  • 11. Data: 2022-06-18 21:11:35
    Temat: Re: Autostrada śmierci A4 - jak wykupić bilet, trasa Wałbrzych-Opole
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 17.06.2022 o 20:13, J.F pisze:

    > Platnosc:
    > -najprosciej - zainstalowac na telefon "e-TOLL PL BILET"
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gov
    .mf.ebilet

    Tak zrobiłem. Zapłaciłem Blikiem, poszła płatność bez problemu.
    Na razie trzymam apkę z biletami w razie jakby nie wiem.. nie załapało
    czy coś. Nie widzę tam informacji że trasę zrobiłem i bilet "skasowany"

    > Jak przez A4, to jest jeszcze 35 i A8 na Bielany, podobny czas.

    Pojechałem Strzegom - A4. Pusto, cisza o 3 w nocy.
    Z powrotem już w dzień, i o ile Opole - Wrocław dało się nawet tempomat
    wrzucić to od Wrocławia to niepotrzebny gadżet.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2022-06-19 14:56:40
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Uzasadnij.
    >
    > [...]

    Tok myślenia mniej więcej taki (zakładając sporadyczną potrzebę
    zapłacenia za usługę autostradową, sposobu z rządową aplikacją do
    płatności w trakcie podróży w ogóle nie biorę pod uwagę):

    - nie muszę zakładać konta, czyli dzielić się swoimi danymi z kimkolwiek,
    - nie muszę instalować jakiejkolwiek aplikacji, a więc przejmować się
    czy przypadkiem jest bezpieczna (swego czasu nawet latarki na andka nie
    były),
    - nie muszę w ogóle posiadać jakiekolwiek narzędzie do przejścia w tryb
    On-line,
    - nie jestem uzależniony od faktu, czy w danej chwili/potrzebie jest w
    ogóle możliwość przejścia w tryb on-line celem wykonania płatności.

    - muszę za to zjechać na stację, podejść do okienka i powiedzieć
    sakramenckie "poproszę opłate dla numeru rejestracyjnego xxxxx z
    miejscowości yyy do miejscowości zzz, samochód osobowy", a następnie
    jeszcze "płacę kartą", co zwalnia mnie z potrzeby trzymania paragonu i
    wypadało by na koniec "dziękuję, do widzenia".

    Ale to moje przemyślenia, ktoś kto nie ma problemu z byciem ciągle
    on-line, albo instalowaniem czegokolwiek, a jeszcze lepiej często
    korzysta z odcinków płatnych, zapewne będzie miał odwrotne przemyślenia.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2022-06-19 15:10:27
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 18.06.2022 o 19:52, Cavallino pisze:
    > A jak rzadko to w czym przeszkadza ta jednokrotna instalacja?
    > Przez pół roku użyłem dwa razy, ale miałem z instalacją mniej problemów
    > niż z zakupem jednego biletu w konkurencyjnych aplikacjach.

    To wszystko zależy od Twojego podejścia do tematu. Jeżeli nie
    przeszkadza Ci instalacja jakiejkolwiek aplikacji na telefonie, spoko,
    korzystaj.
    Mnie przeszkadza bardzo, ale ja należę do osób które czytają umowy i
    regulacje przed instalacją. Czasami niezłe jaja są w nich zapisane.

    > Bo?

    Romanowi napisałem dlaczego tak uważam.

    > I potrwa to dłużej niż instalacja programu, zwłaszcza jeśli ktoś będzie
    > hot-doga kupował.

    Na stacjach "przedautostradowych" ceny paliw są zazwyczaj większe i nie
    ma tam kolejek, ale możesz mieć w jakimś przypadku rację, może się
    przytrafić kilkuminutowy postój.

    > Nie mówiąc o konieczności zjazdu na akurat posiadającą taką sprzedaż
    > stację, czyli wcześniejszego sprawdzenia ich listy itd, ponadplanowej
    > przerwie w podróży itd.

    E tam, zazwyczaj jakiś większy Orlen się trafi. A jak się nie trafi
    przed, to pewnie po przejeździe bez problemu.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2022-06-19 18:02:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-06-2022 o 15:10, Irek.N. pisze:

    > To wszystko zależy od Twojego podejścia do tematu. Jeżeli nie
    > przeszkadza Ci instalacja jakiejkolwiek aplikacji na telefonie, spoko,
    > korzystaj.

    Generalnie przeszkadza, ale upierdliwość konkurencyjnych sposobów
    (powtarzalna za każdym razem) jeszcze bardziej.

    > E tam, zazwyczaj jakiś większy Orlen się trafi.

    I c, na każdym są bilety?

    > A jak się nie trafi
    > przed, to pewnie po przejeździe bez problemu.

    Czyli miałbym szukać na kilku?
    W imię czego takie ułatwienie?

  • 15. Data: 2022-06-19 21:35:53
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 19.06.2022 o 18:02, Cavallino pisze:
    > Generalnie przeszkadza, ale upierdliwość konkurencyjnych sposobów
    > (powtarzalna za każdym razem) jeszcze bardziej.

    Ale miało być sporadycznie. U mnie 2x w roku... jak na ten moment. Nie boli.

    > I c, na każdym są bilety?

    Na każdej z 1359 Orlenowych piszą że sprzedają... Pewnie nie ma problemu
    trafić.

    > Czyli miałbym szukać na kilku?
    > W imię czego takie ułatwienie?

    Jak się nie trafi stacja, a nie jak na niej się nie trafi sprzedaż.
    Ja mam do najbliższej autostrady kilkadziesiąt km, po drodze kilka
    dużych Orlenów mijam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2022-06-20 00:14:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Sunday, June 19, 2022, 2:56:40 PM, you wrote:

> [...]
    > były),
    > - nie muszę w ogóle posiadać jakiekolwiek narzędzie do przejścia w tryb

    Krótko - paranoję da się leczyć. A życie można sobie uprzykrzać na
    wiele sposobów w imię ,,ochrony danych".

    Nawet przyjmując Twój tok myślenia, AutoPay nie jest najgorszym
    rozwiązaniem - takim jest zdecydowanie państwowa aplikacji, proces jej
    rejestrowania oraz bardzo niebezpieczny sposób użytkowania. Nie
    potrafię sobie wyobrazić, jak można byłoby zrobić cokolwiek gorszego.

    Żeby wypowiadać się na temat rozwiązań, to trzeba je wypróbować.
    Przy Twoim podejściu - nie wypróbowałeś ich i nie wiesz, jak działają
    oraz jaki zakres informacji musisz udostępnić.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2022-06-20 15:44:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2022 19:56:31 +0200, cef wrote:

    > Podobno takie sprawdzenie przed podróżą i postój tam to żaden problem.

    I obiad mozna zjesc, i odpocząc, a przeciez to takie ważne :-P
    A przerwa nie musi byc ponadplanowa, mozna ją zaplanować :-)

    J.

  • 18. Data: 2022-06-20 15:50:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2022 00:14:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Krótko - paranoję da się leczyć. A życie można sobie uprzykrzać na
    > wiele sposobów w imię ,,ochrony danych".

    "paranoja" to jedno, ale ten Autopay gdzies tam stale musi czuwac i
    sprawdzac czy przez bramki nie przejechales.

> [...]
    > rejestrowania oraz bardzo niebezpieczny sposób użytkowania. Nie
    > potrafię sobie wyobrazić, jak można byłoby zrobić cokolwiek gorszego.

    A e-Toll bilet jest mała, zgrabna i przyjemna.
    Jedyny zgrzyt ... przyszlo mi przejechac kawalek A2, a to nie moje
    rejony ... jakim wezłem ja chce wjechac, a jakim zjechac ?

    J.

  • 19. Data: 2022-06-20 15:55:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jun 2022 21:11:35 +0200, Irokez wrote:
> [...]
    > Na razie trzymam apkę z biletami w razie jakby nie wiem.. nie załapało
    > czy coś. Nie widzę tam informacji że trasę zrobiłem i bilet "skasowany"

    Bo chyba nie ma.
    Nie chca ujawniac, gdzie nie maja kontroli?

    Ale mozesz pobrac pdf z biletem, nie potrzebujesz apki.

    J.

  • 20. Data: 2022-06-20 17:30:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jun 2022 00:14:47 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Irek.N.,
    >
    > Krótko - paranoję da się leczyć. A życie można sobie uprzykrzać na
    > wiele sposobów w imię ,,ochrony danych".

    Ochrona jak ochrona ... jak myslisz - zacznie "e-Toll" mandaty za
    przekroczenie predkosci wystawiac ? :-)

> [...]
    > Przy Twoim podejściu - nie wypróbowałeś ich i nie wiesz, jak działają
    > oraz jaki zakres informacji musisz udostępnić.

    A tymczasem "e-Toll PL Bilet" działa prawie tak, jak by sie chcialo
    gdy ktos sporadycznie autostradą jezdzi.
    Minimum danych, minimum problemow :-)

    J.