego drwala

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 79. Data: 2014-09-13 23:59:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Ludzi którzy tą funkcjonalność wykorzystują można
    > pewnie policzyć na palcach jednej ręki.

    Znaczy 5 osób... Nieźle... :)
    Ale kto wie - moze masz racje.
    Jak sie wszystko wrzuca do chmury to rzeczywiscie karta nie jest juz taka
    wazna.

  • 80. Data: 2014-09-14 00:18:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

> [...]
    > szerokscie, Klawisze byly dosyc duze, i doskonale w "czuciu". Pogoglaj
    > sobie na Droid 4. Klawiatura byla tak dobra ze Droid 4 do dzis uzywam

    Tak, takie też były... Ja pisałem wyżej o tych pół na pół, bez wysuwania.
    A te wysuwane niestety dawały telefon znacznie grubszy niż teraz.