  • 1. Data: 2010-01-26 17:50:37
    Temat: CSS - Jak pozbyć się collapsing margins?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Ogarnia mnie powoli frustracja - może ktoś z Was mnie oświeci. Mianowicie
    mam problem w pozbyciu się irytującej własności CSS jaką jest collapsing
    margins. Mam bloki jeden pod drugim z okrreślonym margin-bottom i chcę
    używać tej właściwości. Jednakże element otaczający te bloki musi mieć
    zerowy margines poniżej siebie. Co należy zrobić aby tak się stało ?

    Przy okazji: dlaczego ta własność CSS nazywa się collapsing margins zamiast
    annoying margins lub fucking margins?

  • 2. Data: 2010-01-26 18:45:44
    Temat: Re: CSS - Jak pozbyć się collapsing margins?
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-01-26 18:50, Marek wrote:
    > [...] Jednakże element otaczający
    > te bloki musi mieć zerowy margines poniżej siebie. Co należy zrobić aby
    > tak się stało ?

    W zaleznosci od mozliwosci i potrzeb:
    a) wyzerowac margines w ostatnim wewn. bloku, np.:
    div:last-child{margin-bottom:0;}
    b) ustawic otaczajacemu elementowi niezerowy border-bottom lub
    padding-bottom

    --
    NotBear

  • 3. Data: 2010-01-27 08:15:03
    Od: Maciej Łebkowski <p...@d...one.pl.invalid>

    Dnia 26-01-2010 o 18:50:37 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > Przy okazji: dlaczego ta własność CSS nazywa się collapsing margins zamiast
    > annoying margins lub fucking margins?

    You're doing it wrong!
    Jeszcze nigdy jakoś szczególnie mi ta cecha nie przeszkadzała.

    http://www.w3.org/TR/CSS21/box.html#collapsing-margi
    ns

    Podejrzewam, że najprościej byłoby zrobić floata, albo tak jak kolega
    zaproponował pobawić się border/padding (to faktycznie działa, z tego
    co pamiętam, choć na podstawie specki nie jestem w stanie stwierdzić,
    na jakiej podstawie).

    --
    Maciej Łebkowski
    http://lebkowski.name/me

  • 4. Data: 2010-01-27 12:34:13
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    On 2010-01-27 09:15, Maciej Łebkowski wrote:
    > [...] na podstawie specki nie jestem w stanie stwierdzić,
    > na jakiej podstawie).

    Z podanej lokalizacji:
    "The bottom margin of an in-flow block-level element with a 'height' of
    'auto' is adjoining to its last in-flow block-level child's bottom
    margin if the element has no bottom padding or border."

    czyli w zgrubnym tlumaczeniu:
    "Dolny margines elementu blokowego, w podstawowym biegu dokumentu,
    majacego wysokosc:auto, jest sasiadujacym dla dolnego marginesu
    ostatniego blokowego bezposredniego potomka w podstawowym biegu, o ile
    element nie ma ustawionego dolnego paddingu ani obramowania"

    A jesli marginesy pionowe sa sasiadujace (adjoining), to dziala zapadanie.

    Z powyzszego wynika kolejny sposob na likwidacje zapadania: ustawic
    kontenerowi konkretna wartosc wysokosci.

    I jeszcze jeden sposob po przeczytaniu speca: kontenerowi nadac wlasnosc
    overflow inna niz visible.

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2010-01-27 13:08:27
    Od: Maciej Łebkowski <p...@d...one.pl.invalid>

    Dnia 27-01-2010 o 13:34:13 NotBear <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > 'auto' is adjoining to its last in-flow block-level child's bottom
    > margin if the element has no bottom padding or border."

    Right, nie doczytałem do tego momentu.

    --
    Maciej Łebkowski
    http://lebkowski.name/me

  • 6. Data: 2010-01-29 11:38:47
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    W dniu 2010-01-26 18:50, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Przy okazji: dlaczego ta własność CSS nazywa się collapsing margins
    > zamiast annoying margins lub fucking margins?

    Może to coś pomoże:
    http://www.cssmania.pl/csswiki/index.php?title=Cells
    pacing

    --
    Peter
    Internet Explorer - program do ściągnięcia przeglądarki internetowej

  • 7. Data: 2010-01-30 16:39:35
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Przepraszam grupowiczów za moje milczenie. Czasami przez kilka dni nie mam
    dostępu do serwera grup.

    Użytkownik "Maciej Łebkowski" <p...@d...one.pl.invalid> napisał w wiadomości
    Dnia 26-01-2010 o 18:50:37 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    >Jeszcze nigdy jakoś szczególnie mi ta cecha nie przeszkadzała.

    A mi owszem. Mam kilka bloków jeden pod drugim. Każdy z nich musi mieć
    marginesy pionowe. Paddingu nie mogę zastosować w miejsce marginesów gdyż
    padding jest już używaney do tego aby zawartość bloku była odsunięta od jego
    krawędzi. Blok zawiera jakieś tło. W związku z tym aby wizulanie powstała
    przerwa pionowa miedzy blokami stosuję marginesy. Problem w tym, że po
    ostanim elemencie margines osiąga podwójną wartość wskutek zapadania. W
    efekcie powstaje kobylasta przerwa miedzy ostatnim blokiem a kolejnym
    elementem.

    >Podejrzewam, że najprościej byłoby zrobić floata,

    Tak też zrobiłem lecz potem trzeba stosować "gaszenie" tego floata
    konstrukcją <div style="clear:both"></div> lub jeśli się da - to CSS w
    containerze. Może mam maniakalą potrzebę unikania nadmiarowych tagów w
    kodzie HTML. :-)

    j/w

  • 8. Data: 2010-01-30 16:58:01
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Z powyzszego wynika kolejny sposob na likwidacje zapadania: ustawic
    > kontenerowi konkretna wartosc wysokosci.

    Nie da rady w tym konkretnym przypadku jaki pchnął mnie z pytaniem na grupę.

    > I jeszcze jeden sposob po przeczytaniu speca: kontenerowi nadac wlasnosc
    > overflow inna niz visible.

    Hmmm... może w tym przypadku da się to zrobić. Muszę jednakże sprawdzić czy
    scrole nie wystąpią przy wartości "auto". Niedawno miałem z tym problem pod
    FF gdy wewnętrzny element stosował ujemne marginesy procentowe. Mimo iż
    mieścił się w kontenerze to i tak scroll występował.

  • 9. Data: 2010-01-30 17:03:40
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Może to coś pomoże:
    > http://www.cssmania.pl/csswiki/index.php?title=Cells
    pacing

    Ale ten artykuł dotyczy tabel a nie bloków.

  • 10. Data: 2010-02-01 10:02:29
    Od: Maciej Łebkowski <p...@d...one.pl.invalid>

    Dnia 30-01-2010 o 17:39:35 Marek <m...@s...interia.pl> napisał(a):

    > Tak też zrobiłem lecz potem trzeba stosować "gaszenie" tego floata konstrukcją
    > mam maniakalą potrzebę unikania nadmiarowych tagów w kodzie HTML.

    Tak się robiło dawno temu. Teraz się robi overflow:auto lub overflow:hidden

    --
    Maciej Łebkowski
    http://lebkowski.name/me