  • 1. Data: 2010-06-16 12:42:42
    Temat: Awaria dysku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Nie, nie padl, ale tak z ciekawosci chcialem spytac:
    czy ktos probowal przekladac plyty elektroniki na w miare
    wspolczesnych twardych dyskach ?
    I jakie wyszly efekty ?

    Pare lat temu mailem okazje, wtedy nie zadzialalo, ale tak mnie
    ciekawi - jest obecnie w ogole sens probowac, czy w tej elektronice
    jest teraz zapisanych tyle indywidualnych danych ze jej wymiana nie
    ma sensu ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-06-16 13:36:21
    Temat: Re: Awaria dysku
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-16 14:42, J.F. pisze:

> [...]
    > - jest obecnie w ogole sens probowac, czy w tej elektronice jest teraz
    > zapisanych tyle indywidualnych danych ze jej wymiana nie ma sensu ?

    Różnie z tym bywa, jeśli elektronika zawiera dane startowe dla głowic,
    które to są kalibrowane dla danego dysku/układu talerzy to może się
    okazać że bez możliwości kalibracji nic nie zrobisz

  • 3. Data: 2010-06-16 14:05:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ApanasBudriszko" <c...@g...pl>
    > Różnie z tym bywa, jeśli elektronika zawiera dane startowe dla
    > głowic, które to są kalibrowane dla danego dysku/układu talerzy
    > to może się okazać że bez możliwości kalibracji nic nie zrobisz

    Zdaje sobie z tego sprawe ze tak moze byc, tylko pytanie brzmi czy
    ktos wie ze tak jest, albo mial okazje podmienic i mu zadzialalo ..

    J.

  • 4. Data: 2010-06-16 15:44:14
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-06-16 16:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ApanasBudriszko" <c...@g...pl>
    >
    > Zdaje sobie z tego sprawe ze tak moze byc, tylko pytanie brzmi czy ktos
    > wie ze tak jest, albo mial okazje podmienic i mu zadzialalo ..
    >
    > J.

    Można przekładać, ale przy okazji trzeba przelutować ze dwa elementy, o
    ile te były sprawne w starej elektronice.

  • 5. Data: 2010-06-16 15:53:48
    Od: "Dox" <d...@g...pl>

    > Nie, nie padl, ale tak z ciekawosci chcialem spytac:
    > czy ktos probowal przekladac plyty elektroniki na w miare wspolczesnych
    > twardych dyskach ?
    > I jakie wyszly efekty ?

    z reguły jedyną przyczyną padania elektroniki jest skok napięcia który
    często wypala nam ładne dziurki w układach. Jeżeli dysk nie jest wykrywany
    to nawet często przełożenie elektroniki nic nie daje bo uwalone są albo
    głowice albo zawartość service area. Kilka razy zdarzało mi się reanimować
    egzemplarze sławetnej serii Baracuda 11 oraz Maxtor Diamondmax 22. W takich
    przypadkach trzeba i tak odkręcić płytkę elektroniki by odizolować na
    chwilkę głowice.

  • 6. Data: 2010-06-16 16:45:28
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    J.F. wrote:
    > Nie, nie padl, ale tak z ciekawosci chcialem spytac:
    > czy ktos probowal przekladac plyty elektroniki na w miare
    > wspolczesnych twardych dyskach ?
    > I jakie wyszly efekty ?

    Kumpel próbował, nic z tego nie wyszło. A firma odzyskująca dane zaśpiewała
    sobie kilka tysięcy złotych. Zrezygnował.

    --
    Azarien

  • 7. Data: 2010-06-18 13:01:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.F. pisze:

    > Zdaje sobie z tego sprawe ze tak moze byc, tylko pytanie brzmi czy ktos
    > wie ze tak jest, albo mial okazje podmienic i mu zadzialalo ..

    WD są na pewno złośliwe pod tym względem.

  • 8. Data: 2010-06-24 08:46:05
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

> [...]
    > - jest obecnie w ogole sens probowac, czy w tej elektronice jest teraz
    > zapisanych tyle indywidualnych danych ze jej wymiana nie ma sensu ?

    Mnie kilka lat temu padła elektronika dysku wskutek awarii zasilacza,
    ale to był dysk kilka generacji starszy od obecnych (Fujitsu 6,4GB).
    Kupiłem na Allegro identyczny dysk (kierowałem się oznaczeniami na
    tabliczce znamionowej), przełożyłem płytkę z elektroniką i dysk
    uruchomił się bez problemów. Ale dzisiejsze dyski są pewnie znacznie
    bardziej skomplikowane.

    Kazimierz