  • 1. Data: 2009-06-08 05:41:13
    Temat: BHP nostalgia
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    http://thechive.com/2008/12/1933-german-safety-handb
    ook-warning-disturbing-
    32-photos/

    http://tiny.pl/3dfd

    WM

  • 2. Data: 2009-06-08 21:01:57
    Temat: Re: BHP nostalgia
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Jun 2009 05:41:13 +0000 (UTC), WM wrote:
    >http://thechive.com/2008/12/1933-german-safety-hand
    book-warning-disturbing-32-photos/

    Poszukaj lepiej Stapelfarher Klaus na youtube :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-06-11 05:56:34
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    book-warning-
    disturbing-32-
    > photos/

    Przodujące cywilizacyjnie Niemcy za czasów Hitlera (1933),a widzimy tam
    zaprzęg, nawet nie z koni, tylko z wołów i bose stopy wieśniaków.

    Tam widać odbiornik radiowy na słuchawki, czy raczej radiowęzeł?
    Trochę ten odbiornik przypomina takie radio kryształkowe:
    http://www.oldradio.glt.pl/detefon.html
    Tylko gdzie ten kryształek?

    > Poszukaj lepiej Stapelfarher Klaus na youtube :-)
    >
    > J.

    Czarny humor w filmie BHP to ciekawy, ale trochę ryzykowny pomysł.
    Ludzi trzeba nastraszyć konsekwencjami beztroski,
    a nie oswajać z niebezpieczeństwem.
    Z drugiej strony humor jednak przykuwa uwagę i ułatwia zapamiętanie.

    WM

  • 4. Data: 2009-06-11 19:45:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "WM "

    > Tylko gdzie ten kryształek?

    No chyba w tej szklanej rurce.

    Robert

  • 5. Data: 2009-06-11 22:19:18
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "WM "

    > No chyba w tej szklanej rurce.

    Tylko, że jej nie widać na niemieckich ilustracjach.

    thechive.com/wp-content/uploads/2008/12/1933-german-
    safety-manual-4.jpg

    thechive.com/wp-content/uploads/2008/12/1933-german-
    safety-manual-12.jpg

    WM

  • 6. Data: 2009-06-15 20:20:53
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    WM <c...@g...pl> wrote:
    > http://thechive.com/2008/12/1933-german-safety-handb
    ook-warning-disturbing-
    > 32-photos/
    >
    > http://tiny.pl/3dfd

    Fajne, dzięki :-)

    I od razu pytanie: na rysunkach 2 i 3, na tablicy widać jakąś dziwną
    skrzynę, wyglądającą trochę jak przełącznik kolejności faz. Co to za
    dziwo?

    J.

  • 7. Data: 2009-06-16 05:40:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    n Mon, 15 Jun 2009 22:20:53 +0200, "Jarek P."
    ook-warning-disturbing-32-photos/

    >I od razu pytanie: na rysunkach 2 i 3, na tablicy widać jakąś dziwną
    >skrzynę, wyglądającą trochę jak przełącznik kolejności faz. Co to za
    >dziwo?

    Wyglada to raczej na opornik rozruchowy.

    Ale w domu ? To sie nadaje do jednego silnika.
    No chyba ze to jakis autotransformator do regulacji napiecia.
    Ale w takiej otwartej postaci ?

    Cos mi sie wydaje ze artysta cos ponaginal.

    A fazy masz przelaczone pod bezpiecznikami.

    No chyba ze sie artysta zapatrzyl na instalacje zasilajajaca jeden
    silnik, fazy przelaczone stosownie do potrzeb, opornik rozruchowy, a
    za sciana np mlockarnia.

    J.

  • 8. Data: 2009-06-16 06:21:58
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 16 Jun 2009 07:40:43 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale w domu ? To sie nadaje do jednego silnika.
    >No chyba ze to jakis autotransformator do regulacji napiecia.
    >Ale w takiej otwartej postaci ?
    Co do otwartej postaci: pierwsze instalacje bywały kompletnie
    ,,gołe''. Jeszcze do niedawna w Szczecinie był zakład szklarski, gdzie
    widać było resztki takiej instalacji, czyli izolatory na ścianie, do
    których prowadzono gołe druty.
    Tutaj przykład z elektrowni (86 strona):
    http://sedina.pl/artyk/ebook/40_Jahre_Stettiner_Elec
    tricitats-Werke_(sedina_pl).pdf

    --
    Grzegorz Krukowski