  • 121. Data: 2021-01-08 12:04:41
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-05 o 09:45, trybun pisze:
    > (...)
    >
    > A próbowałaś instalować z płyty instalacyjnej Windows za pomocą takiego
    > napędu? Bo starsze BIOSy nie przewidują instalacji z USB.

    To były biosy z BX 440 - czyli już w tej chwili zabytki muzealne. Ale na
    nich też dawało się wymusić start z USB.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 122. Data: 2021-01-16 01:57:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rt3st0$tlg$...@g...aioe.org

    > Osobiście mam złe doświadczenia z kopiami zapasowymi systemu.

    Ja zaś bardzo dobre. Do tego dobre, że Fujitsu-Siemens
    pracuje pod kontrolą 64W10 skopiowanego żywcem z Acera
    i raczej ;) nie pamiętam instalowania Win bezpośrednio
    docelowym dysku -- bez kopiowania pełnego systemu. W9x
    ~20 lat temu mogłem instalować kilka razy bezpośrednio
    na dysku docelowym -- zanim miałem do dyspozycji naraz
    więcej niż jeden dysk -- lecz pewny nie jestem takiego
    instalowania... Tak czy owak całe Win9x też kopiowałem
    z powodzeniem -- znacznie prościej niż WXP czy W7/W10.
    Win9x to WinDOSy -- trzeba zainstalować DOSa za pomocą
    programu SYS i skopiować wszelkie pliki partycji Win9x
    tak po prostu, jak kopiuje się zwykłe pliki; problemem
    jest zostawienie kilku podstawowych (primary) partycji
    DOSowych (czyli także WinDOSowych) na tym samym dysku...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 123. Data: 2021-01-16 11:02:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > jest zostawienie kilku podstawowych (primary) partycji
    > DOSowych (czyli także WinDOSowych) na tym samym dysku...

    Metoda "kopiuj"  a później "przywróć system" kilka razy zawiodła że
    wybrałem łatwiejsze i mniej zawodne archiwizowania Windows. Czyli
    żadnego robienia tzw kopii bezpieczeństwa, a instalacja z wykorzystaniem
    dwu dysków.

  • 124. Data: 2021-01-16 11:03:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.01.2021 o 12:04, Adam pisze:

    > To były biosy z BX 440 - czyli już w tej chwili zabytki muzealne. Ale
    > na nich też dawało się wymusić start z USB.

    Jak to wygląda w czasie, czyli kiedy takie BIOSy były w użyciu? Bo mam
    na strychu kilkunastoletniego kompa z płytą Shuttle i w nim są  opcje
    bootowania tylko z dyskietki, cd i hdd.

  • 125. Data: 2021-01-16 11:15:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Turek kręcił licznik.

    -----

  • 126. Data: 2021-01-18 03:19:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rtudjl$t7u$...@g...aioe.org

    > Metoda "kopiuj" a później "przywróć system" kilka razy zawiodła

    Zapewne tylko końcowa faza ;) (przywróć system) zawiodła... ;)

    Ja zaś kopiuję Win bezproblemowo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 127. Data: 2021-01-18 11:20:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rtudjl$t7u$...@g...aioe.org

    > Zapewne tylko końcowa faza ;) (przywróć system) zawiodła... ;)
    >
    > Ja zaś kopiuję Win bezproblemowo...

    Tak, kopiowanie to zawsze idzie bezproblemowo, ale samo odzyskiwanie to
    już niekoniecznie.

  • 128. Data: 2021-01-18 22:49:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" ru3ncj$ers$...@g...aioe.org

    > Tak, kopiowanie to zawsze idzie bezproblemowo,
    > ale samo odzyskiwanie to już niekoniecznie.

    Bezproblemowo kopiuję Win i bezproblemowo odzyskuję...
    Prawie bezproblemowo -- problemem jest wolne miejsce i czas...

    Wkrótce miną 4 lata od kupna Acera, z którego teraz stukam...
    Raz instalowałem 64W10 -- ale z tej instalki nie korzystam...
    Na dwóch komputerach mam 64W10 zainstalowany w sklepie... Ile
    razy to kopiowałem? -- nie wiem, ale chyba ;) mniej niż 100...

    Na Acerze teraz mam chyba 8 kopii... (z każdej mogę bootować)
    Na Fujitsu-Siemensie też kilka, ale mniej... Na Toshibie wyjętej
    z Acera mam chyba 3, na zewnętrznym Seagacie 2TB też kilka -- brak
    mi chęci na kasowanie... Zapewne na Krętej mam jeszcze jakieś inne
    kopie na luźnych dyskach...

    To sprawne kopie, które mogę uruchomić... (leżące na zewnętrznych
    dyskach musiałbym najpierw skopiować na wewnętrzne -- lub inaczej
    uwewnętrznić...)

    Kopie, z których korzystam są stale aktualizowane...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 129. Data: 2021-06-06 20:49:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Wrzuciłbys tam Ssd na system i dopiero byś odczuł ze
    > to jeszcze całkiem spoko sprzet.
    > Tyle ze w lapku ciezko bo miejsce na jeden dysk.

    Mam tu dwa HDD i wolny slot mSATA -- być może dysk
    też by łyknął... 13 lat temu kupowałem ów laptop...

    Zwykle CPU na 100%...

    Używam Libre...

    --