  • 1. Data: 2022-07-30 00:29:33
    Temat: Bełkot: Elektrownia jądrowa pod Legnicą. Zbudują "10 małych reaktorków"
    Od: a a <m...@g...com>

    Bełkot: Elektrownia jądrowa pod Legnicą. Zbudują "10 małych reaktorków"
    Subscribe

    00:27 (now)
    Wszystko wskazuje na to, że w Polsce powstanie pierwsza działająca na pełną skalę
    elektrownia atomowa. W czwartek podpisano list intencyjny w sprawie budowy kompleksu
    składającego się z 10 małych reaktorów jądrowych o łącznej mocy 200 MW. Elektrownia
    ma powstać pod Legnicą (woj. dolnośląskie).

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/pod-le
    gnica-ma-powstac-polska-elektrownia-jadrowa-podpisan
    o-porozumienie/kpv9mjq,79cfc278

    Pod Legnica nigdy nie powstaną żadne eksperymentalne male reaktorki w liczbie 10, bo
    się mieszkancy nigdy na to nie zgodzą.

    Bo 20 reaktorków oznacza, że zagrożenie awarią i napromieniowaniem terenu wzrasta o
    2000%

    I gdy nastąpi awaria jednego z 20 reaktorów, to skażeniu ulegnie caly teren i
    wszystkie reaktorki będą musialy zostac wyłaczone jak w Czarnobylu czy Fukushimie

    i teren zostanie skazony na 100 lat

  • 2. Data: 2022-08-01 16:17:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Jul 2022 15:29:33 -0700 (PDT), a a wrote:
> [...]
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/pod-le
    gnica-ma-powstac-polska-elektrownia-jadrowa-podpisan

    A to juz nie NuScale ?

    > Pod Legnica nigdy nie powstaną żadne eksperymentalne male reaktorki
    > w liczbie 10, bo się mieszkancy nigdy na to nie zgodzą.

    Moze nie beda musieli sie zgadzac - KGHM ma troche terenu,
    ciekawe czy moze postawic i nikogo sie nie pytac.

    Jesli to takie małe ... moze nie trzeba fundamentow i pozwolenia na
    budowe :-)

    Klimat spoleczny dla elektrowni atomowych podobno byl ostatnio
    sprzyjający ... ale jestem pewny, ze sie jakis aktywista znajdzie, i
    bedzie protestowal :-)

    Ile to - 20 MW na reaktor?
    Ciekawe, czy takie malenstwa oplacalne są ...

> [...]
    > I gdy nastąpi awaria jednego z 20 reaktorów, to skażeniu ulegnie
    > caly teren i wszystkie reaktorki będą musialy zostac wyłaczone jak

    Ale tez skoro to mały reaktor, to i zasieg i "siła" skazenia mogą byc
    małe. A przy okazji wyłączy sie pozostale 19.

    Przy czym w Czernobylu po wybuchu jednego reaktora pozostałe działaly
    jeszcze wiele lat.
    Ba - do tej pory ludzie w elektrowni pracują, choc prądu to ona juz
    nie produkuje.

    Zdaje sie, ze maja troche zajęcia przy dystrybucji mocy, bo
    elektrownia ma troche linii.

    Pod latarnią najciemniej :-)

    A tak ogolnie ... wydaje sie, ze paru duzych elektrowni atomowych nie
    unikniemy. No chyba, ze setka malych ...

    Na razie kraj zimą potrzebuje ok 25GW, i watpie aby OZE mogly to
    zastapic.

    J.

  • 3. Data: 2022-08-01 17:51:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 1 August 2022 at 16:17:48 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    > unikniemy. No chyba, ze setka malych ...
    >
    > Na razie kraj zimą potrzebuje ok 25GW, i watpie aby OZE mogly to

    zimą energia generowana przez solary redukuje się do 10% znamionowej

    a wiatraki w wodach szelfowych ciągle w budowie

    i to tyle w temacie OZE, czy BZE

    Było w Europie 100 fabryk produkujących kolektory solarne grzejące wodę,
    ale to była wyrwa na kasę z Brókselki, bo dostawały po 100 mln euro na rozruch
    a po 5 latach znikały

    I w Polsce kolektory kosztowaly 5000zł a w Indiach 500zł

    A poza tym po co komu wrzątek latem w upaly, gdy woda do mycia i tak droga
    a zimą wydajność 10% i woda letnia

    Czyli to byl kolejny brókselski fake
    aby wybrane Zenki z Mimiec wyrwały miliardy euro z budżetowej kasy UE

    A redaktorki nigdy nie powstaną, bo to jest fake na wyrwanie kasy, gdy technologia
    kiepska, niebezpieczna i nigdzie nie przetestowana, a jedna awaria zamknie Legnicę io
    miedź na amen

    I wojsko mysli strategicznie i nigdy sie nie zgodzi na lokalizację, która zagraża
    przemyslowi miedziowemu, wydobyciu złota i srebra

    Ale ta lokalizacja to idealny plan zniszczenia polskiego zagłebia miedziowego w
    przyszlości przez napromieniowanie