  • 1. Data: 2012-01-03 23:51:11
    Temat: CSS - dziwne zachowanie się fieldsetu
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    W IE wszystko ładnie wyglada lecz w FF już nie. Otóż fieldset w tabeli
    przerobiony na jej komórkę nie wypełnia 100% wysokości wiersza. O co może
    chodzić?

    <fieldset style="display:table-cell; margin: 0px; padding: 0px;
    background-color:#FF0000; border: none">
    aaa
    </fieldset>
    background-color:#00FF00">bbb</div>

  • 2. Data: 2012-01-04 23:36:43
    Temat: Re: CSS - dziwne zachowanie się fieldsetu
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 00:51:11 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > może chodzić?

    > <fieldset style="display:table-cell; margin: 0px; padding: 0px;
    > background-color:#FF0000; border: none">

    <fieldset style="display: inline; margin: 0px; padding: 0px;
    background-color:#FF0000; border: none; height: 100%;">

    nie pytaj dlaczego tak :) po prostu próbowałem i wyszło :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 3. Data: 2012-01-04 23:49:52
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 4 Jan 2012 23:36:43 +0000 (UTC), Konrad Karpieszuk napisał(a):

    > <fieldset style="display: inline; margin: 0px; padding: 0px;
    > background-color:#FF0000; border: none; height: 100%;">
    >
    > nie pytaj dlaczego tak :) po prostu próbowałem i wyszło :)

    Dlaczego tak ? :-D

    A tak na serio to szczerze mówiąc łamię się z tym aby świadomie wprowadzać
    bug'a do kodu HTML tylko po to aby zmusić fieldset do prawidłowego
    wyświetlania. Póki co (czas naglił) poradziłem sobie używając DIVów
    odpowiednio ostylowanych w miejsce fieldsetów. Chore... ale dopuszczalne.

  • 4. Data: 2012-01-05 00:09:45
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 Jan 2012 00:49:52 +0100, Marek napisał(a):

    > A tak na serio to szczerze mówiąc łamię się z tym aby świadomie
    > wprowadzać bug'a do kodu HTML tylko po to aby zmusić fieldset do
    > prawidłowego wyświetlania.

    widze, ze jestes poczatkujacym webdeveloperem, skoro nadal Ci zalezy na
    zgodnosci z walidatorami ;) mi tak po 5 latach kodowania przeszlo to
    zupelnie i od 7 ani razu nie zajrzalem czy tu są bugi czy nie :)

    zapoznaj sie z HTML5 i definicją "płynnego standardu" :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 5. Data: 2012-01-05 00:20:27
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 Jan 2012 00:09:45 +0000, Konrad Karpieszuk napisał(a):

    > zapoznaj sie z HTML5 i definicją "płynnego standardu" :)

    lektura uzupelniajaca:

    http://diveintohtml5.info/past.html a najlepiej cala ksiazka 'dive into
    html5'. ale ten rozdzial jest po prostu swietny. pokazuje skad wziely sie
    standardy, jak to sie stalo ze przynoszą w swiecie milionow konfiguracji
    przegladarek/rozdzielczosci/interfejsow wiecej szkody niz pozytku i jak w
    koncu w3.org sie poddal zamykając w 2009 roku grupy pracujace nad
    kolejnymi standardami

    http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/mu
    ltipage/parsing.html
    owa definicja płynnego standardu. w skrocie i uproszczeniu: kazda
    przegladarka moze wprowadzic dowolne ulepszenie sposobu wyswietlania
    stron (w tym tez przez dodanie nowych elementow kodu html/css/js) pod
    warunkiem ze nie popsuje to wstecznej kompatybilnosci. ogladanie sie czy
    inne przegladarki tez to potrafia jest zbednym hamowaniem innowacyjnosci

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 6. Data: 2012-01-05 08:31:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 5 Jan 2012 00:09:45 +0000 (UTC), Konrad Karpieszuk napisał(a):

    > widze, ze jestes poczatkujacym webdeveloperem, skoro nadal Ci zalezy na
    > zgodnosci z walidatorami ;)

    Dopiero 10ty rok w branży. To kwestia wyznania bardziej niż doświadczenia
    :-D

    > mi tak po 5 latach kodowania przeszlo to
    > zupelnie i od 7 ani razu nie zajrzalem czy tu są bugi czy nie :)

    5 lat temu nie zastanawiałbym się nad tym gdyż przeglądarki nie dawały rady
    nawet prostym rzeczom.

    > zapoznaj sie z HTML5 i definicją "płynnego standardu" :)

    Tak, tak ... HTML5 i raczkujący CSS3 to śpiewka przyszłości. Nie wiem co
    się stanie gdy IE8 napotka na coś takiego a póki co mamy wielu użytkowników
    XP, którzy nie mogą przeskoczyć na IE9.

  • 7. Data: 2012-01-05 23:39:00
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-01-05 01:20, Konrad Karpieszuk pisze:
> [...]
    > warunkiem ze nie popsuje to wstecznej kompatybilnosci. ogladanie sie czy
    > inne przegladarki tez to potrafia jest zbednym hamowaniem innowacyjnosci

    Naprawdę tu jest tak napisane? Nie pomyliły ci się odnośniki?

    PS: A teraz proszę przeprosić się z IE i wszystkimi jego innowacjami,
    jak się okazuje niesłusznie odsądzanymi od czci.

    artur

  • 8. Data: 2012-01-11 12:01:04
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

> [...]
    > standardy, jak to sie stalo ze przynoszą w swiecie milionow konfiguracji
    > przegladarek/rozdzielczosci/interfejsow wiecej szkody niz pozytku

    Etap bez standardów (a raczej ze standardami, ale wszyscy mieli je
    gdzieś) mieliśmy przed erą Firefoksa. Że niby to było lepsze niż to co
    jest teraz? Standardy przynoszą szkody? Gdzie takie coś tam napisali?

    > i jak w
    > koncu w3.org sie poddal zamykając w 2009 roku grupy pracujace nad
    > kolejnymi standardami

    W3C zamknęło grupy pracujące nad "przegranymi" standardami. Nadal ma
    mnóstwo działających grup, m.in.:
    http://www.w3.org/html/wg/
    http://www.w3.org/Style/CSS/members

    --