  • 1. Data: 2020-10-02 12:15:42
    Temat: Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020
    Od: Maciek <maciek@>

    Sprawa wygląda tak: przegląd okresowy w październiku w DR nie ma miejsca
    na podbicie, otrzymam zaświadczenie oraz wpis do bazy, że jest git.

    Wymieniać DR jest słabym pomysłem skoro z tego co czytam w mediach od 5
    grudnia nie będzie obowiązku jego wymiany - czyli rozumiem, że znika.

    Nasuwają się pytania:

    Co będzie z osobami jeżdżącymi na zaświadczeniu z SKP? Logika wskazuje,
    że powinni wskoczyć z automatu w system bez DR. Jest jakaś ustawa czy
    coś podobnego? Ktoś coś widział, ktoś coś wie?

    Co może się stać w przypadku wystąpienia ewentualnej szkody do tego
    czasu? Czy ubezpieczyciel może mieć jakąś podstawę odmówienia świadczeń
    za odszkodowanie jeżeli nie zobaczy tymczasowego DR lub DR a
    zaświadczenie z SKP?

  • 2. Data: 2020-10-02 13:22:36
    Temat: Re: Brak miejsca w DR a zmiany 5 grudnia 2020
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/10/2020 12:15, Maciek wrote:
    > Co będzie z osobami jeżdżącymi na zaświadczeniu z SKP?

    Prawdopodobnie nikt Cie nie skontroluje, podobnie ja ja nie byłem
    kontrolowany od 10+ lat. Wyrabiam 20kkm rocznie, więc to nie tak że
    tylko do kościoła.

    Innymi słowy, jesli szacujesz ryzyko, to masz duże szanse że nikt nie
    zauważy.

  • 3. Data: 2020-10-02 13:52:30
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Maciek w

    > Sprawa wygląda tak: przegląd okresowy w październiku w DR nie ma miejsca
    > na podbicie, otrzymam zaświadczenie oraz wpis do bazy, że jest git.

    To jak ja rok temu :)

    > Wymieniać DR jest słabym pomysłem

    Nie wymieniłem, bo i po co, skoro tak go nie muszę pokazać fizycznie
    nigdzie.

    > skoro z tego co czytam w mediach od 5 grudnia nie będzie obowiązku jego wymiany

    Juz nie ma, to tylko usankcjonowanie kolejnym przepisem, innego przepisu...

    > Nasuwają się pytania:
    > Co będzie z osobami jeżdżącymi na zaświadczeniu z SKP?

    Ej, mój pojazd jeździ na kołach, zaświadczenie to ja mam w szufladzie, a
    policaje nie chcą DR, więc to pytanie jest bez sensu.

    > Logika wskazuje,

    Czyja logika?

    > że powinni wskoczyć z automatu w system bez DR. Jest jakaś ustawa czy
    > coś podobnego? Ktoś coś widział, ktoś coś wie?

    Aaaaa, twoja. No to lepiej idź do lekarza od głowy

    Pa.

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2020-10-02 14:27:49
    Od: Maciek <maciek@>

    > Czyja logika?

    > Aaaaa, twoja.

    W ustawach bywają różne "ciekawe" zapisy, więc mnie już nic nie zdziwi.
    Przepisów nie widziałem, więc się nie wypowiadam, pytam, tyle.

    > No to lepiej idź do lekarza od głowy
    >
    > Pa.

    Naprawdę musisz pisać nie na temat?
    No cóż pa.

  • 5. Data: 2020-10-02 15:55:51
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Nie wymieniłem, bo i po co, skoro tak go nie muszę pokazać fizycznie
    > nigdzie.

    Konflikt przepisów, w kraju nie trzeba, a za granicą? Ode mnie Węgier
    chciał DR i PJ. Prawko mi gdzieś zginęło, więc kazał zjechać na bok i
    szukać.

  • 6. Data: 2020-10-02 16:33:24
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, October 2, 2020 at 3:55:55 PM UTC+2, adam wrote:

    > Konflikt przepisów, w kraju nie trzeba, a za granicą? Ode mnie Węgier
    > chciał DR i PJ. Prawko mi gdzieś zginęło, więc kazał zjechać na bok i
    > szukać.

    Mi tez sie skonczylo miejsce na pieczatki, robilem przeglad ~2 tyg temu, diagnosta
    twierdzil, ze mozna jezdzic bez wymiany dow., ale tylko w Polsce :(
    Podobno montujac haki daje zswiadczenie i poucza, zeby przypadkiem nie jechac za
    granice bez wbitej pieczatki "hak" bo moga sie czepiac...

  • 7. Data: 2020-10-02 18:09:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/10/2020 15:33, WS wrote:

> [...]
    > Podobno montujac haki daje zswiadczenie i poucza, zeby przypadkiem nie jechac za
    granice bez wbitej pieczatki "hak" bo moga sie czepiac...

    To jest Polska w duzych dawkach. Niech ktos mi wytlumaczy na chuj w
    Polsce trzeba wbijac hak w dowod? Dlaczego w innych krajach takiej
    potrzeby nie ma, malo tego przyczepa w wielu krajach ma taka sama
    tablice rejestracyjna co samochod, a nad wisla musi miec osobny.

  • 8. Data: 2020-10-02 18:11:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/10/2020 17:09, K wrote:

> [...]
    > potrzeby nie ma, malo tego przyczepa w wielu krajach ma taka sama
    > tablice rejestracyjna co samochod, a nad wisla musi miec osobny.

    https://www.gov.uk/towing-with-car/trailer-and-towin
    g-equipment

    Po co komplikowac wszystko do granic mozliwosci?

  • 9. Data: 2020-10-02 18:37:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2020 o 12:15, Maciek pisze:

> [...]
    > czasu? Czy ubezpieczyciel może mieć jakąś podstawę odmówienia świadczeń
    > za odszkodowanie jeżeli nie zobaczy tymczasowego DR lub DR a

    A niby na jakiej podstawie? No chyba ze masz coś głupiego w AC wpisane.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-10-02 18:37:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2020 o 13:22, heby pisze:

    > Innymi słowy, jesli szacujesz ryzyko, to masz duże szanse że nikt nie
    > zauważy.

    Instalujesz mobywatela i masz w dupie dowód.

    --
    Shrek