  • 1. Data: 2010-06-02 13:37:18
    Temat: CS5 nowe tryby mieszania
    Od: limies <l...@g...com>

    w CS5 doszły dwa nowe tryby mieszania divide oraz subtract.
    lakonicznie jest wyjasnione, ze divide działa nastepujaco:
    "Looks at the color information in each channel and divides the blend
    color from the base color."
    Jak to należy rozumieć ?

  • 2. Data: 2010-06-05 01:17:45
    Temat: Re: CS5 nowe tryby mieszania
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 02 of Jun 2010 15:37, limies wrote:

    > w CS5 doszły dwa nowe tryby mieszania divide oraz subtract.

    W GIMPie jest to od lat.

    > lakonicznie jest wyjasnione, ze divide działa nastepujaco:
    > "Looks at the color information in each channel and divides the blend
    > color from the base color."
    > Jak to należy rozumieć ?

    Takie rzeczy można samemu sprawdzić:
    Kopiuje się obrazek na drugą warstwę, a pierwszą torturować
    levelsami, curvesami itd, a później sprawdzać wynik mieszając.

    Ta metoda zawiodła mnie tylko w rozróżnieniu GIMPowych
    overlay i soft light (nb, najczęściej stosowanych, bo do
    pseudo-HDR z jednego obrazka)

    --
    nb

  • 3. Data: 2010-06-05 08:00:18
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <huc8jo$24l$1@news.dialog.net.pl>,
    nb nabazgrał:

    > W GIMPie jest to od lat.

    OMG, to już te wredne pingwiny zrzynają rozwiązania z przyszłych wersji
    prawdziwego softu?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Klastrami Polska stoi

  • 4. Data: 2010-06-05 08:17:17
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jun 5, 3:17 am, nb <n...@n...net> wrote:

> [...]
    >
    > Ta metoda zawiodła mnie tylko w rozróżnieniu GIMPowych
    > overlay i soft light (nb, najczęściej stosowanych, bo do

    To nie ma byc licytacja czy w gimpie jest cś od lat czy nie, bo idąc
    ta drogą gimp nie ma wiiiieeelu rzeczy, które w PS są od lat
    Tryb CMYK, 16 bit na kanał, HDR, obróbka RAW z rewelacyjnymi funkcjami
    łącznie z maskowaniem, Content aware scale, smart object - czyli
    daleko bardziej posunięte obróbkę nie naruszającej orginału (filtry w
    PS są również nieniszczące orginalnej warstwy)
    auto blend (taki odpowiednik helikon focus) - zobacz też sobie
    techniki zaznaczania np włosów zaznaczenie trwa to ok 20 sekund )- ale
    najważniejsze to już wymienione cmyk, 16 i 32 bity na kanał RAW, ale
    nie oto chodzi
    - nie che, by dyskusja przerodziła sie w "o wyższości świąt ...."

    Powracając do tematu
    pytanie cz tak samo działa:
    Divide - dwie identyczne warstwy dają zawsze biel
    Subtract - dają czerń

    Tu jest link do video
    http://blogs.adobe.com/jnack/2010/05/video_new_blend
    ing_modes_in_photoshop_cs5.html
    czy w GIMPie - działa z takim samym efektem ?

    ( A to jest funkcja w nowym CS, która mi sie najbardziej podoba :
    http://www.youtube.com/watch?v=vfkjHnsAsvg

    Pozdrawiam, li

  • 5. Data: 2010-06-06 02:33:54
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 05 of Jun 2010 10:17, limies wrote:

    > To nie ma byc licytacja czy w gimpie jest cś od lat czy nie, bo idąc
    > ta drogą gimp nie ma wiiiieeelu rzeczy, które w PS są od lat

    Ależ nie mam zamiaru licytować. Photoshop siedział u mnie w ostatniej
    wersji windows, na której działałem bardziej niż eksperymentalnie
    czyli NT 4.0. I wówczas na pewno był CMYK, a czego cały czas brakuje
    mi w GIMPie (no, niby jest, ale bardzo rachityczna namiastka).

    > Tryb CMYK, 16 bit na kanał, HDR, obróbka RAW z rewelacyjnymi funkcjami

    a dowcipy na temat zapowiedzi wprowadzania 16 bit w GIMPie to chyba
    tylko ja tutaj opowiadałem :-)

    Oj, chyba się przepychamy.

    --
    nb

  • 6. Data: 2010-06-06 16:25:33
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jun 6, 4:33 am, nb <n...@n...net> wrote:

> [...]
    > mi w GIMPie (no, niby jest, ale bardzo rachityczna namiastka).

    > a dowcipy na temat zapowiedzi wprowadzania 16 bit w GIMPie to chyba

    :-)

  • 7. Data: 2010-06-06 17:42:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:

    > OMG, to już te wredne pingwiny zrzynają rozwiązania z przyszłych wersji
    > prawdziwego softu?

    Ciekawe w której wersji ''prawdziwego softu'' będzie bspline zamiast tej
    pokraki do powiększeń kilkuset procentowych.
    Na interpolację podglądu czekaliśmy kilkanaście lat. ACDsee miał to w
    czasach pentium 60.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl